Pagina 1 van 1

KPN/Hi Contractbreuk

Geplaatst: 17 feb 2010 11:01
door vwfireandice
Omdat ik in het verleden wat probleempjes had met Vodafone, wilde ik voor mijn vriendin een nieuw abonnement aan schaffen bij KPN/Hi. Op 13 juni 2009 heb ik het abonnement Hi 20 afgesloten bij Belcompany met nummerbehoud. Alle papieren zijn correct ingevuld en alles zou geregeld worden. Toestel en nieuwe simkaart ontvangen en naar huis.

Op datum dat het Vodafone abonnement is verstreken hebben wij de simkaart van HI in het toestel gedaan. Bellen, blijkt dat er een totaal ander nummer gebruikt wordt. Het nummer is niet gemigreerd. Gebeld met HI klanten"service", Zal binnen 3 werkdagen gerealiseerd worden.
De kosten van dit mobiele abonnement worden automatisch van mijn bankrekening geïncasseerd. Na 3 maanden kreeg ik in een keer een rekening van meer dan 60 euro. Blijkt dat op de facturen een Hi 0 abonnement had. HI klanten"service" gebeld, probleem ligt bij mij. Ik had met de simkaart naar Belcompany moeten gaan. Kosten zijn voor mijn eigen rekening.
Verhaal gehaald bij Belcompany. Die keken mij heel vreemd aan. Het was vrijdag avond. Geen KPN bereikbaar. Vodafone gebeld om te verifiëren of het nummer geporteerd is naar KPN. Vodafone zegt netjes alles op tijd geregeld te hebben. Belcompany zal zelf ook KPN bellen, maar moest dit ook zelf doen.

HI klanten"service" gebeld. Moet ik eerst gaan bewijzen dat de fout niet bij mij ligt. Diverse telefoontjes en emails later, eindelijk mijn recht. Er is een financiële vergoeding beloofd. Maar ik wil van het abonnement af, want mijn ogen heeft KPN zich niet aan het contract gehouden, dus contractbreuk. Want zij hebben het nummer niet op tijd gemigreerd waardoor ik op hoge kosten werd gejaagd. Uiteindelijk is dit financieel door KPN recht getrokken.

Reden genoeg om HI klanten"service" een brief te sturen waar ik mijn ongenoegen uit en vindt dat KPN/Hi zich niet aan het contract heeft gehouden en daarom van het contract zonder enige kosten mijnerzijds af wil.
Tweede reden is dat HI klanten"service" totaal klant-onvriendelijk is. KPN heeft nog steeds een enorme arrogante status. Klant is totaal niet koning. Zij wikkelen hun problemen via een flash SMS af of via mail met een email adres: [email protected]. Met andere woorden, geen discussie met KPN. Dit is ons oordeel, daar moet U het mee doen.
Maar het ergste is nog, er zijn totaal geen excuses gemaakt voor het ongemak. Stukje arrogantie?

Maar ik ben niet voor een gat te vangen. Ik heb mijn weerwoord gewoon naar [email protected] gestuurd. Want alsnog blijft KPN/Hi in gebreken. Zij hebben contractbreuk gepleegd om niet op tijd het nummer te migreren.
Nu zit ik in een deadlock met HI klanten"service" en KPN. Want ze drukken me gewoon een hoek in en zeggen:
U heeft dus geen financiele schade hiervan gehad, juist het
tegenovergestelde hiervan. En uw nummer 06 is al actief op het
abonnement. KPN heeft hier dus geen contractbreuk gepleegd. U kunt uw
abonnement dus ook niet kosteloos opheffen voor het einde van uw
contractsdatum. Wanneer u dit wel wenst, dan wordt er een afkoopsom in
rekening gebracht.
.
Maar hebben het niet over dat zij het nummer niet op tijd hebben gemigreerd.
Wat moet ik nu?

Re: KPN/Hi Contractbreuk

Geplaatst: 17 feb 2010 15:39
door sjaak9
alles opzeggen bij kpn en naar een andere provider gaan of nog beter gewoon een pre paid kaart kopen
je betaald wel meer per minuut maar je heb geen abonnement kosten daar kun je veel minuten voor bellen

kpn is een organisatie die zich verrijkt over de rug van de nederlandse burger zonder goede betrouwbare diensten te leveren in hun ogen hebben ze altijd gelijk
arrogantie ter top

laten we met ons allen alles opzeggen bij kpn en laat dit bedrijf maar naar de kloten gaan want volgens mij is het een criminele organisatie dei gedoogd wordt

en zo is dat

Re: KPN/Hi Contractbreuk

Geplaatst: 17 feb 2010 17:40
door bas074
Zeer zeker niet netjes van KPN, maar er is in dit geval geen sprake van contractbreuk (ik snap je frustratie en dat je er nu van af wilt), maar door de financiële vergoeding is het hele probleem opgelost en heeft KPN juridisch gezien het probleem opgelost. Het zou anders zijn geweest als je niet om een financiële vergoeding gevraagd had, maar om opzegging, immers het contract niet is zoals afgesproken. Daarna je geld terug vragen, immers men zich niet heeft gehouden aan het contract.

Veel succes!

Re: KPN/Hi Contractbreuk

Geplaatst: 19 feb 2010 17:20
door mich24
sjaak9 schreef:alles opzeggen bij kpn en naar een andere provider gaan of nog beter gewoon een pre paid kaart kopen
je betaald wel meer per minuut maar je heb geen abonnement kosten daar kun je veel minuten voor bellen

kpn is een organisatie die zich verrijkt over de rug van de nederlandse burger zonder goede betrouwbare diensten te leveren in hun ogen hebben ze altijd gelijk
arrogantie ter top

laten we met ons allen alles opzeggen bij kpn en laat dit bedrijf maar naar de kloten gaan want volgens mij is het een criminele organisatie dei gedoogd wordt

en zo is dat
Nee, daar schiet je veel mee op :roll: Wat zijn sommige mensen toch ondoordacht..