LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte dekking 3G T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sellinglennon
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 nov 2009 19:10

Slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door sellinglennon »

Enige tijd geleden meerdere klachten gestuurd aan het adres van T-Mobile vanwege de slechte dekking van HSDPA. Volgens T-Mobile zit ik op de dekkingskaart met mijn huis op een plek waar deze dekking optimaal zou moeten zijn, echter niets is minder waar. Tot op heden word ik niet serieus genomen en wordt er enkel maar gezegd dat die kaart toch echt laat zien dat de dekking goed is en de snelheid ook goed zou moeten zijn. Het komt veelvuldig voor dat ik totaal geen HSDPA dekking heb. Gisteren nog, zodra ik 3G aanzet op mijn iPhone hoppa weg dekking. Alleen GPRS. T-Mobile weigert mijn contract te ontbinden, terwijl ik toch vanaf begin af aan al zo vaak geen dekking ofwel supertraag internet heb! Zelfs met een nieuwe iPhone T-Mobile!! (aangezien men zei dat het wellicht aan mijn toestel ligt...)

Meerdere mensen met deze klachten? Nog tips? Of kijkt T-Mobile wellicht mee?

MrBassman
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mei 2006 16:30

Re: Slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door MrBassman »

En het is nog steeds uitermate knudde. Vorige week algemeen directeur Bart Weijermans bij BNR gehoord. De ene leugen na de andere. Het 3G probleem zou zijn opgelost (NOT); er zouden geen beperkingen zijn t.a.v. het gebruik van de software (NOT, waarom niet de iPhone als modem aan mijn laptop?); er zouden geen beperkingen zijn t.a.v. de te installeren software (NOT, big-brother Apple bepaalt wat er mag op MIJN iPhone!). :twisted:

Mijn grootste ergernis is 3G. De laatste tijd valt steeds vaker internet helemaal weg, dus zelfs geen GPRS meer. En dat niet in buitengebieden, maar Utrecht (nabij Veemarkt), Zeist, Baarn, Enkhuizen, ja zelfs in Almere overkomt het me nu. Hoe kan zo'n pipo nou beweren dat het is opgelost. Het is gewoon de arrogantie van een grote marktpartij, die het iPhone monopolie heeft (Nelie, waar blijf je, doe er wat aan).

Na 7 jaar ben ik van een toch wel redelijk tevreden T-Mobile klant, afgezakt naar een potentiële churner.

chantalbrinkman
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 aug 2010 12:21

Re: Slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door chantalbrinkman »

Bij mij hetzelfde probleem. Ik woon in het centrum van Zwolle, maar zelfs daar valt alles weg. Niet alleen 3G, maar het hele netwerk valt weg! Ik heb al meerdere malen mensen gesproken die vroegen waar ik was die vorige avond, omdat mijn mobiel uit stond? En dit terwijl mijn mobiel gewoon netjes naast mij lag in de woonkamer. Ik heb een restitutie gekregen voor het internet voor 2 maanden, maar nu nog voor het netwerk. Dit negeren zij. Iemand anders hier problemen mee gehad en wat was jullie oplossing?

MrBassman
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mei 2006 16:30

Re: Slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door MrBassman »

Ik kreeg van T-Mobile een reactie waarin men om concrete situaties vraagt (waar, wanneer, etc) dat het 3G netwerk slecht of niet functioneert. Volgens hun zou op mijn postcode de dekking goed zijn. Omdat ik op mijn iPhone de app Netwerkradar heb staan, kon ik een lijst van problemen zo produceren, compleet met datum, tijd, gps locatie en ernst van het probleem. Ik heb van de duidelijkste voorbeelden op basis van de gps locatie via de site http://www.postcode-database.nl/ achterhaald waar die gps locatie exact was en de lijst naar T-Mobile gestuurd. Ik wacht af wat nu hun reactie is.

Paul

EW01
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2010 08:41

Re: Slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door EW01 »

Het netwerk van TM geeft al sinds december 2009 problemen welke met de verloop van tijd steed erger werden. Uiteindelijk zijn de problemen via de media naar buiten gekomen. Tot die tijd werden klanten met een kluitje het riet in gestuurd. Na de media aandacht wist TM in eens wat er met het netwerk aan de hand was en zou dit wel even binnen 6 weken oplossen. Handnekkig klagende klanten kregen een vergoeding van €25 voor het niet werken van het internetdeel. Voor het gemak is door TM vergeten dat het telefoniedeel ook zeer veel last heeft van het netwerkprobleem. Hierdoor moesten klanten hogere kosten maken.

In Mei heeft TM het sein storing meester gegeven. Alles zou zijn opgelost. Klanten krijgen zonder overleg een kleine vergoeding. Overleg of de klant dit afdoende vind is er niet. Een klant heeft geen waarde voor TM,dat is duidelijk.

Maar tot op heden moment geven een hoop postcodes nog steeds netwerkproblemen. TM wil nergens van weten en geeft als je naar een oplossing zoekt wederom de zelfde leugens al in een eerder staduim: Telefoon defect,simkaart defect etc. Ook moet er wederom een onzinnige vragenlijst worden ingevuld. De uitkost is dat er geen probleem is.

Ik hou zelf een fotologboek bij met de aanduidingen welke de tefoon in het display aangeeft. http://nl.fotoalbum.eu/NetwerkTM
TM heeft nu een houding van afwachten tot er klanten zijn die vervolgstappen durven te nemen. Ik durf..

Gesloten