Beste lezers,
Wij zijn al jaren aangesloten bij Multikabel en altijd tot volle tevredenheid. Sinds de omschakeling naar Ziggo lopen we echter steeds tegen problemen aan.
Wij proberen al bijna een jaar ITV van Ziggo te krijgen. Via de website kregen wij steeds de melding dat dit op ons adres niet mogelijk was. Op verschillende vragen die wij per mail hebben gesteld werd ons geantwoord: wij kunnen niet aangeven wanneer dit product op uw adres beschikbaar zal zijn.
Toen wij 2 weken geleden een brief kregen waarin ons werd medegedeeld dat er nog kosten over een telefoonrekening van december zouden worden berekend, was de maat wel vol. Er was namelijk geen specificatie of berekening bijgevoegd, het extra te betalen bedrag zou gewoon deze maand worden geïncasseerd.
Op zaterdag 6 maart heb ik Ziggo gebeld en mijn klachten voorgelegd en gevraagd per wanneer ik kon opzeggen. De dame die ik aan de telefoon had hoorde mij aan en ging voor mij uitzoeken hoe het zat met ITV. Tot mijn stomme verbazing bleek dit allang mogelijk te zijn op ons adres. De benodigde apparatuur zou ons eenmalig een bedrag van € 359,- gaan kosten omdat we al Ziggo alles in 1 hebben. Dit vind ik te zot voor woorden, omdat we alle diensten al afnemen zouden we meer moeten betalen dan iemand die nu een extra dienst afneemt? En dat tegen een verschil van €200,- ? Ik dacht het niet. Ik heb daarop aangegeven dat ik in dat geval geen andere optie zag dan alles op te zeggen.
De dame dacht weer met mij mee en deed me vervolgens het volgende aanbod: ITV voor € 149,-- ipv € 359. Dat leek mij prima. Ik weet zeker dat alles aan bod is gekomen, dat ik on-demand wilde, de tv-theek en de recorder om programma's mee op te nemen. Alles zou geregeld worden en zsm mijn kant op komen.
In plaats te hebben opgezegd, hing ik als een tevreden klant op.
Gisteren kon ik het pakket bij het postkantoor halen en ben ik aan het klussen geslagen. En zowaar, alles werkte!! Totdat ik het opnemen van een programma wilde inplannen. Dat bleek het niet te doen. Ik heb direct contact opgenomen met Ziggo en kreeg de technische dienst. Ik ging er op dat moment nog van uit dat ik per ongeluk iets fout deed. De man van de technische dienst vroeg mij, welke ontvanger ik had gekregen. Een Samsung en daar ligt nu net het probleem. De Samsung is alleen een ontvanger, ik had de Cisco moeten krijgen en dat is een recorder. De Cisco is echter niet leverbaar op dit moment en wordt pas eind april verwacht. Er werd mij geadviseerd de volgende ochtend direct contact op te nemen met Ziggo klantenservice en mijn probleem voor te leggen.
Dat was vanochtend. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik nu een dame aan de telefoon die vond dat dit mijn eigen schuld was. Ik had namelijk op de website kunnen zien dat de Cisco helemaal niet werd aangeboden en dat ik logischerwijs een Samsung zou krijgen. Daar lag nou net het probleem, de website gaf immers aan dat ik helemaal geen ITV op mijn adres kon ontvangen. De Cisco is vanaf eind april weer leverbaar maar er is een wachtlijst voor en die mensen komen eerst aan de beurt. Ook zou de aanbieding die men gedaan heeft komen te vervallen en moet ik dan € 299,- voor de Cisco betalen. Ik sta versteld en voel me bedrogen.
Ik heb gelukkig afgesproken dat als ik niet tevreden zou zijn ik alles terug kon sturen. Maar de starre en arrogante houding van Ziggo maakt me erg boos.
Zijn er meer mensen met deze ervaringen??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |