Pagina 1 van 2
Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 22 feb 2010 17:27
door Heloise
Enige tijd geleden werd ik, maanden voordat mijn huidig abonnement afloopt, gebeld door een medewerker van HI KPN dat hij me een aanbieding wilde doen omdat ik al jaren (12 jaar!) trouwe klant ben bij KPN. Mooi dacht ik, want aanbiedingen zijn altijd voordeliger. Dus luisterde ik aandachtig wat hij me te vertellen had. Kijkend naar mijn bel- en smsgedrag kon hij me meer belminuten aanbieden, 400 belminuten en 800 smsjes. Voorheen had ik een HI bel en sms E 35 abonnement met daarbij EU 9,95 onbeperkt smsen (dat zijn er 1000) per maand erbij. Snel uitgerekend dus EU 35,- abonnementskosten + EU 9,95 is maandelijks EU 44,95. De medewerker bood me nu dus een HI online abonnement aan voor EU 37,95 met 400 belminuten en 800 smsjes voor mij dus voordeliger. Dat had ik wel snel uitgerekend met mijn blonde hoofdje. Heb nog duidelijk gevraagd dat ik dus géén eindeloos smsen à EU 9,95 per maand hoefde af te sluiten want ik kreeg toch die 800 smsjes en 400 belminuten. Dat bevestigde hij. Op het laatst werd nog even onze afspraken samengevat en opgenomen op tape als zijnde bewijs voor het contract. Prima zou je zeggen.
Ik krijg mijn telefoon ongeveer een week later thuisgestuurd met daarin het contract waar op geschreven staat dat ik het HI Online EU 37,95 abonnement had afgesproken. Verder niks over de inhoud van dit abonnement.
Nu krijg ik onlangs een rekening toegestuurd van EU 113,-. Ik schrok me rot en hing gelijk aan de lijn. Had nl. zelf mijn belminuten bijgehouden en het aantal smsjes. Was ruim binnen het abonnement gebleven dus vanwaar deze hoge kosten. Dus bellen. Medewerker zegt dat dat abonnement 400 belminuten OF 800 smsjes inhoudt dus niet zoals de eerdere medewerker zegt 400 belminuten EN 800 smsjes. Ik weet zeker dat ik me daar niet in vergist heb omdat ik heel duidelijk dingen besproken heb. Ben altijd heel alert op dit soort aanbiedingen. Moest maar een klacht indienen via de site. Heb ik gedaan maar daar krijg ik te horen dat ik een zichtperiode had en in die tijd had ik het contract ongedaan laten maken. Maar hoe wist ik nou dat die medewerker mij fout had voorgelicht tijdens een PERSOONLIJKE aanbieding (omdat ik zo'n trouwe klant was) in een één op één gesprek. Anderzijds hebben ze me dus een veel slechter aanbod gedaan en dat is helemaal waardeloos. Ik kan op papier niet zien dat dat HI Online abonnement iets anders inhoudt dan die persoonlijke aanbieding. Ik mag er toch van uitgaan dat ze me én niet verkeerd voorlichten én me geen duurder abonnement willen aansmeren.
Ik voel me nu zo genaaid door KPN en ik sta helemaal machteloos. Heb weer een mail de deur uitgedaan dat het te gek voor woorden is wat ze me nu flikken. Ik heb het op dit moment financieel al zo zwaar en dan krijg ik dit.
Heeft iemand suggesties?
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 22 feb 2010 20:05
door Muskusrat
Tape opvragen met het gesprek van het contract. Krijg je gewoon via de mail. Als je daar niets uit kan halen, wordt het moeilijk ben ik bang... jouw woord tegen hun woord. Desnoods naam van degene die je geholpen heeft doorgeven (als je dat nog weet...)
Succes!
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 22 feb 2010 21:43
door Heloise
Dit heb ik nu in mijn laatste mail gedaan maar ik betwijfel of ik het zal krijgen. Blijf ze stalken
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 23 feb 2010 11:22
door GodsSon
Je hebt duidelijk dingen gevraagd aan de medewerker echter had je naar mijn idee zelf ook even verder kunnen kijken (website van Hi) naar wat het abonnement precies inhield en wat je krijgt.
Ik zou kijken of de tape er is, als die er is met de afspraken zoals jij ze verwoord moet je er iets uit kunnen halen, anders is het een lastig verhaal.
Succes
(ps. anders kan je altijd een keer langs een winkel gaan?)
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 23 feb 2010 12:07
door mich24
Ik geef je weinig kans, dit is een welles nietes spelletje. Het is 400 min of 800 smsjes of een mix daarvan. Ik neem aan dat je nu al wel je Eindeloos SMS hebt aangesloten?? Als enige kan je proberen de rekening gecrediteerd te krijgen, dat is de enige oplossing.
