Beste lezers,
Ik zit al jaren bij Online en daar is niks mis mee alleen ze rommelen met contracten en datum(s)
Ik beschik over een contract waarin duidelijk staat ingang per november 2009, maar dat is januari 2010 geworden. Het waarom is me vreemd.
Maar waar het mij omgaat, moeten ze geen afspraak nakomen over de SNELHEID want het contract geeft aan 20MB en het is nog geen 12 MB
Zelf op hun eigen meter (snelheidmeter)
Kan dit zomaar met een smoes afgedaan worden van ja de centrale ligt ver weg.
Afspraken zijn toch om nagekomen te worden! Verder zijn ze hondsbrutaal, ze mogen alles en wij een consument mogen toekijken en niks geen rechten omtrent hun snelheid, immers ik heb het niet gevraag, nee ze bieden het aan 20MB snelheid per maand. Dan spraak je toch over misleiding.
Hoogachtend
G.N.A.Seggelinck
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Contract afspraak is 20MB en als die ......
Re: Contract afspraak is 20MB en als die ......
Dit is een vaak terugkerende discussie. Iedere ADSL aanbieder die 20 Mb (Mbit dus geen MB) aanbiedt geeft ook aan dat het een _tot_ snelheid is, afhankelijk van een aantal factoren. Bij online staat dit rechtsonder op de website, er staat nog een controle optie voordat er besteld wordt. Tevens staat er op de klantenservice pagina onder het trefwoord "snelheid" de nodige informatie en ook in de bevestigingsbrief wordt gesproken over een snelheid _tot_ 20Mb.
Het is een kwestie van 1 van de controle opties vooraf gebruiken of de aanvraag annuleren binnen 7 dagen nadat de bevestigingsbrief op de deurmat is gevallen. Wanneer je dit alles op z'n beloop laat en pas aan de bel trekt zodra de lijn is geleverd dan is het contract wetsgeldig en heeft ook online in dit geval de nodige kosten gemaakt om de lijn op te leveren. Kortom, spijtig maar wel eigen verantwoordelijkheid.
Het is een kwestie van 1 van de controle opties vooraf gebruiken of de aanvraag annuleren binnen 7 dagen nadat de bevestigingsbrief op de deurmat is gevallen. Wanneer je dit alles op z'n beloop laat en pas aan de bel trekt zodra de lijn is geleverd dan is het contract wetsgeldig en heeft ook online in dit geval de nodige kosten gemaakt om de lijn op te leveren. Kortom, spijtig maar wel eigen verantwoordelijkheid.
Beste Gabriël,
De providers schermen met tot 18Mbit snelheid,
12Mbit netto snelheid is niet eens zo heel erg lelijk, ik ken mensen met een zgn. 20Mbit abonnement die de 8Mbit nog niet eens halen!,
Schrik niet wanneer je overstapt naar een andere ADSL provider die ook belooft tot 20Mbit te leveren de zelfde problemen krijgt, de afstand tot de centrale kan te ver zijn, en dit geeft snelheidsverliezen,
Probeer eventueel met de provider overeen te komen tot een lichter dus goedkoper abonnement ( indien mogelijk ) je betaald wat minder en hebt dan meestal toch een redelijke snelheid ( vaak 4 of 8Mbit )
Informeer wat de mogelijkheden zijn,
Veel succes en vriendeljke groeten,
Ulbe.
De providers schermen met tot 18Mbit snelheid,
12Mbit netto snelheid is niet eens zo heel erg lelijk, ik ken mensen met een zgn. 20Mbit abonnement die de 8Mbit nog niet eens halen!,
Schrik niet wanneer je overstapt naar een andere ADSL provider die ook belooft tot 20Mbit te leveren de zelfde problemen krijgt, de afstand tot de centrale kan te ver zijn, en dit geeft snelheidsverliezen,
Probeer eventueel met de provider overeen te komen tot een lichter dus goedkoper abonnement ( indien mogelijk ) je betaald wat minder en hebt dan meestal toch een redelijke snelheid ( vaak 4 of 8Mbit )
Informeer wat de mogelijkheden zijn,
Veel succes en vriendeljke groeten,
Ulbe.
Ik haal bij UPC 25 bm fiber power niet eens 7mb per seconde dus wees blij.
Das idd heel stinkerig......leuke woord spelletje toch?oppie11 schreef: snelheid _tot_ 20Mb.
beloven tot 20 mb maar in werkelijkheid veel lager kunnen bieden, maar wel incasseren voor 20 mb.
Eerlijker zou zijn geweest, het bedrag te koppelen aan wat men werkelijk kan bieden, dus net zo fluctuerend te laten zijn.
Maw als verbinding in de praktijk lager uitvalt dan 20 mb je ook minder betaald, zoals het eigenlijk hoort te zijn.
Deze discussie heb ik met Wanadoo/Orange/Online gevoerd, om dat ik toen i.p.v. 8 MBit maar de helft had.stinkerd schreef:Das idd heel stinkerig......leuke woord spelletje toch?oppie11 schreef: snelheid _tot_ 20Mb.
beloven tot 20 mb maar in werkelijkheid veel lager kunnen bieden, maar wel incasseren voor 20 mb.
Eerlijker zou zijn geweest, het bedrag te koppelen aan wat men werkelijk kan bieden, dus net zo fluctuerend te laten zijn.
Maw als verbinding in de praktijk lager uitvalt dan 20 mb je ook minder betaald, zoals het eigenlijk hoort te zijn.
Ik dreigde met het halveren van het vaste bedrag, maar.........
Helaas de kleine letters werken voor de provider.
Ik woon 800 meter van de centrale af, dus zou ook ik de 20 MBit kunnen halen.
Sorry, dit geldt niet alleen voor Online, maar ook voor de rest.
Ok ik sta op het punt om alleen voor dat te betalen wat ik krijg !
Beste Gabriel,
Sorry voor mijn harde antwoord maar echter zeggen ze altijd TOT 20MB ze beloven nooit 20MB maar je kan een internet snelheid halen tot 20MB. Meestal is het dus vanaf 4MB/8MB.
Overal staat het er vol mee wij bieden tot wel 20MB aan blabla. Geen één provider van ADSL garandeert 20MB succesvol.
Sorry voor mijn harde antwoord maar echter zeggen ze altijd TOT 20MB ze beloven nooit 20MB maar je kan een internet snelheid halen tot 20MB. Meestal is het dus vanaf 4MB/8MB.
Overal staat het er vol mee wij bieden tot wel 20MB aan blabla. Geen één provider van ADSL garandeert 20MB succesvol.