Telfort Prepaid duurder dan Telfort informeert...
Geplaatst: 21 feb 2010 19:10
Ik gebruik sinds 4 jaar een Telfort prepaidtelefoon. Hiermee bel ik zelden, en deze is dan ook bedoeld voor bereikbaar te zijn. Hooguit bel ik af en toe mijn voicemail om ingesproken berichten te beluisteren. Dit was (en is) gratis volgens de Telfort website (Tarieven> Prepaid).
Sinds juni 2009 had ik het idee dat mijn beltegoed verdampte, zonder dat ik had gebeld. Hierover contact gehad met Telfort Klantenservice. Daar werd ik niet echt wijzer van. Het enige dat ze me wel wisten te melden is dat de ''houdbaarheid'' van mijn prepaidtegoed nog maar 6 maanden was in plaats van 12.
In december 2009 ging mijn toestel kapot, en heb ik een nieuwe (Telfort/Samsung) gekocht. Daarin mijn ''oude'' Telfortkaartje gedaan, waar op dat moment nog ruim 7 euro tegoed opstond. Gesprekstellers stonden op 0, oproep- en bellijsten ook. Na 5 weken hoorde ik ineens dat mijn beltegoed nog maar 2 euro was. Terwijl ik maar eenmaal gedurende 24 seconden naar een GSMnummer binnen Nederland had gebeld. Volgens Telfort Tarieven kost dat gesprek 0,35 euro. Daarnaast had ik een aantal malen met de voicemail gebeld, maar zoals gezegd, dat is gratis.
Nu wist ik dus zeker dat mijn beltegoed verdampte. Wederom contact gezocht met Telfort Klantenservice. De eerste reactie leverde helemaal niets op. Men gaf aan waardoor mijn beltegoed lager ZOU KUNNEN ZIJN geworden. Dus nogmaals mijn vraag met alle gegevens gestuurd, en daarbij een specificatie opgevraagd van de door mij gevoerde gesprekken. In de 2e reactie gaf Telfort Klantenservice aan dat zij mij geen specificatie konden geven (onzin, natuurlijk kunnen ze dat wel) en dat bellen naar Voicemail al 2 jaar NIET GRATIS MEER WAS. Maar op de website staat duidelijk dat dit wel gratis is!! En daar heb ik me altijd op gebaseerd.
Overigens staat dit er (vandaag) nog steeds zo op.
Dus heb ik mijn 5 euro teruggevraagd via de Telfort Klantenservice. En daar wordt gewoon niet op gereageerd! Ik heb nu dan ook via ConsuWijzer een klacht ingediend in de hoop dat deze bij de Opta terechtkomt. Want dit kan dus niet.
Ik wil andere Telfort Prepaidbellers hierbij oproepen om hetzelfde te doen. Telfort licht haar Prepaid-klanten onjuist voor, en crediteert dus ten onrechte hun beltegoed.
Sinds juni 2009 had ik het idee dat mijn beltegoed verdampte, zonder dat ik had gebeld. Hierover contact gehad met Telfort Klantenservice. Daar werd ik niet echt wijzer van. Het enige dat ze me wel wisten te melden is dat de ''houdbaarheid'' van mijn prepaidtegoed nog maar 6 maanden was in plaats van 12.
In december 2009 ging mijn toestel kapot, en heb ik een nieuwe (Telfort/Samsung) gekocht. Daarin mijn ''oude'' Telfortkaartje gedaan, waar op dat moment nog ruim 7 euro tegoed opstond. Gesprekstellers stonden op 0, oproep- en bellijsten ook. Na 5 weken hoorde ik ineens dat mijn beltegoed nog maar 2 euro was. Terwijl ik maar eenmaal gedurende 24 seconden naar een GSMnummer binnen Nederland had gebeld. Volgens Telfort Tarieven kost dat gesprek 0,35 euro. Daarnaast had ik een aantal malen met de voicemail gebeld, maar zoals gezegd, dat is gratis.
Nu wist ik dus zeker dat mijn beltegoed verdampte. Wederom contact gezocht met Telfort Klantenservice. De eerste reactie leverde helemaal niets op. Men gaf aan waardoor mijn beltegoed lager ZOU KUNNEN ZIJN geworden. Dus nogmaals mijn vraag met alle gegevens gestuurd, en daarbij een specificatie opgevraagd van de door mij gevoerde gesprekken. In de 2e reactie gaf Telfort Klantenservice aan dat zij mij geen specificatie konden geven (onzin, natuurlijk kunnen ze dat wel) en dat bellen naar Voicemail al 2 jaar NIET GRATIS MEER WAS. Maar op de website staat duidelijk dat dit wel gratis is!! En daar heb ik me altijd op gebaseerd.
Overigens staat dit er (vandaag) nog steeds zo op.
Dus heb ik mijn 5 euro teruggevraagd via de Telfort Klantenservice. En daar wordt gewoon niet op gereageerd! Ik heb nu dan ook via ConsuWijzer een klacht ingediend in de hoop dat deze bij de Opta terechtkomt. Want dit kan dus niet.
Ik wil andere Telfort Prepaidbellers hierbij oproepen om hetzelfde te doen. Telfort licht haar Prepaid-klanten onjuist voor, en crediteert dus ten onrechte hun beltegoed.