| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lindorff en Wehkamp
Lindorff en Wehkamp
Ik heb een paar weken geleden een incasso gekregen van Lindorff voor een incasso uit 2004! Totaal onduidelijk waar het om gaat en compleet achterhaald omdat ik zeker weet dat de toenmalige rekening is betaald (die trouwens het bedrag niet haald wat Lindorff nu wil incasseren). Ik heb Lindorff geprobeerd te bellen, geen contact. Ondertussen bij de consumentenbond geinformeerd na hoeveel jaar zo'n incasso eigenlijk nog geind mag worden; dit blijkt maximaal 2 jaar te zijn. Ik heb Lindorff hierover gemaild, maar geen reactie ontvangen. Nogmaals gemaild met verwijzing naar de vorige mail en de vraag waar de rekening vandaan komt en uitleg over de late incasso. Ik heb nog steeds geen enkele reactie ontvangen. Ook Wehkamp geeft niet thuis want 'de gegevens kunnen niet ingezien worden". Het lijkt mij dat een bedrijf opdracht geeft voor een incasso daar ook helderheid in moet kunnen geven.
Ik vraag me af of dat Wehkamp geld aan het incasseren is voor de heer Scheringa (DSB bank maar ook eigenaar Wehkamp), of dat Lindorff zelf een illegale incasso actie is gestart?
Ik vraag me af of dat Wehkamp geld aan het incasseren is voor de heer Scheringa (DSB bank maar ook eigenaar Wehkamp), of dat Lindorff zelf een illegale incasso actie is gestart?
Re: Lindorff en Wehkamp
Lees het topic Lindorff B.V. dan weet je waar je mee te maken hebt.Doe niets telefonisch doe alles schriftelijk ivm bewijslast.Lindorff is verplicht om de gevraagde bewijzen te overleggen.En trouwens je hoeft je niet druk te maken het is verjaard
sterke nog het is ook nog eens verjaard
-
Deurwaarder Mark
Roep niet te snel dat het verjaard is... dat is maar een aanname. 't is pas verjaard als er geen vonnis is en de reguliere verjaringstermijn niet is gestuit. Dat blijkt nog nergens uit.
Even terzijde: Dirk Scheringa heeft volgens mij helemaal niets met Wehkamp te maken.
-
Deurwaarder Mark
jousie schreef:Ik vraag me af of dat Wehkamp geld aan het incasseren is voor de heer Scheringa (DSB bank maar ook eigenaar Wehkamp), of dat Lindorff zelf een illegale incasso actie is gestart?
Zojuist Wehkamp even door de KvK gehaald: Ome Dirk is geen eigenaar van Wehkamp, en evenmin van één van de andere concernrelaties. Hij is zelfs geen bestuurder. Onzin dus, deze bewering.Pavlova schreef:Even terzijde: Dirk Scheringa heeft volgens mij helemaal niets met Wehkamp te maken.
Lindorff maakt genoeg fouten (dit forum staat er vol mee), maar een illegale incasso-actie starten is er niet bij.
Als zowel Lindorff als Wehkamp "niet thuis" geven op jouw reacties, zou ik voorlopig eerst maar eens afwachten waar ze mee komen. Als dat alleen maar een standaard volgende sommatie is, gewoon je verweer herhalen en om een specificatie vragen. Als je weet waar het om gaat, kun je ook bepalen of de vordering verjaard is, of misschien gewoon tijdig gestuit is.
-
Pindakaaspotje
klopt... DSB en Wehkamp hebben niks met elkaar te maken. Al is waarschijnlijk wel zo dat veel op "afbetaling" aankopen via een lening bij DSB en co liepen. Ik kan me voorstellen dat de curatoren de opdracht hebben gegeven de openstaande vorderingen snel te gaan innen.Zojuist Wehkamp even door de KvK gehaald: Ome Dirk is geen eigenaar van Wehkamp, en evenmin van één van de andere concernrelaties. Hij is zelfs geen bestuurder. Onzin dus, deze bewering.
Lindorff reageert;
Goedendag Jousie,
U heeft afgelopen week een melding op dit forum geplaatst met betrekking tot een vordering van Wehkamp B.V. die Lindorff in behandeling zou hebben.
Graag zou ik hierover met u in contact komen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een berichtje achter te laten op mijn e-mailadres [email protected] zodat ik e.e.a. voor u uit kan zoeken?
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wacht uw reactie af.
Met vriendelijke groet,
Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.
Goedendag Jousie,
U heeft afgelopen week een melding op dit forum geplaatst met betrekking tot een vordering van Wehkamp B.V. die Lindorff in behandeling zou hebben.
Graag zou ik hierover met u in contact komen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een berichtje achter te laten op mijn e-mailadres [email protected] zodat ik e.e.a. voor u uit kan zoeken?
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wacht uw reactie af.
Met vriendelijke groet,
Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.
