Juricasso: zaken niet op orde en intimiderend
Geplaatst: 08 mar 2010 15:20
Afgelopen donderdag 4 maart heeft Juricasso mij een brief gestuurd, over een factuur uit 2006. Deze factuur heb ik echter nooit ontvangen, maar dat doet weinig ter zake: de incasso an sich is terecht en ik ben nalatig geweest door niet te vragen naar de factuur.
Wel vreemd: Zij hebben van hun opdrachtgever te horen gekregen dat Intrum Justitia het bedrag niet kon innen, waardoor zij het over hebben genomen.
Dat bevreemd mij: Intrum Justitia is wél aangesloten bij de branche-vereniging, Juricasso niet. Intrum Justititia heeft wél een rechtspositie, Juricasso niet (geen erkend deurwaarder ed.).
Nog vreemder: de factuur en aanmaningen waren gestuurd naar mijn oude adres, terwijl de factuur naar het bedrijfsadres gestuurd had moeten worden (eenmanszaak, dus grijs gebied met consumenten, want ook ik heb maar weinig bescherming wat dit soort dingen betreft).
Uiteraard beroept Juricasso zich erop dat ik hen (de eiser) op de hoogte had moeten houden.
Lastig hieraan: het betrof een sponsoring van een school, maar van de studente waarmee ik alles geregeld heb is nooit meer iets gehoord. Ik had dus geen adres of telefoonnummer om het adres aan door te geven. Feit blijft echter staan: de post had niet naar mijn woonadres gestuurd moeten worden, maar naar het vestigingsadres van de onderneming.
De wijze waarop Juricasso zich uitdrukt is bepaald niet netjes te noemen: je wordt continu geinterrumpeerd, de vraag wordt gesteld of je niets beters te doen hebt dan hen te bellen (nou, voor >700EUR kan ik wel even bellen hoor...) en er wordt helemaal niet geluisterd naar wat je nu eigenlijk vraagt.
Hier komt natuurlijk bij dat het op zijn zachtst gezegd dubieus is om een brief van 4 maart (poststempel 5 maart) te sturen naar een (wat zij denken) bedrijf en dan binnen 5 dagen een volledige betaling te verrichten. Dit in combinatie met flagrante spelfouten in het emailverkeer van hun zijde, doet me denken aan een clubje studenten die hun school nog niet hebben afgemaakt.
Het mooiste van dit alles?
Een telefoontje van 1 van de medewerkers van Juricasso, die mij weet te vertellen dat er nog geen reactie was geweest op het schrijven. Dit nadat ik uiteraard al diverse malen aan de telefoon had gehangen met ze (als ze al opnemen overigens!) en diverse mailtjes de revue hebben gepasseerd.
Zo, ik moest het toch even kwijt!
Wel vreemd: Zij hebben van hun opdrachtgever te horen gekregen dat Intrum Justitia het bedrag niet kon innen, waardoor zij het over hebben genomen.
Dat bevreemd mij: Intrum Justitia is wél aangesloten bij de branche-vereniging, Juricasso niet. Intrum Justititia heeft wél een rechtspositie, Juricasso niet (geen erkend deurwaarder ed.).
Nog vreemder: de factuur en aanmaningen waren gestuurd naar mijn oude adres, terwijl de factuur naar het bedrijfsadres gestuurd had moeten worden (eenmanszaak, dus grijs gebied met consumenten, want ook ik heb maar weinig bescherming wat dit soort dingen betreft).
Uiteraard beroept Juricasso zich erop dat ik hen (de eiser) op de hoogte had moeten houden.
Lastig hieraan: het betrof een sponsoring van een school, maar van de studente waarmee ik alles geregeld heb is nooit meer iets gehoord. Ik had dus geen adres of telefoonnummer om het adres aan door te geven. Feit blijft echter staan: de post had niet naar mijn woonadres gestuurd moeten worden, maar naar het vestigingsadres van de onderneming.
De wijze waarop Juricasso zich uitdrukt is bepaald niet netjes te noemen: je wordt continu geinterrumpeerd, de vraag wordt gesteld of je niets beters te doen hebt dan hen te bellen (nou, voor >700EUR kan ik wel even bellen hoor...) en er wordt helemaal niet geluisterd naar wat je nu eigenlijk vraagt.
Hier komt natuurlijk bij dat het op zijn zachtst gezegd dubieus is om een brief van 4 maart (poststempel 5 maart) te sturen naar een (wat zij denken) bedrijf en dan binnen 5 dagen een volledige betaling te verrichten. Dit in combinatie met flagrante spelfouten in het emailverkeer van hun zijde, doet me denken aan een clubje studenten die hun school nog niet hebben afgemaakt.
Het mooiste van dit alles?
Een telefoontje van 1 van de medewerkers van Juricasso, die mij weet te vertellen dat er nog geen reactie was geweest op het schrijven. Dit nadat ik uiteraard al diverse malen aan de telefoon had gehangen met ze (als ze al opnemen overigens!) en diverse mailtjes de revue hebben gepasseerd.
Zo, ik moest het toch even kwijt!