Pagina 1 van 1

Bezorging LeenBakker

Geplaatst: 04 mar 2010 12:43
door Hannie84
Hallo,

Ik heb een vraag over de bezorging van Leenbakker.
Afgelopen maandag zou ik twee tuinsets bezorgd krijgen die ik had besteld via Leenbakker. De sets zouden tussen 13.00 en 16.00 bezorgd worden. Nu begrijp ik dat daar een marge in kan zitten dus ik heb ervoor gezorgd dat ik 's avonds ook thuis was. Tegen half acht ben ik boven naar het toilet gegaan en toen ik net boven was hoorde ik de deurbel twee keer en de brievenbus. Toen ik twee minuten later beneden kwam was de chauffeur weg en lag er een briefje op de mat dat als wij de spullen nog bezorgd willen krijgen wij opnieuw bijna 50 euro moeten betalen.
Ik heb al contact gehad met de leenbakker maar zij vinden dat ik de deur maar open had moeten doen, maar ja dat wordt nogal lastig als je op het toilet zit.......
Leenbakker wil absoluut niet toegeven of meedenken in een oplossing....

Heeft iemand enig idee wat ik hiermee kan?

Re: Bezorging LeenBakker

Geplaatst: 04 mar 2010 12:55
door engelandvaarder
Bestelling annuleren en elders tuinsetjes kopen.

Re: Bezorging LeenBakker

Geplaatst: 04 mar 2010 13:06
door crazyme
Leenbakker werkt met een externe transporteur. Zij doen dit dus niet zelf.

Ik zou vragen naar de bedrijfsleider, dat is meestal ook de meest snuggere en heeft ook nog enige beslissingsbevoegdheid.

Het lijkt mij nogal logisch dat wanneer je een tijd afspreekt er ook binnen die tijden wordt afgeleverd. Wanneer je 's middags een afspraak hebt, dan verwacht je de bezorgers toch niet 's avonds ?

Wanneer u kunt annuleren zou ik ze lekker laten zitten met die meubels. Ik ben alleen bang dat u alles al heeft betaald ?

Re: Bezorging LeenBakker

Geplaatst: 04 mar 2010 15:22
door Hannie84
Hallo,

Alvast bedankt voor de reacties. Mijn eerste gedachte was ook dan annuleer ik de besteling zodat ik mijn geld terug krijg en dan koop ik die tuinsets wel ergens anders. Helaas moesten wij een gedeelte aanbetalen en als ik de bestelling wil annuleren dan gaan van dit bedrag de bezorgkosten en de annuleringskosten af. Dat blijft er dus van dat aanbetaalde bedrag weinig over.

Ondertussen heb ik weer contact gehad met Leenbakker maar deze willen absoluut niet toegeven.

Hoe zou ik dit probleem nog meer op kunnen lossen?

Re: Bezorging LeenBakker

Geplaatst: 04 mar 2010 18:22
door xnez
Ze zouden komen tussen 13 en 16 uur.
Ze kwamen om 19.30,dan is er toch duidelijk wie er zijn afspraken niet nakomt.
Hadden ze geen telefoonnummer van u om u in te lichten dat het wat later werd?

Ik vindt het schandalig dat ze de fout nu bij u neerleggen :shock:

Re: Bezorging LeenBakker

Geplaatst: 04 mar 2010 18:30
door Chocomelk
Ze behoren inderdaad niet de fout bij u neer te leggen, hun
hebben zich niet aan de gemaakte afspraken gehouden,
ze zouden tussen 13.00-16.00 bij u komen bezorgen.
Dat u s'avonds op de wc zit of u was helemaal niet thuis aanwezig
dat is hun verantwoording dat hun toch de gok nemen of u thuis
bent ja of nee.

Re: Bezorging LeenBakker

Geplaatst: 04 mar 2010 20:06
door Paradiso
Tsja, voor beiden is wat te zeggen lijkt me.

Dat u niet opendoet als er wordt aangebeld, komt bij de bezorger over als 'niet thuis'. Dus ik kan me wel voorstellen dat Leen Bakker weigert de spullen nogmaals kosteloos te brengen.

Dat de bezorgers zo veel te laat zijn, is natuurlijk zeer slecht. Heeft u na 16:00 nog met Leen Bakker gebeld waar de bezorgers bleven? Zo ja, dan is het bij hun dus bekend dat u geen rekening konden houden met het feit dat de bezorgers pas om half acht kwamen.

Re: Bezorging LeenBakker

Geplaatst: 05 mar 2010 08:31
door 16again
Verwijs naar CBW voorwaarden!
Zelfs na 1e keer niet aanvaarden van de levering heb je recht op 2e levering, zonder meerkosten.
Geef tevens aan dat er overigens bij eerste levering door consument niets fout gedaan is, omdat de vervoerder niet binnen de afgesproken tijdsperiode arriveerde.

Nodig LeenBakker dus uit voor maken van kosteloze vervolg afspraak voor levering.
Geef aan dat dit binnen 1 maand dient te gebeuren, anders ontbind je op grond van de CBW voorwaarden de overeenkomst, en heb je recht op reeds aanbetaald geld terug.

Re: Bezorging LeenBakker

Geplaatst: 05 mar 2010 18:22
door xnez
[quote="Paradiso"]Dat u niet opendoet als er wordt aangebeld, komt bij de bezorger over als 'niet thuis'.quote]

Als ik lekker met mijn krantje op de wc zit,zal ik geen haast maken hoor,ik verwacht toch niemand.En ik neem aan dat er wel een lampje had gebrand rond 19.30,dus 2 keer bellen of 3 keer had best gemogen.

