Pagina 1 van 1
draadloze router sitecom icm ziggo internet
Geplaatst: 06 mar 2010 17:42
door Rick70
draadloze routers sitecom werken niet correct in combinatie met ziggo internet. er is wel verbinding met router en adapter, maar geen toegang tot internet. indien wel toegang internet dan meerdere malen verbroken verbindingen. ziggo zegt-> router resetten. sitecom legt probleem bij ziggo. zeer veel klachten hierover op forums, maar geen olossing!! wie heeft wel een oplossing?
er is geen firmware update aanwezig en kanaal van router is ook al veranderd.
Re: draadloze router sitecom icm ziggo internet
Geplaatst: 06 mar 2010 22:11
door stofzuigertje
Een Modem en Router aansluiten is dus 2 apparaten die elkaar kunnen tegenwerken.
Beter was het een modem met ingebouwde Router te kopen die zowel ADSL als Kabel aan kan en het gratis in bruikleen modem in de kast te bewaren voor als je die moet inleveren na afloop.
Ook gebruikte worden vaak goedkoop aangeboden dus nieuwe hoeft meestal niet.
Dus 2 achter elkaar geeft vaker problemen dan een alles in 1 product.
Re: draadloze router sitecom icm ziggo internet
Geplaatst: 07 mar 2010 13:08
door Henk020
Uhm stofzuigertje...het is bij Ziggo niet mogelijk om een eigen modem te gebruiken en het Ziggo modem op de plank te laten staan...dus dit is helaas geen optie.
Re: draadloze router sitecom icm ziggo internet
Geplaatst: 08 mar 2010 08:40
door Branziej
Beste Rick70,
Het is uiteraard wel mogelijk om een Sitecom router te gebruiken bij Ziggo. Ik ben bang dat de Sitecom router stuk is.
Probeer dit eens:
1. Ziggo Modem uitzetten (Loskoppelen van het stroom)
2. Sitecom Router uitzetten (Loskoppelen van het stroom)
3. Sluit alles aan > Kabel van Ziggo modem in het WLan van de Sitecom router
4. Kabel van Lan 1 (Sitecom) naar de computer
5. Zet Ziggo modem aan (Wacht 1 minuut)
6. Zet Sitecom aan (Wacht 1 minuut)
7. Kijk op de computer of het internet het doet, Nee: Start de computer opnieuw
Bij nee:
8. Installeer de Sitecom router.
Succes!
Re: draadloze router sitecom icm ziggo internet
Geplaatst: 08 mar 2010 12:22
door Rick70
beste mensen, dan julie wel voor jullie reactie. maar al deze mogeljkheden heb ik al geprobeerd. mijn laptop en desktop pc worden wel verbonden met de draadloze router (status verbonden, signaalsterkte uitstekend) maar verbinding internet wordt steeds verbroken. zelfs aanpassingen in router door van kanaal te wisselen hebben geen effect. ook op forum "ziggo gebruikers"worden geen oplossingen aangedragen, alleen maar klachten over verbroken internet verbindingen! ziggo zegt bekend te zijn met probleem, maar bied geen oplossing. sitecom zegt probleem ligt bij ziggo. (desktop PC is twee maanden oud, sitecom router (model wl-341 v3) is 4 weken oud, adapter horende bij sitecom is ook nieuw)
Rick70
Re: draadloze router sitecom icm ziggo internet
Geplaatst: 12 mar 2010 20:11
door malaga
Branziej schreef:Beste Rick70,
Het is uiteraard wel mogelijk om een Sitecom router te gebruiken bij Ziggo. Ik ben bang dat de Sitecom router stuk is.
Probeer dit eens:
1. Ziggo Modem uitzetten (Loskoppelen van het stroom)
2. Sitecom Router uitzetten (Loskoppelen van het stroom)
3. Sluit alles aan > Kabel van Ziggo modem in het WLan van de Sitecom router
4. Kabel van Lan 1 (Sitecom) naar de computer
5. Zet Ziggo modem aan (Wacht 1 minuut)
6. Zet Sitecom aan (Wacht 1 minuut)
7. Kijk op de computer of het internet het doet, Nee: Start de computer opnieuw
Bij nee:
8. Installeer de Sitecom router.
Succes!
