Paneel gordijnen na wassen een kreuk en gekrompen
Geplaatst: 03 mar 2010 19:14
Hallo,
Na het wassen van mijn paneel gordijnen zoals voorgeschreven, op 30 graden, niet centrifugeren en vochtig opgehangen, zag ik na een aantal dagen dat ze erg scheef hangen en helemaal gekreukt zijn. Hierna heb ik ze voorzichtig na gestreken om de kreukels er zoveel mogelijk uit te halen. Weer een paar dagen wachten, maar helaas zonder goed resultaat ze hangen nog steeds schots en scheef en zijn in alle richtingen gekrompen.
De panelen hangen iets meer dan 2 jaar en zijn voor de eerste keer gewassen. Ik ben teruggegaan naar de winkel om te zien of er nog iets aan te doen is. Deze heeft de panelen nog eens laten opstomen, maar ook dit zonder resultaat. Na een bezoek van de verkoper zij deze dat ze er inderdaad niet meer goed bij hangen en dat dit niet zo mogen.
Hij heeft een voorstel gedaan om nieuwe, andere panelen gemaakt van rolgordijnstof, te hangen tegen een prijs van 900,- (normaal 1200). Uiteraard ben ik eerst gaan kijken in de winkel en daar zag ik dat dit helemaal mijn smaak niet is. De panelen die ik wel mooi vind zijn gemaakt van sunscreen materiaal maar vallen wel in een hogere prijsklasse, deze wilde de verkoper komen ophangen, eerst voor 1200, na kleine onderhandeling voor 1050,-.
Omdat ik dit een hele hoop geld vind voor iets dat ik eigenlijk niet nodig zou hebben gehad als de huidige gordijnen gewoon goed waren gebleven ben ik rond gaan vragen wat mijn mogelijkheden zijn, oa op dit forum maar ook de CBW en de geschillencommissie wonen. Hier ben ik nog niet veel verder mee gekomen helaas vandaar ook dit bericht.
Eigenlijk vind ik dat de verkoper de panelen volledig zou moeten vergoeden, hij zegt ja maar ze hangen al 2 jaar, als dit na een week was gebeurt dan was het een ander verhaal. Snap ik natuurlijk wel, maar wie wast zijn gordijnen nou binnen een week ..
Ik heb eigenlijk ook geen vertrouwen meer in hem, omdat een aantal andere winkels hebben aangegeven om van de gekozen stof nooit panelen te maken ivm kreuken en krimpen. Dit is mij bij aankoop nooit verteld!
Mijn voorstel aan hem is dan ook om 1/3 van het aankoopbedrag (staat in de voorwaarden van CBW bij schade na 2 jaar) uit te betalen, maar hier gaat hij niet mee akkoord. Zijn tegenvoorstel was om weer een stof bij hem uit te zoeken en tegen de maakprijs (320,-) maakt hij er weer panelen van. Zoals eerder aangegeven heb ik er gewoonweg geen vertrouwen meer in, misschien geeft hij me nu weer panelen die na een keer wassen de prullenbak in kunnen.
Graag zou ik horen wat ik in dit geval nog kan doen (geschillencommissie heb ik al uitgezocht maar kom er niet echt wijs uit, rechtsbijstand ga ik morgen eens contacteren).
Na het wassen van mijn paneel gordijnen zoals voorgeschreven, op 30 graden, niet centrifugeren en vochtig opgehangen, zag ik na een aantal dagen dat ze erg scheef hangen en helemaal gekreukt zijn. Hierna heb ik ze voorzichtig na gestreken om de kreukels er zoveel mogelijk uit te halen. Weer een paar dagen wachten, maar helaas zonder goed resultaat ze hangen nog steeds schots en scheef en zijn in alle richtingen gekrompen.
De panelen hangen iets meer dan 2 jaar en zijn voor de eerste keer gewassen. Ik ben teruggegaan naar de winkel om te zien of er nog iets aan te doen is. Deze heeft de panelen nog eens laten opstomen, maar ook dit zonder resultaat. Na een bezoek van de verkoper zij deze dat ze er inderdaad niet meer goed bij hangen en dat dit niet zo mogen.
Hij heeft een voorstel gedaan om nieuwe, andere panelen gemaakt van rolgordijnstof, te hangen tegen een prijs van 900,- (normaal 1200). Uiteraard ben ik eerst gaan kijken in de winkel en daar zag ik dat dit helemaal mijn smaak niet is. De panelen die ik wel mooi vind zijn gemaakt van sunscreen materiaal maar vallen wel in een hogere prijsklasse, deze wilde de verkoper komen ophangen, eerst voor 1200, na kleine onderhandeling voor 1050,-.
Omdat ik dit een hele hoop geld vind voor iets dat ik eigenlijk niet nodig zou hebben gehad als de huidige gordijnen gewoon goed waren gebleven ben ik rond gaan vragen wat mijn mogelijkheden zijn, oa op dit forum maar ook de CBW en de geschillencommissie wonen. Hier ben ik nog niet veel verder mee gekomen helaas vandaar ook dit bericht.
Eigenlijk vind ik dat de verkoper de panelen volledig zou moeten vergoeden, hij zegt ja maar ze hangen al 2 jaar, als dit na een week was gebeurt dan was het een ander verhaal. Snap ik natuurlijk wel, maar wie wast zijn gordijnen nou binnen een week ..
Ik heb eigenlijk ook geen vertrouwen meer in hem, omdat een aantal andere winkels hebben aangegeven om van de gekozen stof nooit panelen te maken ivm kreuken en krimpen. Dit is mij bij aankoop nooit verteld!
Mijn voorstel aan hem is dan ook om 1/3 van het aankoopbedrag (staat in de voorwaarden van CBW bij schade na 2 jaar) uit te betalen, maar hier gaat hij niet mee akkoord. Zijn tegenvoorstel was om weer een stof bij hem uit te zoeken en tegen de maakprijs (320,-) maakt hij er weer panelen van. Zoals eerder aangegeven heb ik er gewoonweg geen vertrouwen meer in, misschien geeft hij me nu weer panelen die na een keer wassen de prullenbak in kunnen.
Graag zou ik horen wat ik in dit geval nog kan doen (geschillencommissie heb ik al uitgezocht maar kom er niet echt wijs uit, rechtsbijstand ga ik morgen eens contacteren).