Re: Bezorging LeenBakker

Geplaatst: 09 mar 2010 12:34
door chillingden
16again schreef:Verwijs naar CBW voorwaarden!
Zelfs na 1e keer niet aanvaarden van de levering heb je recht op 2e levering, zonder meerkosten.
Geef tevens aan dat er overigens bij eerste levering door consument niets fout gedaan is, omdat de vervoerder niet binnen de afgesproken tijdsperiode arriveerde.

Nodig LeenBakker dus uit voor maken van kosteloze vervolg afspraak voor levering.
Geef aan dat dit binnen 1 maand dient te gebeuren, anders ontbind je op grond van de CBW voorwaarden de overeenkomst, en heb je recht op reeds aanbetaald geld terug.
Dus jij wilt zeggen als de eerste levering niet is aanvaard de vervoerder gratis de 2de levering komt brengen!!!!!!!

Re: Bezorging LeenBakker

Geplaatst: 12 mar 2010 19:18
door emielvanderlinden
als ik zo brutaal mag zijn
in welke regio woon je c
dit i.v.m. de transporteur die ik weet zodat je rechtstreeks je klacht bij de vervoerder kunt neer leggen
want dit vindt ik (ook een chauffeur) een slechte zaak van de chauffeur

Re: Bezorging LeenBakker

Geplaatst: 12 mar 2010 22:33
door 16again
CBW art 9.1
Ingeval de overeengekomen zaken na aanbieding tot levering op de afgesproken leverdatum niet worden aanvaard, anders dan wegens gebrekkige levering dan wel omdat de afnemer de zaken niet wil aanvaarden, zal de ondernemer binnen een redelijke termijn een tweede levering doen. De ondernemer is na weigering dan wel na tweede levering gerechtigd opslagkosten en eventuele verdere aantoonbare schade en redelijke kosten aan de afnemer in rekening te brengen.
Dus jij wilt zeggen als de eerste levering niet is aanvaard de vervoerder gratis de 2de levering komt brengen!!!!!!!
Zoals ik art 9.1 lees dient de meubelwinkel volgens CBW voorwaarden het product voor 2e keer aan te bieden. Indien de meubelwinkel het transport niet zelf verzorgt maar uitbesteedt, dan komen extra transportkosten voor rekening van de meubelwinkel.

Re: Bezorging LeenBakker

Geplaatst: 12 mar 2010 23:43
door witte angora
@ allen,

Ik heb ook een vraagje. Het lijkt er op dat je de oorzaak van het probleem door een aantal posters een beetje af wordt geschoven op de te late bezorging door Leen Bakker, danwel de transporteur.

Stel dat de bezorger wel op de afgesproken tijd kwam, laten we zeggen om 15.00 uur, en Hannie zat op dat moment boven op de wc, en kon op dat moment niet opendoen? Om dan even later een soortgelijk briefje in de bus te vinden als wat ze nu heeft?

Wat zou jullie reactie dan zijn? En hoe zou je het dan opgelost willen hebben?

Ik denk dat voor Hannie de enige mogelijkheid bestaat uit informatie in winnen bij de branchevereniging waar LeenBakker bij aangesloten is. De branchevereniging zal hier ongetwijfeld vaker mee te maken hebben gehad, en zal dus ook precies kunnen vertellen hoe het zit en wat Hannie het beste kan doen.

Re: Bezorging LeenBakker

Geplaatst: 13 mar 2010 17:19
door Hannie84
Hoi,

Ik woon in de regio Twente, en heb ook al contact gehad met de transporteur zelf... deze blijven aangeven dat zij er niks aan kunnen doen en dat maar iemand de deur open had moeten doen.

Ondertussen heb ik de meubels toch maar laten bezorgen omdat ik er geen stuk mee verder kom en toch al een groot gedeelte had aanbetaald. Daarnaast was ik bang dat de tafels met glasplaat de opslag niet zouden "overleven".

Afgelopen woensdag zijn de meubels bezorgd(ze zouden tussen 8.00 en 20.00 uur komen). En geloof het of niet de chauffeur stond deze keer om 7.30 voor de deur. Toevallig dat mijn man zich had verslapen en daarom nog thuis was anders waren wij ze dus weer weggereden!

Re: Bezorging LeenBakker

Geplaatst: 13 mar 2010 17:33
door Chocomelk
Dus hebben ze zich weer niet aan de bezorgtijden gehouden ! :evil:

Re: Bezorging LeenBakker

Geplaatst: 02 jul 2013 17:40
door willemnaber
Ik denk dat er in de loop der tijd veel is verandert in de bezorging service van tuinsets en loungesets van webwinkels.

Webwinkels werken nu een stuk efficiƫnter. U besteld en u kunt aangeven wanneer u graag uw bestelling wilt ontvangen. Wanneer zij gaan bezorgen, geven zij een tijdsplan aan bijvoorbeeld tussen 12:00 en 14:00 gaan wij bezorgen. Wanneer u niet thuis bent, dan wordt er vaak nog even naar het telefoonnummer gebeld welke u heeft achter gelaten bij uw bestelling.

Bent u dan nog niet bereikbaar, dan wordt er een niet thuis bericht achtergelaten. U kunt dan zelf een nieuwe afspraak maken met het transport bedrijf, die gratis uw bestelling opnieuw aanbied.

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Willem