-
Riccardo-TR
Fijn dat dit forum er is.
Ook ik heb met de combinatie Lindorff-Wehkamp te maken, enkele dagen geleden. Vanaf 2000 woon ik op hetzelfde adres, en sinds enkele maanden krijg ik post op dit adres voor ene 'B. Sieger(s)'. Omdat ik die niet ken stuur ik de post altijd netjes retour, zoals ik vroeger bij de PTT heb geleerd. Op de laatste twee brieven meen ik als afzender de naam Lindorf gelezen te hebben.
Gisteren luisterde ik mijn voicemail af, en had ik een bericht van een incassobureau Lindorff (?) voor B. Sieger(s); een computerstem sprak over een incasso voor Wehkamp van enkele honderden euro's. Aangezien ik deze persoon niet ben en ook nooit bij Wehkamp besteld heb, heb ik het bericht gewist. Later besloot ik Lindorp/Lindorf toch op te zoeken op het internet om van mijn kant een bericht terug te sturen.
In de telefoongids staan meerdere Siegers (geen B.) in Groningen, alleen niet in mijn straat. Ik heb er verder niets mee te maken, maar het is wel mijn adres dat wordt gebruikt en nu ook mijn telefoonnummer!
En nu deel 2, het gekste...
Vandaag kreeg ik een envelop in de bus van Afterpay en linksboven 'Trendjuwelier'. Gericht aan ene 'R.U.B.E.N. Kleefsma' (ja, ik weet het, die voornaam). Ook weer mijn adres. Ik herinner mij dat ik eind vorig jaar ene Kleefsma aan de lijn heb gehad, die vroeg om een pakketje dat per ongeluk zou worden bezorgd op mijn adres. Ik had het pakketje al geweigerd, omdat het niet aan mij gericht was. Misschien een geluk bij een ongeluk, ik begin nu te vermoeden dat iemand mij wil bedonderen, of bedrijven wil bedonderen over mijn rug. Maar ik accepteer geen pakjes voor vreemden. Deze Kleefsma kan ik trouwens nergens vinden in Groningen.
Ik vind het wel vervelend allemaal. Hopelijk krijg ik geen problemen met zaken waar ik eigenlijk niets mee te maken heb.
Riccardo-TR, te Groningen.
Ook ik heb met de combinatie Lindorff-Wehkamp te maken, enkele dagen geleden. Vanaf 2000 woon ik op hetzelfde adres, en sinds enkele maanden krijg ik post op dit adres voor ene 'B. Sieger(s)'. Omdat ik die niet ken stuur ik de post altijd netjes retour, zoals ik vroeger bij de PTT heb geleerd. Op de laatste twee brieven meen ik als afzender de naam Lindorf gelezen te hebben.
Gisteren luisterde ik mijn voicemail af, en had ik een bericht van een incassobureau Lindorff (?) voor B. Sieger(s); een computerstem sprak over een incasso voor Wehkamp van enkele honderden euro's. Aangezien ik deze persoon niet ben en ook nooit bij Wehkamp besteld heb, heb ik het bericht gewist. Later besloot ik Lindorp/Lindorf toch op te zoeken op het internet om van mijn kant een bericht terug te sturen.
In de telefoongids staan meerdere Siegers (geen B.) in Groningen, alleen niet in mijn straat. Ik heb er verder niets mee te maken, maar het is wel mijn adres dat wordt gebruikt en nu ook mijn telefoonnummer!
En nu deel 2, het gekste...
Vandaag kreeg ik een envelop in de bus van Afterpay en linksboven 'Trendjuwelier'. Gericht aan ene 'R.U.B.E.N. Kleefsma' (ja, ik weet het, die voornaam). Ook weer mijn adres. Ik herinner mij dat ik eind vorig jaar ene Kleefsma aan de lijn heb gehad, die vroeg om een pakketje dat per ongeluk zou worden bezorgd op mijn adres. Ik had het pakketje al geweigerd, omdat het niet aan mij gericht was. Misschien een geluk bij een ongeluk, ik begin nu te vermoeden dat iemand mij wil bedonderen, of bedrijven wil bedonderen over mijn rug. Maar ik accepteer geen pakjes voor vreemden. Deze Kleefsma kan ik trouwens nergens vinden in Groningen.
Ik vind het wel vervelend allemaal. Hopelijk krijg ik geen problemen met zaken waar ik eigenlijk niets mee te maken heb.
Riccardo-TR, te Groningen.
Wat je zou kunnen doen is een mutatie bij de politie te laten maken over deze zaken.
Dit voor eventuele meerdere zaken die op uw adres binnen komen of andere zaken die uw persoon betreffen. Dan ben je al enigzins ingedekt omdat je hier melding van hebt gemaakt. En zo hopelijk kunt voorkomen dat het verder uit de hand gaat lopen, en meld iedere keer weer aan bij de politie als er weer wat word bezorgd bij u op een ander naam.
