LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte en ontkende Switch van KPN naar UPC

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Olavkers
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2010 12:06

Onterechte en ontkende Switch van KPN naar UPC

Ongelezen bericht door Olavkers »

Onlangs verstuurde KPN een brief dat mijn vaste telefoonlijn zal worden afgesloten, omdat een andere aanbieder mij aangemeld zou hebben als nieuwe klant. Ik weet nergens van, heb niets ondertekend, ben niet telefonisch benaderd of wat dan ook. Ik heb contact opgenomen met KPN met de mededeling dat ik dit niet wil. Ik krijg de mededeling dat ik mij moet richten tot de nieuwe provider. Omdat ik verder geen bevestiging heb gekregen, weet ik helaas niet wie dat is, en bij wie ik moet opzeggen.

Nadat vandaag mijn telefoon is afgesloten, wederom contact gezocht met KPN. Na stevig doordrammen blijkt UPC de nieuwe provider te zijn. Vervolgens UPC gebeld met de mededeling dat ik dit niet wil. Vervolgens ontkent de UPC medewerker dat ik in hun systeem sta en klant van ze ga worden of ben geworden.

Kortom, KPN zegt dat ik geswitched ben naar UPC, en UPC ontkent dit in alle toonaarden. Uiteraard zegt KPN dat ze niets voor me kunnen doen en dat ik me tot UPC moet richten. Bij UPC zeggen ze het zelfde, alleen moet ik me dan tot KPN richten. Ondertussen van pure wanhoop ook de Consuwijzer maar vast ingeschakeld om deze patstelling op te lossen.

Ik ben erg benieuwd of meerdere mensen recentelijk met dit probleem te maken hebben gehad. Ik ken inmiddels 1 ander geval.

Henk020
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:26

Re: Onterechte en ontkende Switch van KPN naar UPC

Ongelezen bericht door Henk020 »

Vraag ze toch eens contact op te nemen met de afdeling porteringen.
Waarschijnlijk heeft een medewerker bij het aannemen van een bestelling van een andere klant een typfoutje gemaakt en jouw nummer genoteerd.
De portering is vervolgens een geautomatiseerd proces...waarbij eigenlijk geen controle plaatsvind op de juiste gegevens. UPC kan jou niet vinden als klant omdat je niet moet zoeken naar jouw gegevens...maar naar die van de klant die jouw nummer heeft laten porteren.
En als je wilt weten wie dat nummer heeft...bel je eigen nummer eens :)

Natuurlijk sluit bovenstaande niet de optie uit dat men wél bewust jouw gegevens heeft gebruikt en je dus bent misbruikt door een ijverige salesmedewerker van UPC

Olavkers
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2010 12:06

Re: Onterechte en ontkende Switch van KPN naar UPC

Ongelezen bericht door Olavkers »

Henk, bedankt voor je reactie. Ik heb ook aan deze optie zitten denken, echter het vreemde is dat als ik mijn oude nummer bel, ik te horen krijgen: deze mobiele telefoon is niet meer in gebruik.

Inmiddels ben ik volgens KPN geen klant meer en kunnen ze ook niets meer voor me doen, UPC kent me ook niet.

Mijn oude nummer doet ook niet meer, kortom, ik kan geen kant meer op en er is niemand die nog iets voor me wil doen. Ik ben alleen nog bang dat zometeen mijn adsl ook nog de lucht uit gaat en ik niet meer kan werken. Dan wordt het tijd om na te denken over een schade claim, maar ja, hoe succesvol is dat?

Tegen dit soort achterlijke kolossen als KPN en UPC is niets te beginnen, werkschuw, arrogant en achterbaks, ik heb er geen andere woorden voor...

Olavkers
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2010 12:06

Re: Onterechte en ontkende Switch van KPN naar UPC

Ongelezen bericht door Olavkers »

het verhaal wordt nog erger dan verwacht.

De UPC medewerker verwijst mij weer naar KPN, het nummer is echt niet naar hen geporteerd. Nee, ik moet maar met KPN contact opnemen, juist ja, daar waar men mij niet meer kent.

Vervolgens de mededeling, dan moet u maar contact met KPN opnemen en zeggen dat ze met UPC moeten bellen om aan te tonen dat het nummer naar UPC is geporteerd. Vervolgens mijn vraag: met wie moeten ze dan bellen: antwoord: nou, met de afdeling binnen UPC die over telefoonnummers gaat. Tja, mag ik dan even naam en rugnummer zodat er concreet gebeld kan worden: nee meneer, die nummers heb ik niet, uhhh, ik bedoel, die mag ik niet geven.

Vervolgens nog de vraag: kan ik verder nog iets voor u betekenen? Heb ik u hiermee geholpen?

Tja, wat denk je zelf, natuurlijk niet. Ik wil dat UPC contact opneemt met KPN om het kort te sluiten. Nee meneer, KPN moet maar met ons contact opnemen. Ja, leuk een aardig allemaal, maar met wie dan? Dat heb ik u al gezegd: onze afdeling die gaat over telefoonnummers.

Een kwartier later heeft de UPC medewerkster, Tamara F.ddema, de lijn verbroken...

En nu?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Onterechte en ontkende Switch van KPN naar UPC

Ongelezen bericht door agro »

Misschien dat consuwijzer hulp kan bieden.
Zie: http://www.consuwijzer.nl/ mogelijk een telefonisch contact waarbij je het probleem kan voorleggen dat ze je kunnen vertellen hoe verder te handeln.
succes toegewenst.

