Pagina 1 van 1
Nuon en extreem hoge gasrekening
Geplaatst: 04 mar 2010 11:38
door Zwammetje
in oktober hebben wij een huis (uit 1975) gekocht. Dat huis staat nog steeds leeg ivm verkoop eigen huis. We hadden bij de Nuon een leegstandstarief aangevraagd van 50 euro p/m. Daar we in ons huis nu ook maar 70 euro p/m verbruiken waar we met ze 2en wonen. Nu krijgen we de afrekening van het ons niuwe huis die leegstaat!!! Daar staat in dat ons gasverbruik 776 M3 (in 3 maanden!!!) zou zijn terwijl die van ons nu 726 m3 is (per jaar)!!! naar onze mening heel erg vreemd voor een leegstaand huis. Dit zou betekenen dat we per jaar ruim 3200 m3 zouden verbruiken in een leeg huis!!!! laat staan als we er gaan wonen.Wij hebben gemeten per week verbuiken wij in een leegstaand huis waar de ketel (uit 2002 IN DECEMBER GEKEURD) uit staat 86 m3 per week?????????
We hebben hier contact over gehad met de nuon. Zij geven aan dat we een meterijking kunnen laten doen. Als er een fout word ondekt zijn de kosten van ongeveer 400 euro voor hun rekening. Is er niets met de meter dan zijn de kosten voor onze rekening. en uiteraard moeten we wel alle gasverbuik blijven betalen. Maar de kans dat er daadwerkelijk iets met de meter is nihiel en komt bijna nooit voor volgens nuon!
nu hebben we zelf iemand ingeschakeld die alles komt nakijken betreffende evenutele gaslekken. Maar dit is toch van de zotte. nu heb ik al via andere sites gezien dat er meer mensen met zelfde verhalen en dat zij nooit hun gelijk hebben gehaald.
Wie kan ons aanraden tips geven hoe nu verder en wie heeft hier zelf al ervaring mee?
De elektraverbruik klopt trouwens wel.
Re: Nuon en extreem hoge gasrekening
Geplaatst: 04 mar 2010 11:51
door Deurwaarder Mark
Ik neem aan dat alle verwarmingen dichtgedraaid zijn (of op de anti-vorst-stand staan)? Dan kan ik maar twee dingen verzinnen: inderdaad lekkage of een kapotte meter.
Neem anders eens contact op met de oude eigenaren van de woning met de vraag hoe hun energieverbruik was.
Re: Nuon en extreem hoge gasrekening
Geplaatst: 04 mar 2010 12:08
door seagoing racer2
Beste,
Paar zaken om in acht te nemen.
De periode oktober t/m februari is bijna de volledige winterperiode, en afgezien van een beetje kookgas bepaalt dit dus ook bijna het totale gasverbuik voor een jaar. De genoemde 3200 m3 is dan ook geen goede extrapolatie.
Als je centrale verwarming hebt kan, wat Mark ook zegt, de vorstbeveiliging aanstaan. Kijk maar eens waar je radiatorknoppen op staan, als deze op 1 of 2 staan is een redelijk hoog gasverbruik met deze strenge winter wel te begrijpen.
Als laatste. Een huis uit 1975 kan wel eens heel slecht geisoleerd zijn, en tevens gedlt dat gasleidingen soms nog gedicht zijn met hennep(touw).
Dit hennep kan uitdrogen als de leiding niet wordt gebruikt zodat er lekkage optreedt. Enfin een drukmeting kan dit snel aan het licht brengen.
Re: Nuon en extreem hoge gasrekening
Geplaatst: 04 mar 2010 12:17
door Vattenfall Webcare
Geachte Zwammetje,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u een vraag heeft over de hoogte van het gasverbruik van uw nieuwe woning die momenteel nog leeg staat.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
Re: Nuon en extreem hoge gasrekening
Geplaatst: 04 mar 2010 14:37
door Zwammetje
Bedankt voor jullie reacties.
De gehele verwarming staat uit. en de ketel heeft de hele winter op 7 graden gestaan. Het huis staat leeg en alle verwarmingen staan uit. Er word geen water niets gebruikt in het huis. vanavond komt er een Cv monteur en een loodgieter om alles na te kijken voor een eventuele lek. ook als de gaskraan dicht gedraaid is dan draait de gasmeter gewoon door. Dus het kan niet anders dan dat het aan de meter de ligt of er is een lek. De vorige bewoners hadden hier geen last van. zij hadden normaal verbruik. (deze gegevens heb ik van de bewoners en van de nuon.) Vanaf de dag dat wij de sleutel hebben is het gasverbruik ineens bizar hoog gestegen. Heel apart allemaal.
en ik begrijp dat de winter streng was etc etc. maar dit huis is beter geisoleerd dan het huis waar wij nu wonen waar wij wel volop gebruik maken van alles en in het lege huis niet. we gaan het meemaken allemaal. Intussen hebben we ook al juridisch advies mbt de aanpak mocht er geen sprake zijn van een lek.
En aan de medewerker van de nuon, wij hebben al contact gehad met mede werkers van de nuon. Wat kunt u voor ons anders betekenen dan uw collega's?
Re: Nuon en extreem hoge gasrekening
Geplaatst: 10 mar 2010 17:31
door RicoGrun
Een meter is idd niet zo snel en vaak kapot, wat dat betreft ook logisch dat de maatschappijen aangeven : is de meter kapot, dan betalen wij. Is die niet kapot, dan dient u zelf te betalen. Ons nederlanders kennende zouden er anders heeeeel veeel ijkingen moeten plaats vinden ivm dat wij t niet eens zouden zijn met de nota. Een ijking kan trouwens ook gedaan worden door andere bedrijven, veelal een stuk goedkoper .. tegen de E100 ( altijd eigen kosten dan uiteraard ). ik denk trouwens met een 700m3 gas in die 3 maanden , dat je uitkomt op een 1100-1200 op jaarbasis. En dat zou nog een nette prestatie zijn. Al bekend trouwens of er een lek was ?
