beloofde toiletrenovatie woningbouwvereniging
Geplaatst: 08 mar 2010 10:48
Bij Weller Brunssum huren wij een eensgezinswoning. Sinds wij daar woonachtig zijn (april 2007) verzoeken wij de woningbouwvereniging meermalen vriendelijk om een renovatie van het toilet en de entree. De vorige bewoner had hier (met goedkeuring van Weller) een ruwe, ongefilmde grindvloer gelegd. Ten tijde van het intrekken waren wij niet bekend met een grindvloer en de grote nadelen hiervan. Deze grindvloer is niet of nauwelijks schoon te krijgen, dan wel te houden. Helaas kregen wij te horen dat het vervangen van de vloer in de entree op eigen kosten moest geschieden, maar wat het toilet betreft, steeds kregen wij de toezegging dat zodra er ‘geld beschikbaar was’ het toilet wél gerenoveerd kon worden. Dit zou waarschijnlijk september 2009 worden.
Uiteindelijk kregen wij de mondelinge bevestiging dat in februari 2010 het toilet inderdaad gerenoveerd kon worden. Woensdag 3 maart kregen wij een telefoontje van de aannemer, dat ze dezelfde dag langs konden komen om het toilet te renoveren. Dit was voor ons niet haalbaar. Donderdag zou het dan worden.
Donderdagochtend 8.00u kwam de aannemer inderdaad langs. Het toilet, de wandtegels en de grindvloer (in het toilet) werden eruit gesloopt. We kregen de mededeling dat de renovatie ongeveer 3 dagen in beslag zou nemen. Donderdag, vrijdag en maandag. Tegen 13.00u was de aannemer klaar met het slopen en werd de pot teruggezet op de oude plek. Als wij naar het toilet moesten, moesten we maar emmers water gebruiken om door te spoelen, aangezien de stortbak niet terug werd gehangen. Hierna vertrokken ze van ons huis. Dit betekent dat wij vanaf donderdag tot en met maandag ‘zitten’ met een niet fatsoenlijk werkend staand toilet. 5 dagen lang moeten we met emmers water onze behoeften op de een of andere manier pogen weg te spoelen.
Deze zelfde middag probeerde ik contact op te nemen met de woningbouwvereniging om mijn klacht kenbaar te maken. Ons contactpersoon was die dag helaas niet aanwezig, maar de dame aan de telefoon kon mij alleen maar melden dat we maar even moesten behelpen totdat het toilet klaar was. Zij gaf aan dat de woningbouwvereniging een werk uitbesteedt aan de aannemer en dat deze de planning zelf verder regelt. Na een telefoongesprek met de aannemer werd ik tevens met een kluitje in het riet gestuurd met het bericht dat de uitvoerder mij de dag erop wel ergens op zou bellen, wat niet gebeurd is.
Vrijdagochtend kwam de aannemer terug en had diezelfde ochtend nog de wandtegels geplaatst en de vloer geëgaliseerd. Aangezien ik op mijn werk was en mijn vrouw thuis, vroeg zij of de toiletpot en stortbak niet gelijk gemonteerd konden worden. In verband met het drogen van de tegeltjes en het plaatsen van schroeven was dit helaas niet mogelijk. De vloertegels werden gelegd en de toiletpot werd weer teruggezet. In de loop van de voormiddag was de aannemer weer vertrokken, ons achterlatend in een toilet waar wij ons een weekend lang moesten behelpen en de belofte dat er maandagochtend 7.45u een installateur voor de deur zou staan om de nieuwe toiletpot te installeren en aan te sluiten.
Wederom poogde ik contact op te nemen met ons contactpersoon, maar deze zou maandag pas weer aanwezig zijn en de dame die ik aan de telefoon had kon mij helaas niet verder helpen aangezien zij hier niet over ging. De enige die hierover ging is ons contactpersoon. Het enige wat ik uit het gesprek los kreeg was medegevoel. Zij kon goed begrijpen dat ik niet gelukkig was met deze situatie en moedigde mij dan ook aan om dat aanstaande maandag kenbaar te maken.
Vanochtend heeft mijn vrouw tot 8.15u gewacht op de installateur voordat ze de aannemer opbelde waar hij bleef. Daar konden ze aangeven dat ze nooit van plan waren om om 7.45u langs te komen. Om 9 uur kwamen ze langs… zeiden ze.
Om 10 uur waren ze er nóg niet, dus besloot ik contact op te nemen met de woningbouwvereniging. Ons contactpersoon had vandaag verlof en de telefoniste kon ons alleen helpen door ons door te verbinden met de aannemer. Aangezien mijn vrouw daar juist voor had gebeld liet ik het daar maar bij.
