LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING doorlopende reis- en annuleringsverzekering 12,5 % hoger
ING doorlopende reis- en annuleringsverzekering 12,5 % hoger
Mijn doorlopende reis- en annulerings verzekering is ineens met 12,5% verhoogd (van 65 euro naar 73 euro). Ze hebben zonder te vragen de polisvoorwaarden aangepast. De dekking van de annuleringsverzekering is verhoogd van 1250 naar 1500 euro. Dit had tot gevolg dat ook de premie omhoog ging (5 euro voor de annuleringsverzekering). Mijn vakanties kosten nooit zoveel en ik betaal dus ineens meer voor iets waar ik niet echt gebruik van zal maken.
Mogen ze dit gewoon doen?
Mogen ze dit gewoon doen?
Re: ING doorlopende reis- en annuleringsverzekering 12,5 % hoger
Ja.
En o ja, Albert Heijn mag ook de Cola zomaar duurder maken.
Als je nu al weet dat je geen gebruik zult maken van een reis- en annuleringsverzekering....waarom sluit je ze dan af?
Ik vreet niet meer want ik weet toch al dat ik dood zal gaan.....Net zo krom!
Ik vreet niet meer want ik weet toch al dat ik dood zal gaan.....Net zo krom!
En aangezien je dat dus ziet VOORDAT je die Cola koopt, koop je het dus niet (of wel, of je gaat naar een andere winkel, die keus heb je), terwijl deze prijsverhoging je door de strot wordt geduwd!testcase schreef:Ja.
Vreemde vergelijking dus!
Als de voorwaarden van een verzekering worden gewijzigd mag je deze opzeggen, hoe moeilijk kan dat zijn?
Wel mekkeren maar je eens verdiepen in zaken is erg ingewikkeld....
Wel mekkeren maar je eens verdiepen in zaken is erg ingewikkeld....
-
Laatst gewijzigd door testcase op 04 mar 2010 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
het maakt niet uit of het in negatieve of positieve zin wijzigt! Elke wijziging in polisvoorwaarden is een geldige reden tot directe opzegging.testcase schreef:amelissen schreef:En aangezien je dat dus ziet VOORDAT je die Cola koopt, koop je het dus niet (of wel, of je gaat naar een andere winkel, die keus heb je), terwijl deze prijsverhoging je door de strot wordt geduwd!testcase schreef:Ja.
Vreemde vergelijking dus!
Zucht. Als een verzekering de premie of voorwaarden in negatieve zin wijzigt mag je altijd de polis opzeggen en je heil ergens anders halen .......
Dus de vergelijking is geenszinds onzinnig. De klacht van Ansje wel.
Uiteraard zeg je geen verzekering op dieeen positieve wijziging inhoudt...dit terzijde...
-
Ga je ook klagen als je loon, vanwege de inflatie, stijgt?
-
Laatst gewijzigd door testcase op 04 mar 2010 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
En volgens mij en de mij bekende wetgeving mag je bij elke wijziging in polisvoorwaarden,of wijziging in de kosten van die polis, direct die polis opzeggen!
"•Bij een verandering van de voorwaarden in uw nadeel:
U hebt het recht de zorgverzekering op te zeggen. U hebt hiervoor 30 dagen de tijd nadat wij u van de verandering op de hoogte hebben gebracht. Uw zorgverzekering eindigt op de dag dat de verandering ingaat;
•Bij een verandering van de premie in uw nadeel:
Bij verhoging van de premie hebt u het recht uw zorgverzekering op te zeggen vanaf de dag dat wij u deze mededeling doen tot de dag waarop de verhoging ingaat. Uw zorgverzekering eindigt op de dag dat de premieverhoging ingaat; "
Dit geldt uiteraard voor elke verzekering....
"4. Indien de verzekeraar de voorwaarden van de overeenkomst ten nadele van de verzekeringnemer of de tot uitkering gerechtigde wijzigt, is de verzekeringnemer gerechtigd de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de wijziging ingaat, en in ieder geval gedurende één maand nadat de wijziging hem is meegedeeld.
Burgerlijk wetboek boek 7, artikel 940"
Opzeggen van een polis die in uw voordeel werkt, is misschien niet handig maar wel wettelijk mogelijk.
