LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel gewonnen maar geen prijs!

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
theODB180
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2010 19:39

Wel gewonnen maar geen prijs!

Ongelezen bericht door theODB180 »

Vandaag had ik werkelijk de beker!
Ik speel sinds december mee met de postcodeloterij.
Netjes automatisch afgeschreven dus geen probleem.
Nu valt er op 5 januari de dagprijs op onze postcode 8723AE. :D
Wij allemaal super blij en nu maar 6 weken wachten tot het geld op de rekening staat.
Na 6 weken nog niets, dus maar even bellen of ze ons niet zijn vergeten. :roll:
De uiterst vriendelijke dame aan de telefoon gaat het even nakijken.
Na dat we enkele minuten in de rust zijn geplaatst komt de dame weer aan de telefoon.
Helaas , u speelt pas mee vanaf december, dus heeft u geen recht op de prijs die op 5 januari getrokken is :?
Ze vertelt dat de trekking al in november is gedaan maar dat het pas later bekend wordt gemaakt. Ze willen het graag eerlijk laten verlopen :?
Ze vertelt nog dat indien we in maart opzeggen dat we dan nog wel meedoen met de trekking van april en mei :? Snapt u het nog :?:
Ook de termijn van het bijschrijven klopt volgens de dame niet.
"Kijk het zit zo, als je een prijs wint in een bepaalde maand dan moet je eerst wachten tot de maand voorbij is en dan tel je er 6 weken bij op"
Ik ben van mening dat ik 100 % recht heb op de prijs. Ik bezit een document van de postcodeloterij dat ik vanaf 16 december 14 x mee speel met alle postcodeprijzen. De werkwijze van de postcodeloterij houd in dat je de eerste twee maanden van je deelname a € 10,25 geen kans hebt op een prijs. Volgens mij de wereld op zijn kop :lol:

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en wat kan ik nu het beste doen? Uiteraard heb ik al een brief met mijn klacht naar de postcodeloterij gestuurd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wel gewonnen maar geen prijs!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

U speelt mee vanaf december geven ze aan en u heeft geen recht op
de prijs van januari. :shock:
Zou die vraag eens bij de ombudsman neerleggen want dit klopt voor geen meter van de postcodeloterij uit.

Maar ja daar kloppen wel meer dingen niet zoals je een lot kan kopen en je
zelf je postcode mag uitzoeken en zo dus kan meespelen met die straat. :shock:

marja10
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2009 11:36

Re: Wel gewonnen maar geen prijs!

Ongelezen bericht door marja10 »

Als de postcodeloterij zo werkt, heb ik nog wat tegoed van ze. De eerste volgende trekking na mijn verhuizing viel de postcodeloterij op mijn oude postcode. Dus als ik het goed begrijp is de postcode prijs van april is al in februari getrokken??? In februari en maart heb ik nog betaald voor de oude postcode, in april toen de kanjer viel, is er voor de nieuwe postcode betaald. Ga ze toch maar eens even bellen

stofzuigertje

Re: Wel gewonnen maar geen prijs!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dus nog meer boze mensen die met deze loterij stoppen!

Ondanks de reclame zullen er meer opzeggen dan er nieuwe bijkomen dus beetje dom.

Castor01
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2010 19:24

Re: Wel gewonnen maar geen prijs!

Ongelezen bericht door Castor01 »

De PCL is erg apart in het publiceren van de gewonnen postcodes. Om proberen een lang verhaal kort te maken, is dat onze postcode 2 keer is gepubliceerd in 2 maanden terwijl we maar 1 keer gewonnen hebben. Dit betreft de dagprijs van € 1000,- per lot. Op 26 februari afgelopen wonnen wij de dagprijs, hartstikke leuk natuurlijk. ( Dit stond in onze weekkrant bij het prijzenoverzicht.) Op 20 maart hadden wij € 710 op onze rekening staan ( gaat nog belasting vanaf.) Op 31 maart komt mijn buurvrouw naar buiten en ze zegt je gelooft het nooit! Op de voorkant van de spits staat dat wij op 31 maart ''alweer'' de dagprijs gewonnen zouden hebben. Dit vond ik een beetje vreemd eerst win je nooit iets en dan zou je 2 keer achter elkaar winnen. Dus wij voorzichtig positief, maar ervan uitgaande dat de Spits de gratis dagkrant een typefout gemaakt zou hebben. Even laten op de website van de PCL stonden wij ook genoemd, dus wij blij. Nu blijkt dat we inderdaad maar 1 keer hebben gewonnen alleen dat ze het op verschillende momenten publiceren? Als je nu op hun website kijkt zie je mijn postcode staan in februari bij het totaal prijzenoverzicht, maar niet in het dagprijzen overzicht. In maart staan we niet in het totaal prijzenoverzicht maar wil bij de dagprijswinnaars? Ik heb natuurlijk gemaild en gebeld, maar het enige wat je krijgt is zeer vage antwoorden. Ik hoop dat Radar hier eens aandacht aan kan besteden en dieper in de gehele gang van zaken bij de PCL wil duiken. Heeft iemand anders die de dagprijs gewonnen heeft hier ook ervaring mee?

