Pensieonzeker.nl/Generalie.. De naaiers.
Geplaatst: 11 mar 2010 19:00
Goedeavond,
Onderstaand een korte schets wat er is gebeurd:
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij wil ik mijn spaarverzekering Generali Toekomstplan bij Generali per direct stopzetten.
Ik spaar nu 30 maanden (juli 2007 t/m december 2009) voor 75 euro per maand 15 jaar lang. Dat betekend dat ik tot 31-12-2009, 2250 euro heb opgespaard.
Echter bij jullie jaarlijks overzichten zie ik torenhoge kosten waar ik niet om heb gevraagd en wat mij door jullie adviseur niet is uitgelegd.
Volgens het overzicht heb ik tot 31-12-2009 nu 947,29 euro opgespaard, de rest zijn kosten geworden!? Dat betekend dat ik voor 1302,71 euro (ongeveer 550 euro per jaar) aan kosten heb gemaakt aan jullie?
Dit lijkt mij niet kloppen, ik betaal meer aan kosten dan dat ik spaar.
Door de hoge kosten die mij pas duidelijk werden in het 1e jaaroverzicht heb ik een afspraak gemaakt met een 2e adviseur van jullie. De heer --- heeft toen uitgelegd dat de kosten over de gehele spaarverzekering 5% is. De kosten liggen de eerste jaren zo hoog en daarna wordt dit gecompenseerd. Omdat bij de 1e adviseur niet is vermeld dat de verzekeringsmaatschappij ZEER hoge kosten in rekening brengt heeft de heer --- besloten om de polis premievrij te maken. Dit heb ik hier voor me liggen, ondertekend door de heer --- maar ik heb hier niks van gemerkt in het jaaroverzicht van 2009.
Als ik voor 15 jaar spaar en 75 euro per maand opzij leg, betekend dit dat ik aan het eind van de 15 jaar 13.500 euro krijg. 5% Kosten daarover brengt mij op 675 euro aan kosten over de gehele looptijd. Daar zit ik nu binnen 2,5 jaar al ruim overheen (1302,71 euro).
Verder zie ik op jullie correspondentie verschillende fouten staan. Onder andere dat mijn polis tot 01-09-2050 loopt. Ik heb met jullie adviseur afgesproken dat de looptijd 15 jaar lang is.
Hier heb ik een bevestiging van en dit probleem staat nog steeds bij jullie uit. Echter tot op heden nog steeds geen nieuwe polis ontvangen.
Daar komt bij dat er door jullie 2x 75 euro is afgeschreven voor 1 maand. Hierover is enkele weken geleden gebeld en ik zou nog een reactie tegemoet krijgen, maar tot mijn spijt ook hier nog niets van vernomen.
Daarnaast wordt er op de jaaroverizchten ten onrechte gesproken over een (pensioen)beleggingsverzekering (?). Dit staat niet in mijn Generali ToekomstPlan polis vermeld. Op de bevestiging van de 1e adviseur staat ook dat het gaat om simpelweg te sparen voor mijn toekomst zonder risico's. Niet meer, niet minder. Dit aanvraagformulier is ook ondertekend.
Bovendien vraag ik mij af waarom iemand zijn geld bij jullie wil sparen als de kosten hoger zijn dat het bedrag dat wordt gespaard. Dat noem ik nou je eigen ruiten ingooien.
Graag zie ik een reactie en bevestiging van beëindiging van mijn Generali Toekomstplan tegemoet.
Verder zie ik vanwege verkeerde informatie, correspondentie en het voorliegen en niet nakomen van de afspraken op het aanvraagformulier door jullie adviseurs mijn gehele geldbedrag tegemoet op mijn bankrekening.
etc...
Er is A gezegd en door adviseur/mij ondertekend maar er wordt vervolgens B gedaan met zeer hoge kosten!!!
De klacht staat uit bij Generali maar nog niets gehoord.
Het liep in het begin via pensioenzeker.nl. Dit blijkt failliet te zijn gegaan en nu loopt de polis verder via Generali. Een tussenpersoon kan ik bereiken voor mijn problemen/klachten. (=op de hoogte maar kan niets betekenen)
Van hem kreeg ik ook te horen dat Pensioenzeker.nl niet de beste mensen waren en voornamelijk het slechtste voor de klant voor hadden.
Daar heb ik alleen niets meer aan.
Sowieso is het stom geweest om te sparen via dit soort bedrijven. Maar weet ik veel dat je in NL zo makkelijk genaaid kan worden dat er A wordt afgesproken en ze vervolgens 70% aan kosten kunnen inhouden over het weggelegde bedrag.
Iemand enig idee hoe ik het beste kan handelen? Heeft KIFID wellicht nut? Radar? Consumentenbond?