"•Bij een verandering van de voorwaarden in uw nadeel:
U hebt het recht de zorgverzekering op te zeggen. U hebt hiervoor 30 dagen de tijd nadat wij u van de verandering op de hoogte hebben gebracht. Uw zorgverzekering eindigt op de dag dat de verandering ingaat;
•Bij een verandering van de premie in uw nadeel:
Bij verhoging van de premie hebt u het recht uw zorgverzekering op te zeggen vanaf de dag dat wij u deze mededeling doen tot de dag waarop de verhoging ingaat. Uw zorgverzekering eindigt op de dag dat de premieverhoging ingaat; "
Dit geldt uiteraard voor elke verzekering....
"4. Indien de verzekeraar de voorwaarden van de overeenkomst ten nadele van de verzekeringnemer of de tot uitkering gerechtigde wijzigt, is de verzekeringnemer gerechtigd de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de wijziging ingaat, en in ieder geval gedurende één maand nadat de wijziging hem is meegedeeld.
Burgerlijk wetboek boek 7, artikel 940"
Opzeggen van een polis die in uw voordeel werkt, is misschien niet handig maar wel wettelijk mogelijk.
-
In de artikelen die je quote wordt alleen gesproken over veranderingen van de voorwaarden en premieveranderingen in het nadeel van verzekerden. Niet in hun voordeel.Opzeggen van een polis die in uw voordeel werkt, is misschien niet handig maar wel wettelijk mogelijk.
Dus hoe je erbij komt dat mensen hun verzekering op mogen zeggen als er iets in hun voordeel verandert? Het is mij een raadsel, want je stelling is totaal niet onderbouwd.
En waarom zouden mensen eigenlijk opzeggen als ze er op vooruitgaan?
Moet ik je google nog uitleggen?
De links kun je zelf wel even regelen denk ik.....
-
Nee hoor, niet nodig. Als jij een stelling doet, zul jij die moeten bewijzen. Niet andersom. In je eerdere post heb je géén bewijs voor je stelling geleverd, dus dat kreeg je per kerende post terug.dhc schreef:Moet ik je google nog uitleggen?
En nu weer dus.
Ik denk niet dat ik je handje ga vasthouden, in mijn postings van hedenmiddag heb ik al het nodige knip-en plakwerk verricht.
Datzelfde zou ik kunnen doen aangaande polissen die in je voordeel gewijzigd worden.
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin dat nu weer te doen, je loopt lang genoeg mee om te weten hoe het werkt, ik vind het verder prima zo.
Datzelfde zou ik kunnen doen aangaande polissen die in je voordeel gewijzigd worden.
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin dat nu weer te doen, je loopt lang genoeg mee om te weten hoe het werkt, ik vind het verder prima zo.
-
Ik weet zeker hoe het werkt, en aangezien jij geen bewijs levert voor een stelling die simpelweg niet waar is ga ik ervan uit dat deze post van jou een bevestiging is voor de onjuistheid van jouw stelling.dhc schreef:Ik denk niet dat ik je handje ga vasthouden, in mijn postings van hedenmiddag heb ik al het nodige knip-en plakwerk verricht.
Het knip- en plakwerk dat je verricht hebt omvat alleen wijzigingen in het nadeel van verzekerde, niet in het voordeel, maar dat had ik in mijn vorige post ook al gezegd. Dat je daar geen weerwoord op hebt geeft duidelijk aan dat jouw stelling niet klopt.
-
Laatst gewijzigd door testcase op 04 mar 2010 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat mij betreft niet. Tenzij het wijzigingen zijn die door de "wet" zijn afgedwongen, mag je een polis opzeggen bij een voor jou negatieve of positieve wijziging. Immers, je bent niet akkoord gegaan met de voorwaarden zoals ze daar zijn opgesteld, en over het positieve gedeelte kan gediscussieerd worden.
Geloof je het niet? Neem dan maar contact op met je verzekeringsmaatschappij, tenminste, als je die hebt.
Geloof je het niet? Neem dan maar contact op met je verzekeringsmaatschappij, tenminste, als je die hebt.
Lang leve de Ditzo aanhangers hierD2Freak31 schreef:Wat mij betreft niet. Tenzij het wijzigingen zijn die door de "wet" zijn afgedwongen, mag je een polis opzeggen bij een voor jou negatieve of positieve wijziging. Immers, je bent niet akkoord gegaan met de voorwaarden zoals ze daar zijn opgesteld, en over het positieve gedeelte kan gediscussieerd worden.
