LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitvaartverzorger betaald niet
Uitvaartverzorger betaald niet
Ik heb als amateurfotograaf op verzoek van een uitvaartondernemer een aantal foto's gemaakt voor gebruik op zijn website, op drukwerk en op gebruik van rouwkaarten.
Nu ben ik al maanden achter mijn geld aan het lopen. We hadden een bedrag afgesproken en nu de rekening op mat is gevallen vond hij dit waarschijnlijk te hoog en begint een onzinverhaal te kramen over dat ik urenlijsten had in moeten vullen. Dat hij me zou betalen volgens de CAO uitvaartzorg. Dit bedrag is totaal niet het bedrag wat we hadden afgesproken!
Het zure van alles is dat hij de foto's gewoon blijft gebruiken op zijn website, in zijn advertenties, op zijn visitekaartjes enzovoort! Ik heb hem al meerdere malen via aangetekende brieven laten weten dat hij de afbeeldingen/foto's niet mag gebruiken omdat de rechten van deze afbeeldingen bij mij liggen.
Wie heeft er een idee? hoe kan ik deze man aanpakken of hoe kan ik zorgen dat hij toch gewoon zijn rekening gaat betalen?
Alvast bedankt
Nu ben ik al maanden achter mijn geld aan het lopen. We hadden een bedrag afgesproken en nu de rekening op mat is gevallen vond hij dit waarschijnlijk te hoog en begint een onzinverhaal te kramen over dat ik urenlijsten had in moeten vullen. Dat hij me zou betalen volgens de CAO uitvaartzorg. Dit bedrag is totaal niet het bedrag wat we hadden afgesproken!
Het zure van alles is dat hij de foto's gewoon blijft gebruiken op zijn website, in zijn advertenties, op zijn visitekaartjes enzovoort! Ik heb hem al meerdere malen via aangetekende brieven laten weten dat hij de afbeeldingen/foto's niet mag gebruiken omdat de rechten van deze afbeeldingen bij mij liggen.
Wie heeft er een idee? hoe kan ik deze man aanpakken of hoe kan ik zorgen dat hij toch gewoon zijn rekening gaat betalen?
Alvast bedankt
Re: Uitvaartverzorger betaald niet
Als je de afspraak schriftelijk hebt vastgelegd is het simpel een kwestie van hem een brief sturen en daarin verlangen dat hij gaat betalen. En anders geef je de incasso uit handen.
Als het mondeling is afgesproken heb je een probleem. En zal je een mediator dienen te zoeken vrees ik, waarbij je vermoedelijk minder geld zal binnenhalen dan je afgesproken had.
Als het mondeling is afgesproken heb je een probleem. En zal je een mediator dienen te zoeken vrees ik, waarbij je vermoedelijk minder geld zal binnenhalen dan je afgesproken had.
Gewoon naar een begrafenis gaan en dreigen dat je stennis maakt, (niet doen!!)
Maar dreigen kan altijd.
Fototoestel meenemen en doen of je de mensen gaat fotograferen.
Maar alleen dreigen naar de begrafenis ondernemer he, niet naar de familie!
Maar dreigen kan altijd.
Dit zou ik niet doen. Dan ben je net zo fout bezig. En mogelijkerwijs zelfs strafbaar.antonh schreef:Gewoon naar een begrafenis gaan en dreigen dat je stennis maakt, (niet doen!!)
Maar dreigen kan altijd.
@kuklos,
lezen is moeilijk he.
Lees eens precies.
dreigen dat je stennis maakt, (niet doen!!)
alleen dreigen naar de begrafenis ondernemer he, niet naar de familie!
Het zou ook niet menselijk zijn iets richting een familie te doen.
Maar je laten zien bij een begrafenis is niet verboden en de onderneming voelt zich misschien bedreigt daardoor en betaald dan.
Maar niet richting nabestaanden!!
lezen is moeilijk he.
Lees eens precies.
dreigen dat je stennis maakt, (niet doen!!)
alleen dreigen naar de begrafenis ondernemer he, niet naar de familie!
Het zou ook niet menselijk zijn iets richting een familie te doen.
Maar je laten zien bij een begrafenis is niet verboden en de onderneming voelt zich misschien bedreigt daardoor en betaald dan.
Maar niet richting nabestaanden!!
@antonh, en wat lees ik dan fout? Iemand dreigen dat je begrafenissen gaat verstoren kan nog steeds strafbaar zijn.
Dit soort oplossingen is nogal kinderachtig en wat lost het op? Als de begrafenisondernemer zich niet laat bedreigen, wat dan? Wat als hij er gewoon niet op ingaat, zelfs als je aanwezig bent bij de begrafenis? Of als hij politie inschakelt na dat dreigement?
Maar goed, neem jij aansprakelijkheid als de topicstarter jouw advies opvolgt? Of ben je dan ineens niet meer zo'n held?
Dit soort oplossingen is nogal kinderachtig en wat lost het op? Als de begrafenisondernemer zich niet laat bedreigen, wat dan? Wat als hij er gewoon niet op ingaat, zelfs als je aanwezig bent bij de begrafenis? Of als hij politie inschakelt na dat dreigement?
Maar goed, neem jij aansprakelijkheid als de topicstarter jouw advies opvolgt? Of ben je dan ineens niet meer zo'n held?
@kuklos,
wat zou topic starter dan moeten doen in jouw ogen.
Gewoon toezien en verder niets!
wat zou topic starter dan moeten doen in jouw ogen.
Gewoon toezien en verder niets!
@antonh, dat heb ik in mijn eerste post in deze thread al gezegd.
Als je een ander aan wil spreken op lezen, lees dan zelf eerst ook eens goed.
Als je een ander aan wil spreken op lezen, lees dan zelf eerst ook eens goed.
-
- Contacteer:
@1906:
als je met de tips van kuklos niet verder komt, neem eens contact op met een jurist, mischien kan je met copyrights wat aanpakken.
als je met de tips van kuklos niet verder komt, neem eens contact op met een jurist, mischien kan je met copyrights wat aanpakken.