Heb je intussen de verbinding gekregen?
Gisteren bij een vriend een geinstallerd en na een beetje veranderen is het gelukt.Alles wat Branziej heeft geschreven klopt precies, alleen heb ik met de router geen verbinding gekregen op LAN 1, maar op
LAN 4
Vraag mij niet waarom niet op LAN 1, dit kan ik helaas niet beantworden.
Na een installatie altijd de computer opnieuw opstarten.
Misschien nog een tip voor je gaat beginnen: Doe een reset met de router, door het knopje aan de bovenkant in te drukken.
Hoe lang, staat aan de onderkant van de router.
suc6
Re: draadloze router sitecom icm ziggo internet
Geplaatst: 13 mar 2010 15:42
door RadarW
Op door Ziggo geleverde kabelmodems heel vaak routers aangesloten, ook de hele range van Sitecom. Dit in zowel het voormalige Casema als Multikabel gebied. Over het algemeen levert dat geen enkel probleem op.
Het aansluitpunt van de kabelaar eindigt in het kabelmodem. De verantwoordelijkheid van de klant begint achter het kabelmodem.
Hetzelfde verhaal geldt bij telefonie (analoog, isdn).
Probleem is dat klanten hardware kopen en aansluiten en dan meteen denken dat het goed werkt. De kabelaar schuift het probleem door naar de klant en de leverancier van een router schuift het probleem door naar de kabelaar.
Het echte probleem is dat alle partijen graag producten en diensten verkopen, de grens waar de verantwoordelijkheid van de ene en de andere partij begint en eindigt is bekend. De producten zijn niet zo doorontwikkeld dat een nietswetende klant, de handel met even aansluiten altijd aan de praat krijgt.
Klanten moeten in deze markt eigenlijk product kennis hebben en die kennis is beneden peil. Je bent al snel specialist tegenwoordig als iets een paar keer gelukt is. Een handleiding of instructie doorlezen is vaak te veel van het goed en vaak kloppen die handleidingen ook niet.....
Klanten uiten hun ongenoegen op forums, de leveranciers leveren een service en/of product en gedragen zich verder als incasso bureau. De klant beschikt niet over de noodzakelijke kennis en / of ervaring, dat merk je ook op forums. In het land der blinden is éénoog koning.
Je kan trouwens een gewoon kabelmodem aansluiten op de kabel. Het hoeft niet specifiek Ziggo te zijn......
Er zijn ook routers die of kabelsupport of ADSL ondersteunen. Ook zijn er routers die ADSL ondersteunen en daarbij een aansluitmogelijkheid hebben om ook een kabelmodem aan te sluiten. Dit is ideaal om als je een ADSL verbinding hebt, een kabelaansluiting op proef te nemen. Die kan je per maand opzeggen. Je hebt dan tijdelijk ADSL en kabel via dezelfde router.
Re: draadloze router sitecom icm ziggo internet
Geplaatst: 13 mar 2010 19:44
door stofzuigertje
Dus Henk 20 dacht dat ik het fout had.
Je hebt Modems voor alleen ADSL.
Die alleen Kabel ondersteunen.
En je hebt er die zowel Kabel als ADSL ondersteunen en in de winkel horen ze te weten welke waar voor is.
Dus 1 modem is beter als Router achter modem die elkaar door gelijke poortnummers te gebruiken kunnen tegenwerken.
Dit aanpassen heb ik wel vaker gedaan maar ben dit vergeten
De oplossing zou nog te vinden moeten zijn op
www.helpmij.nl waar je al je vragen kunt stellen die wel gespecialiseerd zijn in Windows computers.
Als Linux gebruiker wil ik niet mijn instellingen hier plaatsen omdat die meestal net iets anders zijn.
Re: draadloze router sitecom icm ziggo internet
Geplaatst: 14 mar 2010 16:54
door Jan1
Het modem van Ziggo moet door Ziggo geactiveerd worden, anders geen internet en/of telefonie.
Re: draadloze router sitecom icm ziggo internet
Geplaatst: 14 mar 2010 21:23
door malaga
Jan1 schreef:Het modem van Ziggo moet door Ziggo geactiveerd worden, anders geen internet en/of telefonie.
Hier gaat het over een router.
Natuurlijk moet het modem van Ziggo werken.
Re: draadloze router sitecom icm ziggo internet
Geplaatst: 14 mar 2010 22:48
door Jan1
[quote][Henk020
Geregistreerd: 16 feb 2010 20:26
Berichten: 5
Re: draadloze router sitecom icm ziggo internet
Uhm stofzuigertje...het is bij Ziggo niet mogelijk om een eigen modem te gebruiken en het Ziggo modem op de plank te laten staan...dus dit is helaas geen optie.
quote]
Het kabelmodem van Ziggo moet door Ziggo geactiveerd worden, anders geen internet en/of telefonie.
Re: draadloze router sitecom icm ziggo internet
Geplaatst: 15 mar 2010 16:42
door Rick70
Geachte heer, mevrouw,
Uit uw bericht begrijp ik dat er problemen zijn met uw verbinding. Graag willen wij kijken of we een oplossing kunnen bieden. Om uw probleem in behandeling te kunnen nemen wil ik u vragen uw naam, adres en woonplaatsgegevens samen met een korte uitleg van het probleem te sturen naar het email adres
[email protected].
Deze mail heb ik een week geleden van ziggo gekregen, maar nog steeds geen antwoord!
wat een service! NOT !
intussen maar een ander merk router gekocht, linksys, werkt fantastisch.
Gratis af te halen, bijna ongebruikte router van Sitecom (niet te gebruiken icm ziggo)
Ben er ook stevig over aan het denken om ziggo ook maar op te zeggen.
Mensen in ieder geval harstikke bedankt voor jullie reactie's.
Rick70
Re: draadloze router sitecom icm ziggo internet
Geplaatst: 15 mar 2010 20:58
door Henk020
Jan1 schreef:Het modem van Ziggo moet door Ziggo geactiveerd worden, anders geen internet en/of telefonie.
Klopt helemaal Jan1
Re: draadloze router sitecom icm ziggo internet
Geplaatst: 16 mar 2010 03:26
door BBCS
Wat nog al eens voorkomt is dat het IP adres van de modem en van de router bijna gelijk zijn, en dan werkt het niet.
als het modem het IP adres heeft:
192.168.1.1
en de router het IP adres:
192.168.1.2
Dan zal het niet werken.
Dit betekent:
het modem heeft het IP adres:
192.168.1.2
dan moet de router een ander IP adres hebben:
Bijvoorbeeld:
192.168.50.1
Ook dient de router een dynamische DNS server te ondersteunen.
Re: draadloze router sitecom icm ziggo internet
Geplaatst: 03 apr 2010 21:23
door oeijen
in december 2009 een sitecomrouter(wl-351) met usb adapter gekocht heeft het 14 dagen goed gedaan.
toen viel totaal alle verbindingen weg zowel draadloos als via de kabel.
gebeld met de leverancier(modern.nl) hebben hem omgeruild voor een nieuwe heeft het 3 maanden uitstekend gedaan.
en nu heeft ook deze het de geest gegeven,althans het draadloze gedeelte via de kabel doet hij het nog wel.
hoe kan het dan zijn dat hij het eerst wel goed doet en er dan mee stopt?
heb er ook een laptop op zitten daar doet hij het nog wel, maar met een trage verbinding.
Re: draadloze router sitecom icm ziggo internet
Geplaatst: 04 apr 2010 10:22
door berndv
intussen maar een ander merk router gekocht, linksys, werkt fantastisch.
Ben er ook stevig over aan het denken om ziggo ook maar op te zeggen.
Welk apparaat zou er dan niet voldoende hebben gewerkt? Het ziggo modem of de sitecom router?
En dan ziggo opzeggen omdat ziggo niet terug reageert?
Tja tis natuurlijk je eigen keus, maar denk dat je zelf ook wel inziet dat de fout ligt bij de apparatuur die je zelf gekocht hebt, en niet aan de verbinding/apparatuur van ziggo.