Lang leve de nutteloze opmerkingen!mvans schreef:Lang leve de Ditzo aanhangers hierD2Freak31 schreef:Wat mij betreft niet. Tenzij het wijzigingen zijn die door de "wet" zijn afgedwongen, mag je een polis opzeggen bij een voor jou negatieve of positieve wijziging. Immers, je bent niet akkoord gegaan met de voorwaarden zoals ze daar zijn opgesteld, en over het positieve gedeelte kan gediscussieerd worden.
-
De vraag was niet of zij de polis mag opzeggen.
De vraag was mag een verzekeringmaatschappij de polisvoorwaarden tussentijds wijzigen, het antwoord is JA, al moet hierbij wel bijgetekend worden dat de persoon die een polis afgenomen heeft schriftelijk op de hoogte word gesteld van deze wijziging. Hij/zij mag wanneer men niet akkoord gaat met deze wijziging de polis ten alle tijden opzeggen. zie hieronder de voorwaarden van ING zelf.
2.8 Herziening van tarieven en/of
voorwaarden
2.8.1 Herziening
a. Indien de verzekeraar zijn tarieven en/of
voorwaarden voor verzekeringen van
deze soort dan wel van Dekkingen en/of
Rubrieken daarvan herziet, heeft hij het
recht deze verzekering of desbetreffende
Dekking en/of Rubriek aan die nieuwe
tarieven
en/of voorwaarden aan te passen
op een door de maatschappij vastgestelde
datum.
De verzekeraar kondigt deze aanpassing
minimaal 30 dagen vooraf schriftelijk aan.
b. De gevolgen van indexering worden niet
gezien als herziening van tarieven en/of
voorwaarden.
c. De gevolgen van het bereiken van de 5-
of 21-jarige leeftijd van één of meerdere
personen op de polis worden niet gezien
als herziening van tarieven en/of
voorwaarden.
2.8.2 Recht van weigering
- De verzekeringnemer heeft het recht de
aanpassing aan de nieuwe tarieven en/of
voorwaarden te weigeren, indien deze
aanpassing leidt tot premieverhoging en/
of beperking van dekking, tenzij deze
wijzigingen het gevolg zijn van een
wettelijke regeling of bepaling.
- Indien de verzekeringnemer van dit
recht gebruikmaakt, moet hij de
verzekeraar daarvan, via een opzegbericht,
op de hoogte stellen. De
verzekering eindigt dan op de vastgestelde
datum van aanpassing of op
het tijdstip van weigering indien de
weigering na die datum plaatsvindt.
2.8.3 Voortzetting van de verzekering
Heeft de verzekeringnemer geen gebruik
gemaakt van zijn recht, zoals in het voorgaande
artikel vermeld, dan wordt hij
geacht
met de aanpassing in te stemmen.
In dat geval wordt de verzekering of
desbetreffende
Dekking en/of Rubriek
voortgezet
met toepassing van de nieuwe
tarieven en/of voorwaarden.
De vraag was mag een verzekeringmaatschappij de polisvoorwaarden tussentijds wijzigen, het antwoord is JA, al moet hierbij wel bijgetekend worden dat de persoon die een polis afgenomen heeft schriftelijk op de hoogte word gesteld van deze wijziging. Hij/zij mag wanneer men niet akkoord gaat met deze wijziging de polis ten alle tijden opzeggen. zie hieronder de voorwaarden van ING zelf.
2.8 Herziening van tarieven en/of
voorwaarden
2.8.1 Herziening
a. Indien de verzekeraar zijn tarieven en/of
voorwaarden voor verzekeringen van
deze soort dan wel van Dekkingen en/of
Rubrieken daarvan herziet, heeft hij het
recht deze verzekering of desbetreffende
Dekking en/of Rubriek aan die nieuwe
tarieven
en/of voorwaarden aan te passen
op een door de maatschappij vastgestelde
datum.
De verzekeraar kondigt deze aanpassing
minimaal 30 dagen vooraf schriftelijk aan.
b. De gevolgen van indexering worden niet
gezien als herziening van tarieven en/of
voorwaarden.
c. De gevolgen van het bereiken van de 5-
of 21-jarige leeftijd van één of meerdere
personen op de polis worden niet gezien
als herziening van tarieven en/of
voorwaarden.
2.8.2 Recht van weigering
- De verzekeringnemer heeft het recht de
aanpassing aan de nieuwe tarieven en/of
voorwaarden te weigeren, indien deze