Succes!
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 23 feb 2010 17:55
door Sunshine80
GodsSon schreef:Je hebt duidelijk dingen gevraagd aan de medewerker echter had je naar mijn idee zelf ook even verder kunnen kijken (website van Hi) naar wat het abonnement precies inhield en wat je krijgt.
Ik zou kijken of de tape er is, als die er is met de afspraken zoals jij ze verwoord moet je er iets uit kunnen halen, anders is het een lastig verhaal.
Succes
(ps. anders kan je altijd een keer langs een winkel gaan?)
Er staan ook zat zaken op hun site die helemaal niet (meer) van toepassing zijn... Dus of je de site nou 100% kan vertrouwen... I don't think so.
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 25 feb 2010 11:35
door mich24
zoals?
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 25 feb 2010 14:34
door Sunshine80
mich24 schreef:zoals?
Sms SALDO extra naar 1266 om te zien hoeveel smsjes je nog over hebt van je Eindeloos Sms bundel.
Dit werkt niet meer. Je krijgt namelijk een smsje terug 'Hi. Je Eindeloos Sms Bundel staat aan. Ga voor meer info naar hi.nl.'
Ik heb ze gemaild en te horen gekregen dat 99% van de gebruikers niet over de bundel heen komen (á 1000 smsjes p/m) en dat ze dit er dus uit hebben gehaald. Maar het staat nog wel gewoon op de site. En dat heb ik al meerdere malen aangegeven. Ze laten het gewoon staan...
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 25 feb 2010 14:35
door Sunshine80
Plus het feit dat er bijv staat dat je voor 8 ct p/m belt en 4 ct p/m smst.
Dat klopt ook niet. Je krijgt een tegoed dat delen zij door € 0,30 ct (p/min.) en klaar.
Nou zet dat van die 8 ct / 4 ct dan ook niet op de site.
Ik vind het pure misleiding!
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 25 feb 2010 15:03
door Heloise
Ik heb inmiddels een schikking getroffen met de KPN en daar ben ik blij mee.
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 25 feb 2010 16:58
door Sunshine80
Heloise schreef:Ik heb inmiddels een schikking getroffen met de KPN en daar ben ik blij mee.
Toppie!
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 27 feb 2010 12:38
door AntiBullshit
Heloise schreef:Enige tijd geleden werd ik, maanden voordat mijn huidig abonnement afloopt, gebeld door een medewerker van HI KPN dat hij me een aanbieding wilde doen omdat ik al jaren (12 jaar!) trouwe klant ben bij KPN. Mooi dacht ik, want aanbiedingen zijn altijd voordeliger. Dus luisterde ik aandachtig wat hij me te vertellen had. Kijkend naar mijn bel- en smsgedrag kon hij me meer belminuten aanbieden, 400 belminuten en 800 smsjes. Voorheen had ik een HI bel en sms E 35 abonnement met daarbij EU 9,95 onbeperkt smsen (dat zijn er 1000) per maand erbij. Snel uitgerekend dus EU 35,- abonnementskosten + EU 9,95 is maandelijks EU 44,95. De medewerker bood me nu dus een HI online abonnement aan voor EU 37,95 met 400 belminuten en 800 smsjes voor mij dus voordeliger. Dat had ik wel snel uitgerekend met mijn blonde hoofdje. Heb nog duidelijk gevraagd dat ik dus géén eindeloos smsen à EU 9,95 per maand hoefde af te sluiten want ik kreeg toch die 800 smsjes en 400 belminuten. Dat bevestigde hij. Op het laatst werd nog even onze afspraken samengevat en opgenomen op tape als zijnde bewijs voor het contract. Prima zou je zeggen.
Ik krijg mijn telefoon ongeveer een week later thuisgestuurd met daarin het contract waar op geschreven staat dat ik het HI Online EU 37,95 abonnement had afgesproken. Verder niks over de inhoud van dit abonnement.
