Pagina 1 van 1

Remeha service??

Geplaatst: 16 feb 2010 19:07
door EddyP
Omdat onze oude Agpo combiketel al 19 jaar oud was, hebben wij in september een nieuwe ketel gekocht. Onze keuze viel op de Remeha Avanta CW4. (onder andere door de test van de Consumentenbond)

Helaas heb ik de blunder gemaakt om deze door een de verkoper aanbevolen monteur "na de tijd" te laten installeren. Al na een paar weken weigerde de ketel dienst met een foutmelding "E5". Natuurlijk had de monteur geen tijd en na contact opgenomen te hebben met de verkoper en telefonisch consult de ketel gereset te hebben leek het probleem weg te zijn.

Twee weken geleden kreeg ik weer die E5-melding. De monteur is bij mij thuis geweest en heeft de ionisator vervangen.

Nu zitten we al sinds vrijdag zonder verwarming. Het is hier Carnaval, de monteur heeft natuurlijk geen tijd, de verkoper is dicht in verband met Carnaval, Remeha wil niets voor mij doen omdat zij weigeren met consumenten zaken te doen.

Zondag is van een officiƫel installatiebedrijf een monteur hier geweest, deze man heeft zijn best gedaan, we kunnen nu in ieder geval warm douchen. De verwarming weigert echter nog steeds dienst.

Morgenvroeg sta ik om acht uur op de stoep bij de verkoper en dan hoop ik maar dat Remeha service wil leveren.

Advies:

Ga NOOIT in zee met een monteur "na de tijd" om een nieuwe ketel te installeren!!! Remeha weigert om service te leveren als je dat doet. Verder vraag ik mij natuurlijk af of ik met de aanschaf van de Remeha Avanta niet ongelooflijk geblunderd heb.

Re: Remeha service??

Geplaatst: 16 feb 2010 19:37
door seagoing racer2
Beste
Helaas heb ik de blunder gemaakt om deze door een de verkoper aanbevolen monteur "na de tijd" te laten installeren
Wat bedoel je hiermee, is mij volstrekt onduidelijk?

Re: Remeha service??

Geplaatst: 16 feb 2010 21:12
door JJ1983
Hij bedoelt dat zijn ketel 'zwart' geplaatst is.

Re: Remeha service??

Geplaatst: 16 feb 2010 21:18
door seagoing racer2
ok, das duidelijk... :mrgreen:

Nu moet topic starter op de blaren zitten

Re: Remeha service??

Geplaatst: 18 feb 2010 07:39
door wolk4life
al is t "na de tijd"gebeurd en t een erkend installateur is geweest dan heb je nog altijd een garantie kaart met hem in moeten vullen maar dat zal je nu ook wel niet hebben. en je topic titel klopt ook niet helemaal. want in dit geval ligt t niet aan remeha maar totaal aan je eigen. remeha houd zich alleen maar aan hun protocol die helpen geen particulieren zonder tussenkomst van een installateur.

Re: Remeha service??

Geplaatst: 18 feb 2010 09:28
door schaafstra
E5 geaard stopcontact?

Re: Remeha service??

Geplaatst: 18 feb 2010 10:40
door diane1
Remeha doet inderdaad geen zaken met particulieren klanten een storing moet altijd via een erkend installateur gemeld worden.een E5 storing is inderdaad een veel voorkomend probleem bij de Remeha Avanta serie, maar als hij het na het vervangen van de ionisatie niet doet bestaat er een kans dat de co2 afgesteld moet worden.

Laat altijd je ketel vervangen door een erkend installateur dit ook om je garantie te waarborgen.


Groetjes,

Diane