Wij voelen ons behoorlijk aan de kant gezet aangezien de woningbouwvereniging blijkbaar geen controle uitoefent over de werkzaamheden en als de benodigde contactpersoon niet aanwezig is sta je helemaal nergens, waardoor je makkelijk onheus behandeld kan worden door de aannemer.
Wat kan ik hier aan doen? Een klacht indienen bij Weller? Terwijl mijn klacht voornamelijk betrekking op hun heeft?
Het is een samenloop van een hoop vervelende omstandigheden.
Uiteindelijk kregen wij de mondelinge bevestiging dat in februari 2010 het toilet inderdaad gerenoveerd kon worden. Woensdag 3 maart kregen wij een telefoontje van de aannemer, dat ze dezelfde dag langs konden komen om het toilet te renoveren. Dit was voor ons niet haalbaar. Donderdag zou het dan worden.
Donderdagochtend 8.00u kwam de aannemer inderdaad langs. Het toilet, de wandtegels en de grindvloer (in het toilet) werden eruit gesloopt. We kregen de mededeling dat de renovatie ongeveer 3 dagen in beslag zou nemen. Donderdag, vrijdag en maandag. Tegen 13.00u was de aannemer klaar met het slopen en werd de pot teruggezet op de oude plek. Als wij naar het toilet moesten, moesten we maar emmers water gebruiken om door te spoelen, aangezien de stortbak niet terug werd gehangen. Hierna vertrokken ze van ons huis. Dit betekent dat wij vanaf donderdag tot en met maandag ‘zitten’ met een niet fatsoenlijk werkend staand toilet. 5 dagen lang moeten we met emmers water onze behoeften op de een of andere manier pogen weg te spoelen.
Deze zelfde middag probeerde ik contact op te nemen met de woningbouwvereniging om mijn klacht kenbaar te maken. Ons contactpersoon was die dag helaas niet aanwezig, maar de dame aan de telefoon kon mij alleen maar melden dat we maar even moesten behelpen totdat het toilet klaar was. Zij gaf aan dat de woningbouwvereniging een werk uitbesteedt aan de aannemer en dat deze de planning zelf verder regelt. Na een telefoongesprek met de aannemer werd ik tevens met een kluitje in het riet gestuurd met het bericht dat de uitvoerder mij de dag erop wel ergens op zou bellen, wat niet gebeurd is.
Vrijdagochtend kwam de aannemer terug en had diezelfde ochtend nog de wandtegels geplaatst en de vloer geëgaliseerd. Aangezien ik op mijn werk was en mijn vrouw thuis, vroeg zij of de toiletpot en stortbak niet gelijk gemonteerd konden worden. In verband met het drogen van de tegeltjes en het plaatsen van schroeven was dit helaas niet mogelijk. De vloertegels werden gelegd en de toiletpot werd weer teruggezet. In de loop van de voormiddag was de aannemer weer vertrokken, ons achterlatend in een toilet waar wij ons een weekend lang moesten behelpen en de belofte dat er maandagochtend 7.45u een installateur voor de deur zou staan om de nieuwe toiletpot te installeren en aan te sluiten.
Wederom poogde ik contact op te nemen met ons contactpersoon, maar deze zou maandag pas weer aanwezig zijn en de dame die ik aan de telefoon had kon mij helaas niet verder helpen aangezien zij hier niet over ging. De enige die hierover ging is ons contactpersoon. Het enige wat ik uit het gesprek los kreeg was medegevoel. Zij kon goed begrijpen dat ik niet gelukkig was met deze situatie en moedigde mij dan ook aan om dat aanstaande maandag kenbaar te maken.
Vanochtend heeft mijn vrouw tot 8.15u gewacht op de installateur voordat ze de aannemer opbelde waar hij bleef. Daar konden ze aangeven dat ze nooit van plan waren om om 7.45u langs te komen. Om 9 uur kwamen ze langs… zeiden ze.
Om 10 uur waren ze er nóg niet, dus besloot ik contact op te nemen met de woningbouwvereniging. Ons contactpersoon had vandaag verlof en de telefoniste kon ons alleen helpen door ons door te verbinden met de aannemer. Aangezien mijn vrouw daar juist voor had gebeld liet ik het daar maar bij.
Wij voelen ons behoorlijk aan de kant gezet aangezien de woningbouwvereniging blijkbaar geen controle uitoefent over de werkzaamheden en als de benodigde contactpersoon niet aanwezig is sta je helemaal nergens, waardoor je makkelijk onheus behandeld kan worden door de aannemer.
Wat kan ik hier aan doen? Een klacht indienen bij Weller? Terwijl mijn klacht voornamelijk betrekking op hun heeft?
Het is een samenloop van een hoop vervelende omstandigheden.