Nu krijg ik onlangs een rekening toegestuurd van EU 113,-. Ik schrok me rot en hing gelijk aan de lijn. Had nl. zelf mijn belminuten bijgehouden en het aantal smsjes. Was ruim binnen het abonnement gebleven dus vanwaar deze hoge kosten. Dus bellen. Medewerker zegt dat dat abonnement 400 belminuten OF 800 smsjes inhoudt dus niet zoals de eerdere medewerker zegt 400 belminuten EN 800 smsjes. Ik weet zeker dat ik me daar niet in vergist heb omdat ik heel duidelijk dingen besproken heb. Ben altijd heel alert op dit soort aanbiedingen. Moest maar een klacht indienen via de site. Heb ik gedaan maar daar krijg ik te horen dat ik een zichtperiode had en in die tijd had ik het contract ongedaan laten maken. Maar hoe wist ik nou dat die medewerker mij fout had voorgelicht tijdens een PERSOONLIJKE aanbieding (omdat ik zo'n trouwe klant was) in een één op één gesprek. Anderzijds hebben ze me dus een veel slechter aanbod gedaan en dat is helemaal waardeloos. Ik kan op papier niet zien dat dat HI Online abonnement iets anders inhoudt dan die persoonlijke aanbieding. Ik mag er toch van uitgaan dat ze me én niet verkeerd voorlichten én me geen duurder abonnement willen aansmeren.
Ik voel me nu zo genaaid door KPN en ik sta helemaal machteloos. Heb weer een mail de deur uitgedaan dat het te gek voor woorden is wat ze me nu flikken. Ik heb het op dit moment financieel al zo zwaar en dan krijg ik dit.
Heeft iemand suggesties?
Noemde deze medewerker je heel vaak bij je achternaam?
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 27 feb 2010 16:30
door Heloise
Eerlijk gezegd weet ik dat niet meer. Meestal doen ze dat wel om vertrouwen te wekken. Lekker amicaal.
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 27 feb 2010 16:58
door sjaak9
ik heb wel een oplossing
opzeggen dat abonnement de kosten voor lief nemen en een andere provider nemen
kpn beloofd van alles maar doet niks of belazerd de boel
het enige wat ze doen is proberen hun klop boven water te houden over de rug van de nederlandse burger
ik hoop dat heel nederland kpn diensten opzegt misschien worden ze dan een keer wakker daar in den haag dat ze het verkeerd doen
gr
sjaak
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 27 feb 2010 17:59
door Sunshine80
sjaak9 schreef:ik heb wel een oplossing
opzeggen dat abonnement de kosten voor lief nemen en een andere provider nemen
kpn beloofd van alles maar doet niks of belazerd de boel
het enige wat ze doen is proberen hun klop boven water te houden over de rug van de nederlandse burger
ik hoop dat heel nederland kpn diensten opzegt misschien worden ze dan een keer wakker daar in den haag dat ze het verkeerd doen
gr
sjaak
Niet dat ik de praktijken van KPN goed wil praten (zelf ook gezeik mee gehad), maar denk je dat je bij een andere provider geen gezeik KAN hebben? Lees nog meer topics hier op het forum... Ik zou niet weten welke provider het allerbeste is hoor.
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 02 mar 2010 15:19
door mich24
En wederom is Sjaak er weer.. Wat is er aan de hand met je jongen??
KPN heeft jou was erg veel verdriet gegeven...
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 04 mar 2010 10:25
door Hi-Webcare
Sunshine80 schreef:mich24 schreef:zoals?
Sms SALDO extra naar 1266 om te zien hoeveel smsjes je nog over hebt van je Eindeloos Sms bundel.
Dit werkt niet meer. Je krijgt namelijk een smsje terug 'Hi. Je Eindeloos Sms Bundel staat aan. Ga voor meer info naar hi.nl.'
Ik heb ze gemaild en te horen gekregen dat 99% van de gebruikers niet over de bundel heen komen (á 1000 smsjes p/m) en dat ze dit er dus uit hebben gehaald. Maar het staat nog wel gewoon op de site. En dat heb ik al meerdere malen aangegeven. Ze laten het gewoon staan...
Je geeft aan dat wanneer je een SMS-bericht zendt naar 1266 je alleen een SMS-bericht ontvangt met de bevestiging dat de Hi Eindeloos SMS bundel is geactiveerd op je mobiele aansluiting. Dit wordt veroorzaakt door een storing. Helaas is het niet bekend wanneer de storing is verholpen. Er is helaas geen andere mogelijkheid om het aantal nog te verzenden SMS-berichten op te vragen. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Lotte Hi Webcare
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 04 mar 2010 10:29
door Hi-Webcare
Sunshine80 schreef:Plus het feit dat er bijv staat dat je voor 8 ct p/m belt en 4 ct p/m smst.
Dat klopt ook niet. Je krijgt een tegoed dat delen zij door € 0,30 ct (p/min.) en klaar.
Nou zet dat van die 8 ct / 4 ct dan ook niet op de site.
Ik vind het pure misleiding!
Hierbij een voorbeeld van de berekening van een telefoonrekening. We hebben gekozen voor een Hi Online EUR 37,95 abonnement. De berekening is voor alle abonnementen hetzelfde. Voor de abonnementen die vóór 01 juli 2009 zijn afgesloten gelden andere tarieven.