Dit voor eventuele meerdere zaken die op uw adres binnen komen of andere zaken die uw persoon betreffen. Dan ben je al enigzins ingedekt omdat je hier melding van hebt gemaakt. En zo hopelijk kunt voorkomen dat het verder uit de hand gaat lopen, en meld iedere keer weer aan bij de politie als er weer wat word bezorgd bij u op een ander naam.
-
Guardian72
- Contacteer:
Vaag, Riccardo.
Ik zou trouwens, naast de melding bij politie, ook van elk pakje of poststuk een (digitale) foto maken.
En als je het terugstuurt, geef het dan bij het postkantoor af - is ietsje zekerder dan gewoon in de brievenbus.
helaas, buiten de malafide bedrijven, zijn er ook genoeg oplichters die er niet om malen om gegevens van anderen te misbruiken voor hun gewin.
Alertheid kan een hoop problemen voorkomen.
Ik zou trouwens, naast de melding bij politie, ook van elk pakje of poststuk een (digitale) foto maken.
En als je het terugstuurt, geef het dan bij het postkantoor af - is ietsje zekerder dan gewoon in de brievenbus.
helaas, buiten de malafide bedrijven, zijn er ook genoeg oplichters die er niet om malen om gegevens van anderen te misbruiken voor hun gewin.
Alertheid kan een hoop problemen voorkomen.
Goedendag Ricardo TR,
U geeft aan dat u post ontvangt van Lindorff terwijl dit niet voor u bestemd is.
Graag zou ik met u in contact komen hierover. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een bericht achter te laten op mijn e-mailadres [email protected] zodat ik met u hierover kan communiceren en wij voor een oplossing kunnen zorgdragen?
Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.
www.lindorff.nl
U geeft aan dat u post ontvangt van Lindorff terwijl dit niet voor u bestemd is.
Graag zou ik met u in contact komen hierover. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een bericht achter te laten op mijn e-mailadres [email protected] zodat ik met u hierover kan communiceren en wij voor een oplossing kunnen zorgdragen?
Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.
www.lindorff.nl
-
Riccardo-TR
Bedankt, Elmo en Guardian,
ik zal iig. bij de politie informeren, en vanaf nu ga ik inderdaad elk poststuk scannen of fotograferen.
De zaken kunnen los van elkaar zitten, maar ik vind het verdacht.
ik zal iig. bij de politie informeren, en vanaf nu ga ik inderdaad elk poststuk scannen of fotograferen.
De zaken kunnen los van elkaar zitten, maar ik vind het verdacht.
-
Guardian72
- Contacteer:
Riccardo:
let wel - niet openen..
Maar duidelijk adreslabels e.d. zichtbaar.
Je weet nooit waar het goed voor is.
let wel - niet openen..
Maar duidelijk adreslabels e.d. zichtbaar.
Je weet nooit waar het goed voor is.
@Riccardo
Ik zou zeker ook mevrouw Bosch van Lindorff mailen. Zij heeft inmiddels op dit forum al aangetoond bereid te zijn problemen op te lossen. Succes!
Ik zou zeker ook mevrouw Bosch van Lindorff mailen. Zij heeft inmiddels op dit forum al aangetoond bereid te zijn problemen op te lossen. Succes!
Pavlova schreef:@Riccardo
- Zou ik zeker doen.
Niet naar lindorff mailen dan hoor niets meer,je krijgt geen antwoord.
Rechtstreeks Mevr Bosch mailen.
Ik denk dat dit vrij gauw opgelost is,het is niet aan jou gericht,je hebt helemaal niets met Lindorff te maken
Ik heb inmiddels al contact gehad met Riccardo. Na onderzoek - en in samenwerking met AfterPay B.V. hebben we geconcludeerd dat er sprake is van adresfraude.
Riccardo zal uiteraard niet langer post op zijn adres ontvangen.
Groet, M. Bosch
Lindorff B.V.
Groet, M. Bosch
Lindorff B.V.
Lindorff schreef:Ik heb inmiddels al contact gehad met Riccardo. Na onderzoek - en in samenwerking met AfterPay B.V. hebben we geconcludeerd dat er sprake is van adresfraude.
Groet, M. Bosch
Lindorff B.V.
- Dat is snel en netjes opgelost.
Is er tegen zoiets niets te doen,kun je met zoiets (adresfraude) naar de politie,aangifte doen.En wordt er dan iets aangedaan?
-
Guardian72
- Contacteer:
Aangifte zowiezo doen.snepke schreef:
- Dat is snel en netjes opgelost.
Is er tegen zoiets niets te doen,kun je met zoiets (adresfraude) naar de politie,aangifte doen.En wordt er dan iets aangedaan?
Of de politie er wat mee doet is een tweede, maar dankzij aangifte sta je sterker als andere bedrijven je ineens ook gaan belagen met incasso`s etc.