Pagina 1 van 1
Expedia, wat een ramp
Geplaatst: 23 feb 2010 17:05
door Bas sie
Wij zijn met 2 vrienden op vakantie geweest in Rome in het Mecenate Palace. De eerste nacht moesten wij ondanks enorm klachtenregen van ons doorbrengen in een eenpersoonskamer. Het bed was 1,20 breed en altijd in het midden beslapen zodat je altijd naar binnen rolde. Kortom niet geslapen voor €200,- per nacht per kamer en de volgende dag ook gammel. De volgende dag werden wij verhuisd en kwamen wij in een kamer welke net een 6je was.
Na afloop een klacht ingediend met foto's erbij. De manager aldaar reageerde binnen een week en vertelde dat zij contact hadden gehad met het hotel en dat wij wel de goede kamer hadden maar later een upgrade hadden gekregen. Maar de volgende keer als wij daar gingen boeken zouden wij een korting krijgen, jippie...
Goed wij vervolgs weer gewezen op de foto's en bezwaar gemaakt tegen deze nonoplossing. Maar zij gaan er niets mee doen. Wij lopen te zeuren. Het is heel normaal om een zaak 2 maanden te laten liggen, een klant laten uitspreken is niet gewenst. Een bed van 1,20 breed is in Italie volstrekt normaal in een 4 sterren hotel voor € 200,- per nacht. En hij is de manager en je kunt alleen bij hem klagen, want hij is de baas !!
Wat blijkt Expedia is niet aangesloten bij de ANVR of een andere branchevereniging. Uiteraard ga ik nooit meer boeken bij zo'n bedrijf wat zo omgaat met de klanten en wil ik iedereen dit aanraden. Maar wat kun je verder nog doen. Zij misleiden met hun teksten de klanten en nemen ze niet serieus. Zo'n manager dient uiteraard direct bij zo'n Expedia eruit gegooid te worden, maar ik heb al meer reacties gehad dat dit al jaren standaard is bij Expedia.
Re: Expedia, wat een ramp
Geplaatst: 23 feb 2010 22:12
door Juist ja
Bas sie schreef:Wat blijkt Expedia is niet aangesloten bij de ANVR of een andere branchevereniging.
Tsja....................
Meer dan tsja wil ik er eigenlijk niet over kwijt.
Re: Expedia, wat een ramp
Geplaatst: 23 feb 2010 22:25
door geengast
Ha ha ha.....wie weet dat nu niet?
Expedia is helemaal niet Nederlands. Expedia Inc. is een 100% dochter van Microsoft, de software gigant.
Expedia heeft altijd toegegeven enkel 'reisbureautje' te spelen om wereldwijd adressen van reislustigen te vergaren om die levenslang te kunnen volgen.
Sorry, maar die er nu NOG intrapt....ANVR én SGR (en niet één van die twee, maar ALLEBEI) dan zit je goed, anders niet.
Re: Expedia, wat een ramp
Geplaatst: 23 feb 2010 22:41
door VioletPrue
Bas sie schreef:Een bed van 1,20 breed is in Italie volstrekt normaal in een 4 sterren hotel voor € 200,- per nacht.
Kleine tip, in Spanje zijn de bedden vaak korter dan in Nederland.
En veeeeel harder.
Re: Expedia, wat een ramp
Geplaatst: 24 feb 2010 19:13
door w. van Allegonde
Wij zijn ik december naar Tenerife gegaan met ons gezin. Het hotel was overboekt, dus we moesten uiteindelijk in een hotel slapen met 3 i.p.v sterren. Ons werd verteld in Nederland wordt dit later wel rechtgezet met u. Dus niet. Ik geloof dat wij dezelfde man aan de lijn hadden. Wij zijn nu ook al 2 maanden verder en het enige wat zij zeggen is dat wij de oplossing hebben geaccepteerd en dus geen recht hebben op restitutie. Geen poot om op te staan dus. Maar het niet reageren op je klacht, niet bereikbaar zijn en het snel afkappen van het gesprek. Wij zijn een illusie armer. Nooit gaan wij meer met dit bedrijf in zee.
Re: Expedia, wat een ramp
Geplaatst: 27 feb 2010 00:03
door meniles
@geengast.
Ben ik toch niet helemaal met je eens... het boeken van een losse hotelkamer hoeft met een gedegen onderzoek niet per definitie een ramp te zijn.
Ik heb zelf enkel positieve ervaringen met Expedia (en haar concurent booking.com) alle zakenreizen binnen onze organisatie worden geboekt via deze 2 ondernemingen (waarbij de vluchten uiteraard los geboekt worden) en hier zijn eigenlijk nooit problemen... Wazige sites als goedkopehotels.nl en echtwelheelerggoedkopehotels.nl en echtwelsupermegagoedkopehotels.nl zijn natuurlijk wel vragen om problemen...
Ook hier geldt weer: een beetje research doet wonderen...