donald30
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2011 12:07

Re: Wel gewonnen maar geen prijs!

Ongelezen bericht door donald30 »

hoe is dit afgelopen?
Ik vraag me dit af omdat ik op 16 december 2011 ook ben lid geworden en mee wil doen met de jackpotkanjer die getrokken wordt op 01 januari 2012.
Speel ik gelijk mee in december of niet?
Ik kan dit ook nergens terug vinden!

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Wel gewonnen maar geen prijs!

Ongelezen bericht door stekel »

donald30 schreef:hoe is dit afgelopen?
Ik vraag me dit af omdat ik op 16 december 2011 ook ben lid geworden en mee wil doen met de jackpotkanjer die getrokken wordt op 01 januari 2012.
Speel ik gelijk mee in december of niet?
Ik kan dit ook nergens terug vinden!
Je bent er ingetuind. Gefeliciteerd met uw prijs.Niet dus.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wel gewonnen maar geen prijs!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

stekel schreef:
donald30 schreef:hoe is dit afgelopen?
Ik vraag me dit af omdat ik op 16 december 2011 ook ben lid geworden en mee wil doen met de jackpotkanjer die getrokken wordt op 01 januari 2012.
Speel ik gelijk mee in december of niet?
Ik kan dit ook nergens terug vinden!
Je bent er ingetuind. Gefeliciteerd met uw prijs.Niet dus.
Dat is dan wel aardig misleidend te noemen, want ze maken nu nog steeds reclame op TV om gauw loten te kopen zodat men nog kan meedoen voor die prijs.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Wel gewonnen maar geen prijs!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Emmy75 schreef: Dat is dan wel aardig misleidend te noemen, want ze maken nu nog steeds reclame op TV om gauw loten te kopen zodat men nog kan meedoen voor die prijs.
Toch maar eens nakijken dan.
Voorwaarden van PCL - reclameuiting.

Zou wel eens een staaltje pure misleiding kunnen zijn.

Maar ja - PCL zijn oplichters en dieven - dat heb ik zelf meegemaakt.
Ze schrijven rustig bedragen af van mensen die al 6 maanden eerder overleden zijn - en terwijl men WEET van dit overlijden.

PCL - niet doen.
Goede doelen steunen kan je ook direct - en dan is het nog af te trekken van de belasting ook. (met voorwaarden!)

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wel gewonnen maar geen prijs!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Guardian72 schreef:Toch maar eens nakijken dan.
Voorwaarden van PCL - reclameuiting.
Sja ze kunnen nog zoveel in de kleine lettertjes zetten, maar dat wil niet zeggen dat alles zonder meer is geoorloofd natuurlijk.
Ik speel overigens niet mee met de PCL.
Guardian72 schreef: Zou wel eens een staaltje pure misleiding kunnen zijn.
Als ze nu adverteren met dat men zich snel moet aanmelden anders loopt men de kans op die grote prijs mis, moet men ook kans kunnen maken op die prijs. Als men zich nu aanmeldt een geen enkele kans maakt is dat in mijn optiek misleiding en zou ik benieuwd zijn wat de RCC daarover te zeggen heeft.

witte angora
Berichten: 31974
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wel gewonnen maar geen prijs!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ze vertelt dat de trekking al in november is gedaan maar dat het pas later bekend wordt gemaakt. Ze willen het graag eerlijk laten verlopen
Nu valt er op 5 januari de dagprijs op onze postcode 8723AE.
Uiteraard is dit volkomen eerlijk. Ze weten precies in welke postcode ze eventjes niet moeten folderen, zo tussen november en 5 januari. En ja, die enkeling uit dat postcodegebied die op een andere manier lid is geworden, die krijgt dan natuurlijk ook niks.

Of denk ik nu een slagje te ver door?

Gesloten