Wie kan mij helpen/raad geven
(Uiteraard is er al een brief gestuurd om het te beeindigen)
Bedankt voor de reacties.
Onderstaand een korte schets wat er is gebeurd:
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij wil ik mijn spaarverzekering Generali Toekomstplan bij Generali per direct stopzetten.
Ik spaar nu 30 maanden (juli 2007 t/m december 2009) voor 75 euro per maand 15 jaar lang. Dat betekend dat ik tot 31-12-2009, 2250 euro heb opgespaard.
Echter bij jullie jaarlijks overzichten zie ik torenhoge kosten waar ik niet om heb gevraagd en wat mij door jullie adviseur niet is uitgelegd.
Volgens het overzicht heb ik tot 31-12-2009 nu 947,29 euro opgespaard, de rest zijn kosten geworden!? Dat betekend dat ik voor 1302,71 euro (ongeveer 550 euro per jaar) aan kosten heb gemaakt aan jullie?
Dit lijkt mij niet kloppen, ik betaal meer aan kosten dan dat ik spaar.
Door de hoge kosten die mij pas duidelijk werden in het 1e jaaroverzicht heb ik een afspraak gemaakt met een 2e adviseur van jullie. De heer --- heeft toen uitgelegd dat de kosten over de gehele spaarverzekering 5% is. De kosten liggen de eerste jaren zo hoog en daarna wordt dit gecompenseerd. Omdat bij de 1e adviseur niet is vermeld dat de verzekeringsmaatschappij ZEER hoge kosten in rekening brengt heeft de heer --- besloten om de polis premievrij te maken. Dit heb ik hier voor me liggen, ondertekend door de heer --- maar ik heb hier niks van gemerkt in het jaaroverzicht van 2009.
Als ik voor 15 jaar spaar en 75 euro per maand opzij leg, betekend dit dat ik aan het eind van de 15 jaar 13.500 euro krijg. 5% Kosten daarover brengt mij op 675 euro aan kosten over de gehele looptijd. Daar zit ik nu binnen 2,5 jaar al ruim overheen (1302,71 euro).
Verder zie ik op jullie correspondentie verschillende fouten staan. Onder andere dat mijn polis tot 01-09-2050 loopt. Ik heb met jullie adviseur afgesproken dat de looptijd 15 jaar lang is.
Hier heb ik een bevestiging van en dit probleem staat nog steeds bij jullie uit. Echter tot op heden nog steeds geen nieuwe polis ontvangen.
Daar komt bij dat er door jullie 2x 75 euro is afgeschreven voor 1 maand. Hierover is enkele weken geleden gebeld en ik zou nog een reactie tegemoet krijgen, maar tot mijn spijt ook hier nog niets van vernomen.
Daarnaast wordt er op de jaaroverizchten ten onrechte gesproken over een (pensioen)beleggingsverzekering (?). Dit staat niet in mijn Generali ToekomstPlan polis vermeld. Op de bevestiging van de 1e adviseur staat ook dat het gaat om simpelweg te sparen voor mijn toekomst zonder risico's. Niet meer, niet minder. Dit aanvraagformulier is ook ondertekend.
Bovendien vraag ik mij af waarom iemand zijn geld bij jullie wil sparen als de kosten hoger zijn dat het bedrag dat wordt gespaard. Dat noem ik nou je eigen ruiten ingooien.
Graag zie ik een reactie en bevestiging van beëindiging van mijn Generali Toekomstplan tegemoet.
Verder zie ik vanwege verkeerde informatie, correspondentie en het voorliegen en niet nakomen van de afspraken op het aanvraagformulier door jullie adviseurs mijn gehele geldbedrag tegemoet op mijn bankrekening.
etc...
Er is A gezegd en door adviseur/mij ondertekend maar er wordt vervolgens B gedaan met zeer hoge kosten!!!
De klacht staat uit bij Generali maar nog niets gehoord.
Het liep in het begin via pensioenzeker.nl. Dit blijkt failliet te zijn gegaan en nu loopt de polis verder via Generali. Een tussenpersoon kan ik bereiken voor mijn problemen/klachten. (=op de hoogte maar kan niets betekenen)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Van hem kreeg ik ook te horen dat Pensioenzeker.nl niet de beste mensen waren en voornamelijk het slechtste voor de klant voor hadden.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Sowieso is het stom geweest om te sparen via dit soort bedrijven. Maar weet ik veel dat je in NL zo makkelijk genaaid kan worden dat er A wordt afgesproken en ze vervolgens 70% aan kosten kunnen inhouden over het weggelegde bedrag.
Iemand enig idee hoe ik het beste kan handelen? Heeft KIFID wellicht nut? Radar? Consumentenbond?
Wie kan mij helpen/raad geven
(Uiteraard is er al een brief gestuurd om het te beeindigen)
Bedankt voor de reacties.