Ik ga er vanuit dat Liander de netwerkbeheerder is trouwens ? Nuon is nl net zoals de andere maatschappijen niet verantwoordelijk voor t netbeheer sinds de scheiding voorgesteld door de overheid.
Re: Nuon en extreem hoge gasrekening
Geplaatst: 11 mar 2010 19:52
door Zwammetje
Er is geen lek in de leidingen. De cv is prima in orde. En het verbruik van 767 in 3 maanden tijd is niet normaal in een LEEGSTAAND HUIS. waarbij er geen gas gebruikt word! t beetje wat er gebruikt word is om de cv op 7 graden te behouden. (niet eens de standaard 15 graden.) Het huis is ook goed geisoleerd. beter dan ons huis nu, terwijl in huis waar we wel wonen er maar 726 in een heel jaar verbruikt is! (dezelfde periode van die 3 maanden inbegrepen!)
De meter loopt constant door. we hebben dit opgenomen met de camera. De meter is heel duidelijk defect. Als je zelf bij je eigen meter gaat kijken als bv de cv aanslaat dan zie je dat de meter begint te lopen, langzamer word en dan heel gestaag steeds omhoog loopt. Bij ons begint de meter te lopen en houd niet meer op.
inmiddels bij de nuon gevraagd om een ijking. De nuon zou een brief sturen met daarin de formulieren voor de aanvraag. Na een week en 4 telefoontjes later. nog geen brief!!! weer bellen, Oeps sorry foutje. We hebben m nog niet gestuurd. Na 4 telefoontjes!!!!!
Promt word er een bedrag van mijn rekening afgeschreven als nieuwe termijn bedrag. maar dat bedrag is nergens te vinden op de afrekening???? Daar heb ik een heel ander bedrag staan. ook nuon kan dit niet verklaren????? En er was afgesproken dat er geen geld afgeschreven zou worden voor het leegstaand huis totdat deze zaak was opgelost> want wij betaalden maar 50 euro per maand leegstaandtarief en hier zouden we zelfs nog geld op terug moeten krijgen!!!! en die brief??? Oeps weer niet verstuurd. ik zal mijn collega mailen dat dit niet zo netjes is. maar met wie spreek ik nu dan? Ja met die en die. Maar ik heb u gister ook al gesproken en u zou die brief opsturen. ohh ehhhh weer OEPS!!!!!
Ik de medewerker wederom opnieuw om die brief gevraagd, verteld dat ik de incasso terug ga halen. En dat ik wil dat alles genoteerd word. (ik neem nu zelf ook de gesprekken op!!!!) Dat ik mijn juridisch adviseur op de hoogte breng van de "vorderingen". en dat ik graag zou willen dat dit gauw opgelost word.
mijn adviseur was zeer bedroefd over de gang van zaken. Nu eerst maar de nuon schriftelijk en aangetekend met alles confronteren en hopen dat die formulieren gauw komen. intussen zelf wel een monteur laten komen die ook gasmeters ijkt. (voor een ander bedrijf) en die geeft aan dat de meter idd stuk is!!!! en dit kostte niet zoveel als de nuon rekent!!!!!
Wat een drama!!! Zou je bedrijf maar zijn. onbegrijpenlijk hoe dit in zijn werk gaat.
medwerker van de nuon, heeft het nog zin dat ik mijn contactnummer geef en dat u misschien haast achter deze kwestie kan zetten en zoja hoe kunt u dat doen???
Re: Nuon en extreem hoge gasrekening
Geplaatst: 15 mar 2010 10:50
door Vattenfall Webcare
Geachte Zwammetje,
U kunt nog steeds uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
Re: Nuon en extreem hoge gasrekening
Geplaatst: 15 mar 2010 12:03
door Zwammetje
hallo Nuonmedewerker, ons contractnummer is: 3004421969!
MVG
Re: Nuon en extreem hoge gasrekening
Geplaatst: 20 jul 2010 11:01
door bmj
ikzelf heb mijn meter nu op bijna 700 staan en dit terwijl ik normaalgesproken dit in een heel jaar verbruik als ik alleen ben.De koudste maanden ben ik bijna niet thuis geweest en nu vraag ik mij af hoe dit komt.De gasdrukmeter is vervangen maar er is geen lek en naar mijn weten is de meter niet stuk???
Krijg van enexis maar te horen dat het een strenge winter is geweest.Dat was het vorig jaar ook ,maar daar had ik met zijn 2-tjes een verbruik van 900 nu zit ik alleen al bijna op 700 in juli ,vraag me af hoe dit opgelost kan worden?
De medewerster van enexis wat ik gesproken heb heeft me min of meer afgewimpeld en deed heel vervelend tegen me.Uiteindelijk heb ik het verwarmingsbedrijf ingeschakeld en hun kwamen erachter dat de huisdrukmeter ,gasmeter defect was.Kan ik hierdoor zo hoog staan ??
Weet mischien iemand wat ik nog kan doen behalve een ijking?
Re: Nuon en extreem hoge gasrekening
Geplaatst: 21 jul 2010 07:47
door Vattenfall Webcare
Geachte bmj,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er bij u enige onduidelijkheid is ontstaan over uw gasverbruik.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker