Pagina 1 van 1
Waardeloze service Canon
Geplaatst: 07 mar 2010 09:40
door Gasleiding
2 maanden geleden een nieuwe laptop gekocht met Windows 7 64 bit versie. Ik wil daar mijn scanner en printer op aansluiten, maar er zijn geen drivers beschikbaar. Ik heb daar met Canon over gemaild. De reactie van Canon daarop is:
Quote:
Wij moeten u helaas meedelen dat de [LBP5100] niet compatibel is met een x64 bit besturingssystemen.
Enkel met de x32 bit besturingssystemen. Daarom kunt u ook geen compatibele driver terug vinden op onze website.
Er zullen helaas ook geen drivers ter beschikking gesteld worden voor de x64 besturingssystemen.
Een andere oplossing hebben wij helaas niet voor u. Onze oprechte excuses voor het ongemak.Einde Quote
Deze printer wordt nog steeds verkocht en kost een paar honderd euro
. Heb ondertussen ook nieuwe cartridges aangeschaft ter waarde van een paar honderd euro. Het komt er op neer dat Canon wilt dat ik een andere printer ga kopen en het liefst van hen uiteraard.
Zijn er mensen met het zelfde probleem? En hoe hebben zij het opgelost?
Ik dacht er zelf aan om XP of Vista als tweede windows versie te installeren en als ik dan wat moet printen dan maar via dit platform werken.
Re: Waardeloze service Canon
Geplaatst: 07 mar 2010 17:38
door BBCS
Soms is het proberen waard om de 64 bits drivers van Windows Vista te gebruiken.
De vuistregel is:
Wil je van Windows 7 64 bit besturingsysteem gaan gebruiken, dien je eerst zeer goed te onderzoeken of alle randapparatuur wel ondersteund worden.
Re: Waardeloze service Canon
Geplaatst: 08 mar 2010 16:42
door malaga
Gasleiding schreef:Ik dacht er zelf aan om XP of Vista als tweede windows versie te installeren en als ik dan wat moet printen dan maar via dit platform werken.
Het installeren van XP of vista is de beste mogelijkheid.
Ik heb dit probleem met een scanner, dus dan wordt het op XP gescannt.
suc6
Re: Waardeloze service Canon
Geplaatst: 10 mar 2010 13:24
door Roeltej
Wat misschien ook kan is gebruik maken van een Linux live cd, bv die van Ubuntu of Knoppix (als de laatste nog bestaat).
Mocht die drivers hebben voor dit type printer zou je kunnen booten van de live cd en daarmee het bestand op je harde schijf openen en printen.
Voordeel, kost maar 1 cd en paar minuten downloaden, en je hoeft geen 2e windows versie te regelen en te installeren.
Re: Waardeloze service Canon
Geplaatst: 10 mar 2010 14:57
door D2Freak31
Anders download je vmware en maak je een simpele machine aan. Hoef je niet opnieuw op te starten. Bovendien heeft 64 bits eigenlijk geen voordeel voor een normale consument, je kunt beter 32 bit blijven gebruiken.
Re: Waardeloze service Canon
Geplaatst: 11 mar 2010 09:01
door Guardian72
Even heel bot gesteld - de printer/scanner werkte op de oude PC.
Een leverancier kan niet tot in den eeuwigheid verplicht worden nieuwe drivers te maken - en kan ervoor kiezen alleen commercieel interessante producten te ondersteunen (zal toch echt vaker 32 bits zijn).
De consument kan het verzaken van goed onderzoek doen, niet op de fabrikant afschuiven - daar de fabrikant (canon in dit geval) je niet verplicht heeft een nieuwe PC aan te schaffen, en al helemaal geen invloed heeft in wel OS je kiest.
Re: Waardeloze service Canon
Geplaatst: 11 mar 2010 11:12
door malaga
Gasleiding schreef:2 maanden geleden een nieuwe laptop gekocht met Windows 7 64 bit versie. Ik wil daar mijn scanner en printer op aansluiten, maar er zijn geen drivers beschikbaar. Ik heb daar met Canon over gemaild. De reactie van Canon daarop is:
Quote:
Wij moeten u helaas meedelen dat de [LBP5100] niet compatibel is met een x64 bit besturingssystemen.
Enkel met de x32 bit besturingssystemen. Daarom kunt u ook geen compatibele driver terug vinden op onze website.
Er zullen helaas ook geen drivers ter beschikking gesteld worden voor de x64 besturingssystemen.
Een andere oplossing hebben wij helaas niet voor u. Onze oprechte excuses voor het ongemak.Einde Quote
Deze printer wordt nog steeds verkocht en kost een paar honderd euro
. Heb ondertussen ook nieuwe cartridges aangeschaft ter waarde van een paar honderd euro. Het komt er op neer dat Canon wilt dat ik een andere printer ga kopen en het liefst van hen uiteraard.
Zijn er mensen met het zelfde probleem? En hoe hebben zij het opgelost?
Ik dacht er zelf aan om XP of Vista als tweede windows versie te installeren en als ik dan wat moet printen dan maar via dit platform werken.
Heb je deze driver al eens getest:
http://de.software.canon-europe.com/sof ... 038033.asp
suc6