Bij een Hi Online EUR 37,95 abonnement betaal je EUR 37,95 (incl. BTW) per maand. Bij je Hi Online EUR 37,95 abonnement ontvang je een opgehoogd bundeltegoed doordat Hi standaard tarieven berekent van EUR 0,25 (excl. BTW) per belminuut en EUR 0,13 (excl. BTW) per SMS-bericht mits de Hi SMS Verdubbelaar geactiveerd is. Om je toch tegen de juiste tarieven te laten verbruiken ontvang je meer bundeltegoed dan EUR 37,95.
Je ontvangt EUR 100,84 (excl. BTW) bundeltegoed en krijgt 400 belminuten. Wanneer je EUR 100,84 deelt door 400, kom je uit op EUR 0,25 (excl. BTW). Je verbruikt ondertussen wel tegen het tarief dat voor jou van toepassing is, namelijk EUR 0,09 (incl. BTW). EUR 31,89 (excl. BTW, incl. BTW is EUR 37,95) gedeeld door 400 is EUR 0,079 (excl. BTW). Inclusief BTW betekent dit dat je EUR 0,09 per minuut betaalt.
Deze zelfde berekening geldt voor de SMS-berichten.Je ontvangt EUR 100,84 (excl. BTW) bundeltegoed en krijgt 800 SMS-berichten, mits de Hi SMS verdubbelaar geactiveerd is. Wanneer je EUR 100,84 (excl. BTW) deelt door 800 kom je uit op EUR 0,13 (excl. BTW). Je verbruikt ondertussen wel tegen het tarief dat voor jou van toepassing is, namelijk EUR 0,05 (incl. BTW). EUR 31,89 (excl. BTW, incl. BTW is EUR 37,95) gedeeld door 800 is EUR 0,04 (excl. BTW). Inclusief BTW betekent dit dat je EUR 0,05 per bericht betaalt.
Meer informatie over de Hi SMS Verdubbelaar kun je vinden via de volgende link:
http://www.hi.nl/dubbel
Meer informatie over de verschillende tarieven kun je vinden via deze link:
http://www.hi.nl/cdabonnement
Met vriendelijke groet,
Lotte Hi Webcare
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 04 mar 2010 15:28
door Sunshine80
Hi-Webcare schreef:Sunshine80 schreef:mich24 schreef:zoals?
Sms SALDO extra naar 1266 om te zien hoeveel smsjes je nog over hebt van je Eindeloos Sms bundel.
Dit werkt niet meer. Je krijgt namelijk een smsje terug 'Hi. Je Eindeloos Sms Bundel staat aan. Ga voor meer info naar hi.nl.'
Ik heb ze gemaild en te horen gekregen dat 99% van de gebruikers niet over de bundel heen komen (á 1000 smsjes p/m) en dat ze dit er dus uit hebben gehaald. Maar het staat nog wel gewoon op de site. En dat heb ik al meerdere malen aangegeven. Ze laten het gewoon staan...
Je geeft aan dat wanneer je een SMS-bericht zendt naar 1266 je alleen een SMS-bericht ontvangt met de bevestiging dat de Hi Eindeloos SMS bundel is geactiveerd op je mobiele aansluiting. Dit wordt veroorzaakt door een storing. Helaas is het niet bekend wanneer de storing is verholpen. Er is helaas geen andere mogelijkheid om het aantal nog te verzenden SMS-berichten op te vragen. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Lotte Hi Webcare
Hallo Lotte,
Dat je zelfs op het forum van Tros Radar durft te liegen, vind ik toch wel schandalig.
Ik heb namelijk één van de Hi managers gesproken en die gaf aan dat Hi er ZELF voor heeft gekozen deze service niet meer aan te bieden. Dit omdat 99% van de gebruikers niet over de Eindeloos Sms Bundel heen komt.
Daarom kan men middels Saldo Extra (1266) het tegoed van deze bundel NIET meer opvragen.
Dat is toch erg dat ik dit jou moet vertellen.
Ik heb overigens doorgegeven dat ik het wel prettig vind dat deze service bestaat... eeeh bestond... En of het niet weer geactiveerd kan worden.
Dat is naar de afdeling die er over gaat doorgestuurd...
Sunshine80
Re: Foute voorlichting door HI KPN bij afsluiten abonnement
Geplaatst: 05 mar 2010 11:17
door mich24
Krijg kaartjes van de Hi Promo die deze week allemaal weer pos rotzooi kwamen brengen...
Alleen bij Hi,2 x zoveel smsjes voor het zelfde geld.
SMS Dubbel Aan naar 1266 of ga naar hi.nl/dubbel