gsmweb t-mobile g1
Geplaatst: 25 feb 2010 21:51
Hallo,
Gisteren via GSMWEB een t-mobile G1 google telefoon ontvangen. De levering, was net als de afhandeling van de contractverlening sneller dan het licht.
Helaas bleek bij uitpakken van de handel al snel dat er iets niet goed was met het toestel.
Volgens de installatie handleiding moet een google account ingevoerd worden om vervolgens aangemeld te worden.
Bij deze procedure komt het toestel niet verder dan een melding over netwerkproblemen, of een eventueel verouderde sim kaart. Vervolgens is er niets meer mogelijk met het toestel behalve het opnieuw proberen (zonder resultaat) of uitschakelen. De simkaart kan overigens wel data verzenden en ontvangen in een ander toestel, en met een ander t-mobile simkaart heb ik hetzelfde resultaat.
Toch voor de zekerheid vandaag naar een gebied gegaan met goede G3 dekking en het opnieuw geprobeerd, maar wederom met teleurstellende resultaten.
Dus uiteindelijk toch maar de t-mobile klantenservice gebeld. Daar wist men mij te vertellen dat het toestel ook zonder de google aanmelding gewoon moest werken, en dat het toestel waarschijnlijk defect is.
Op advies van de klantensevice afgereisd naar de t-mobileshop in de verwachting een nieuw toestel te kunnen scoren.
Helaas was de medewerker het niet eens met de telefonische klantenservice en wilde het door GSMWEB geleverde toestel niet ruilen. Wel was hij zo behulpzaam om een harde reset op het toestel uit te voeren om het alsnog tot leven te wekken. Maar ook deze operatie mocht niet baten. De G1 patient bleef zwijgen.
Vervolgens met mijn klacht toch maar naar GSMWEB gebeld (ondanks hun afschrikbrief, dat ik voor reparaties bij t-mobile moet zijn).
De (getrainde) call-center medewerker kon na mijn verhaal niet meer uitbrengen dan dat de procedure verlangt dat ik het toestel bij t-mobile ter reparatie aanbied, en dat GSMWEB totaal niet aansprakelijk is voor een door hen geleverd product omdat er een simlock op het toestel aanwezig is.
Nu heb ik de man meermaals getracht uit te leggen dat ik bij GSMWEB een product heb gekocht wat niet een de leveringseisen voldoet, namelijk een niet werkend product. En dat ik nu dit product wil omruilen voor een werkend apparaat.
Helaas blijkt GSMWEB dit probleem absoluut niet op te willen lossen, terwijl ik van mening ben dat als men mij iets verkoopt ik recht heb op een goed product en als dit niet zo is, ik het om kan ruilen en dat ik niet naar een derde partij, de leverancier wordt doorverwezen.
Gisteren via GSMWEB een t-mobile G1 google telefoon ontvangen. De levering, was net als de afhandeling van de contractverlening sneller dan het licht.
Helaas bleek bij uitpakken van de handel al snel dat er iets niet goed was met het toestel.
Volgens de installatie handleiding moet een google account ingevoerd worden om vervolgens aangemeld te worden.
Bij deze procedure komt het toestel niet verder dan een melding over netwerkproblemen, of een eventueel verouderde sim kaart. Vervolgens is er niets meer mogelijk met het toestel behalve het opnieuw proberen (zonder resultaat) of uitschakelen. De simkaart kan overigens wel data verzenden en ontvangen in een ander toestel, en met een ander t-mobile simkaart heb ik hetzelfde resultaat.
Toch voor de zekerheid vandaag naar een gebied gegaan met goede G3 dekking en het opnieuw geprobeerd, maar wederom met teleurstellende resultaten.
Dus uiteindelijk toch maar de t-mobile klantenservice gebeld. Daar wist men mij te vertellen dat het toestel ook zonder de google aanmelding gewoon moest werken, en dat het toestel waarschijnlijk defect is.
Op advies van de klantensevice afgereisd naar de t-mobileshop in de verwachting een nieuw toestel te kunnen scoren.
Helaas was de medewerker het niet eens met de telefonische klantenservice en wilde het door GSMWEB geleverde toestel niet ruilen. Wel was hij zo behulpzaam om een harde reset op het toestel uit te voeren om het alsnog tot leven te wekken. Maar ook deze operatie mocht niet baten. De G1 patient bleef zwijgen.
Vervolgens met mijn klacht toch maar naar GSMWEB gebeld (ondanks hun afschrikbrief, dat ik voor reparaties bij t-mobile moet zijn).
De (getrainde) call-center medewerker kon na mijn verhaal niet meer uitbrengen dan dat de procedure verlangt dat ik het toestel bij t-mobile ter reparatie aanbied, en dat GSMWEB totaal niet aansprakelijk is voor een door hen geleverd product omdat er een simlock op het toestel aanwezig is.
Nu heb ik de man meermaals getracht uit te leggen dat ik bij GSMWEB een product heb gekocht wat niet een de leveringseisen voldoet, namelijk een niet werkend product. En dat ik nu dit product wil omruilen voor een werkend apparaat.
Helaas blijkt GSMWEB dit probleem absoluut niet op te willen lossen, terwijl ik van mening ben dat als men mij iets verkoopt ik recht heb op een goed product en als dit niet zo is, ik het om kan ruilen en dat ik niet naar een derde partij, de leverancier wordt doorverwezen.