Re: Expedia, wat een ramp
Geplaatst: 27 feb 2010 12:18
door Bas sie
Zonder twijfel kun je wel wat goeds bij ze boeken, echter als het mis gaat dan geven ze niet thuis. Je weet nooit of er iets mis gaat als je iets boekt. De afdeling klantenservice/klachtenafhandeling is een voorbeeld waarbij een Tros Radar of een Kassa een avondvullend programma kan maken. Afwijzen klacht zonder gronden, niet reageren op klacht, klantonvriendelijke, niet inlevend enzovoort. Zij voldoen aan alle eisen om een klant te laten ontploffen.
Op de website reisbureaus vergelijken staan ze op een 4 op een schaal van 10. Terwijl er daar ook bedrijven zijn die gewoon dikke 7ens en 8en halen. Veel meer bewijs van de kwaliteiten van de afdeling klantenservice zijn mijns inziens niet echt nodig !
Re: Expedia, wat een ramp
Geplaatst: 01 mar 2010 12:16
door geengast
meniles schreef:@geengast.
Ben ik toch niet helemaal met je eens... het boeken van een losse hotelkamer hoeft met een gedegen onderzoek niet per definitie een ramp te zijn.
Ik heb zelf enkel positieve ervaringen met Expedia (en haar concurent booking.com) alle zakenreizen binnen onze organisatie worden geboekt via deze 2 ondernemingen (waarbij de vluchten uiteraard los geboekt worden) en hier zijn eigenlijk nooit problemen... Wazige sites als goedkopehotels.nl en echtwelheelerggoedkopehotels.nl en echtwelsupermegagoedkopehotels.nl zijn natuurlijk wel vragen om problemen...
Ook hier geldt weer: een beetje research doet wonderen...
Natuurlijk hoeft het boeken van een losse hotelkamer geen probleem te zijn. Maar probeer diezelfde kamer eens via een boekingssysteem te boeken waar enkel reisbureaus in kunnen: je zult zien dat de prijzen tot maar liefst 40% lager liggen. Uiteraard betaal je wel 25 Euro boekingskosten en moet je bij een reisbureau langs gaan, maar met dergelijke kortingen ben je zelfs bij één enkele nacht al vaak goedkoper uit, bij een week boeking scheelt je dat soms wel honderden euro's.
Laat ik wel een voorbehoud maken op sites die bv weekendje weg etc. boeken. Dat zijn toeristisch ingestelde sites die vaak zeer goed prijzen hebben.
Maar wil je zomaar ergens in het buitenland een hotel boeken, vergelijk dan altijd met een reisbureau-boekings systeem. Daar zijn geen folders van, maar elk reisbureau maakt je graag een offerte!
Re: Expedia, wat een ramp
Geplaatst: 01 mar 2010 17:43
door Bas sie
Het gaat mij niet eens direct over de prijs. Daar was ik zelf bij toen ik deze boekte. Maar het gaat over die manager klachtenafhandeling aldaar, Hoogeveen. Wat een arrogant figuur. Je krijgt een 1 persoonskamer, je stuurt foto's mee. Geen reactie. Je belt, hij is er niet, maar belt terug. Hij belt niet terug. Je belt weer en mailt ook direct weer geen reactie. Dan heb je deze godheid eindelijk aan de lijn. Nee hoor, dit is standard deze kamers. Oh, dan misleid u de klant want op uw website staat dat het luxe kamers zijn en een 1 persoonsbed is geen luxe. Dat is niet waar, kijk svp naar de foto svp. Nee hoor, het hotel zegt dat het 2 persoons is. Kijk svp naar de foto.. Die kunt u overal genomen hebben. Gaat u mij compenseren ? Nee, waarom ? Bent u lid van de ANVR, nee zien wij het nut niet van in.... En zo nog 5 minuten. Dan maar een andere boeg. Mag ik uw chef spreken. Nee, ik ben hier verantwoordelijk voor en ik ben de manager en niemand hier gaat u wat anders zeggen als wat ik zeg !! Teiltje graag. Ik heb laatst het boek kloteklanten gelezen. Ik dacht dat ik de hoofdpersoon was geworden in dit boek.
Een bedrijf kan nooit fouten voorkomen, dat begrijpt iedereen. Je kunt alleen wel scoren bij een klant door fouten recht te zetten. Dat is kwaliteit. Expedia heeft dus duidelijk geen kwaliteit.
Re: Expedia, wat een ramp
Geplaatst: 05 mar 2010 12:05
door cc2001nl
Zou afgelopen 9 januari met twee vrienden naar Londen. De vlucht is geannuleerd vanwege slechte weersomstandigheden. Ben nu al bijna twee maanden verder en nog steeds geen refund. Heb via de mail een bevestiging dat ik een volledige refund zou krijgen, het wachten is volgens Expedia echter op een bevestiging van BMI dat de vlucht geannuleerd is. Wordt nu inmiddels steeds heen en weer verwezen van Expedia naar BMI.
Meerdere reizen geboekt via Expedia en zolang het goed gaat geen probleem. Gaat het echter mis dan krijg je te maken met hun klantenservice. Heb inmiddels alles meegemaakt. Mensen die van niks weten en niks mogen. Mensen die je niet uit laten praten. En inderdaad ook de mailtjes van G. Hoogeveen.