Olavkers
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2010 12:06

Re: Onterechte en ontkende Switch van KPN naar UPC

Ongelezen bericht door Olavkers »

Dat had ik ook al geprobeerd, maar daar kwamen ze niet verder dan: stuur een aangetekende brief naar KPN en eis simpelweg dat ze je contract na komen.

Vanuit mijn volledige frustratie gisteren een mail gestuurd naar Ad Scheepbouwer van KPN, met het verzoek zijn eigen organisatie aan het werk te zetten. Ik ben zojuist gebeld door een klachtenafhandelaar, die speciaal voor klachten is vanuit de RvB, en hij gaat het persoonlijk voor me oplossen.

Eindelijk dus iemand gevonden die het op gaat lossen, daar ben ik blij mee. Wel jammer dat dit soort organisaties alleen in beweging komt als je dit soort stappen neemt.

Het optreden van UPC blijf ik overigens volkomen bagger vinden.

Alles bij elkaar lijkt het nu dus opgelost te gaan worden en kan dit item worden gesloten. Na anderhalve dag frustratie en ellende, kan ik weer aan het werk...

Henk020
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:26

Re: Onterechte en ontkende Switch van KPN naar UPC

Ongelezen bericht door Henk020 »

Laat even weten wat nou het probleem was :)

Eventueel kan je ook altijd via opta.nl kijken bij welke aanbieder een bepaald telefoonnummer ligt...hoewel die site niet altijd even up to date is...

Succes ermee!

Olavkers
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2010 12:06

Re: Onterechte en ontkende Switch van KPN naar UPC

Ongelezen bericht door Olavkers »

Ik heb zojuist het porteringsbericht onder ogen gekregen, en bij mijn gegevens staat een voor mij onbekende naam.

Het lijkt er dus op dat:

UPC iemand overwil zetten, maar daar per abuis mijn gegevens aan koppelt. KPN controleert niets en voert klakkeloos uit. Schijnbaar staat het nummer icm adresgegevens centraal, en is de naam van de contractant slechts bijzaak en wordt daar niet naar gekeken.

Een menselijke fout dus, die dus niet is uitgevallen in het proces, waarbij de wil om te zoeken naar de oorzaak van het probleem, het begrip voor en het verlenen van medewerking aan de eindklant bedroevend is.

Het lijkt er op dat we er uit zijn. Morgen ga ik de telco boeren maar even vertellen hoe het zit. Nu nog even op zoek via Google naar de persoon die ze aan mijn gegevens hebben gekoppeld.

Olavkers
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2010 12:06

Re: Onterechte en ontkende Switch van KPN naar UPC

Ongelezen bericht door Olavkers »

Update: de ellende is opgelost, de lijn doet het weer.

UPC is inmiddels ook wakkergeworden, en deelde me mede dat de lijn het over een week of zo wel weer doet. Excuses voor het veroorzaken van het probleem en de overlast? Hoe zo excuses, hoe zo overlast, hoe zo oorzaak van alle ellende?

Bah bah bah, arogante hut

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Onterechte en ontkende Switch van KPN naar UPC

Ongelezen bericht door Quisquid »

Iets dergelijks is mij ook eens overkomen. Toen ik in mijn vorige woning, die al leegstond i.v.m. verhuizing, het vaste telefoonabonnement bij KPN wilde opzeggen (opzegtermijn één maand), kreeg ik te horen dat dat niet kon, want het abonnement was enkele dagen daarvoor overgerzet naar een andere telefoonmaatschappij en dat zou over enkele weken ingaan.

Opmerkelijk, want voor een al leegstaand huis waarin je de telefoon niet meer gebruikt, gaat toch niemand naar een andere telefoonaanbieder overstappen? Naar mijn nieuwe woning wilde ik het abonnement niet meer meenemen, omdat ik daar al telefoon had, van een andere provider (via het glasvezelnet).

Men kon wel voor mij uitzoeken welke die nieuwe telefoonmaatschappij was. Ik bleek te zijn (of liever: worden) overgezet naar Tele2. Dat was in mijn oude huis mijn carrier-selectbedrijf, via de KPN-lijn. Tele2 had zichzelf maar gepromoveerd tot mijn nieuwe telefoonmaatschappij, terwijl Tele2 dat nooit geweest is, en dat ook in mijn nieuwe huis niet is.
Gelukkig heb ik de telefoon toch af kunnen laten sluiten, maar door dit gehannes bleek de opzegging feitelijk niet een maand, maar anderhalve maand te hebben geduurd. Met dus een halve maand te veel abonnementsgeld. Want eerst moest Tele2 (was al aangemeld, maar nog niet ingegaan) weer uit de boeken en KPN er weer in, en toen gold bij KPN nog de opzegtermijn van één maand.

Deze problematiek komt ook bij energiemaatschappijen nogal eens voor. De nieuwe maatschappij meldt zichzelf bij de netwerkbeheerder aan als de nieuwe leverancier. Deze netwerkbeheerder is lijdelijk en gaat ervan uit dat dat klopt. En registreert dat. Aan de klant wordt niets gemeld, terwijl dat ter controle eigenlijk wel zou moeten.

Gesloten