"Verhuiskosten" van Ziggo...
Geplaatst: 12 mar 2010 22:59
Voor de zoveelste keer een probleem met Ziggo!
Ik heb via de Albert Heijn-actie 2 maanden gratis Eredivisie Live aangevraagd. Ik ben sowieso van plan om vóór de derde maand het abonnement weer op te zeggen. Dus gewoon 2 maanden gratis het spannende slot van de competitie bekijken.
Anderhalve week na de aanmelding nog steeds geen ontvangst. Volgens Eredivisie Live moest ik met Ziggo contact opnemen. Bleek dat de smartcard van mijn digitale ontvanger niet op mijn adres stond geregistreerd. Ik ben inderdaad een jaar geleden verhuisd, heb toen mijn ontvanger meegenomen, en deze op mijn nieuwe adres aangesloten. En dit werkte gewoon. (Ik ga dan uiteraard niet uit eigen initiatief Ziggo bellen voor de verhuizing, als alles gewoon werkt.)
Heb toen gebeld met de klantenservice van Ziggo. Ik vroeg aan ze waarom ik nu opeens moest 'verhuizen' terwijl ik al een jaar zonder problemen digitaal tv kijk. Maar dat moest nu eenmaal voor Eredivisie Live. Prima, als het dan werkt... Overigens heb ik hier tweemaal voor moeten bellen, want na de eerste keer was de smartcardregistratie nog steeds niet doorgevoerd. (0900-klantenservice + incapabele telefonisten = dubbele extra inkomsten voor Ziggo...!)
Inmiddels weer een week verder, nog geen ontvangst... maar wel een brief van Ziggo! Met daarin de melding dat ik 30 euro moet betalen voor de verhuizing! Exact het bedrag wat ik bespaar met 2 maanden gratis Eredivisie Live! Hier had de verhuismedewerker van Ziggo niets van gezegd. Toevallig? Of niet? Als ik immers geen Eredivisie Live had aangevraagd, had ik nog jaren digitaal TV kunnen kijken zonder ooit te hebben moeten 'verhuizen.'
En dan nog de kans dat ik straks, pak 'm beet, een maand mis van mijn Eredivisie Live. Want het abonnement is al ingegaan - heb echter nog steeds geen ontvangst.
Wat is dit? Een ongelukkige samenloop van omstandigheden? En is het normaal en legitiem dat bedrijven 30 euro incasseren voor een administratieve verhuizing? Kan ik de automatische incasso weigeren?
Groeten, Ralf
Ik heb via de Albert Heijn-actie 2 maanden gratis Eredivisie Live aangevraagd. Ik ben sowieso van plan om vóór de derde maand het abonnement weer op te zeggen. Dus gewoon 2 maanden gratis het spannende slot van de competitie bekijken.
Anderhalve week na de aanmelding nog steeds geen ontvangst. Volgens Eredivisie Live moest ik met Ziggo contact opnemen. Bleek dat de smartcard van mijn digitale ontvanger niet op mijn adres stond geregistreerd. Ik ben inderdaad een jaar geleden verhuisd, heb toen mijn ontvanger meegenomen, en deze op mijn nieuwe adres aangesloten. En dit werkte gewoon. (Ik ga dan uiteraard niet uit eigen initiatief Ziggo bellen voor de verhuizing, als alles gewoon werkt.)
Heb toen gebeld met de klantenservice van Ziggo. Ik vroeg aan ze waarom ik nu opeens moest 'verhuizen' terwijl ik al een jaar zonder problemen digitaal tv kijk. Maar dat moest nu eenmaal voor Eredivisie Live. Prima, als het dan werkt... Overigens heb ik hier tweemaal voor moeten bellen, want na de eerste keer was de smartcardregistratie nog steeds niet doorgevoerd. (0900-klantenservice + incapabele telefonisten = dubbele extra inkomsten voor Ziggo...!)
Inmiddels weer een week verder, nog geen ontvangst... maar wel een brief van Ziggo! Met daarin de melding dat ik 30 euro moet betalen voor de verhuizing! Exact het bedrag wat ik bespaar met 2 maanden gratis Eredivisie Live! Hier had de verhuismedewerker van Ziggo niets van gezegd. Toevallig? Of niet? Als ik immers geen Eredivisie Live had aangevraagd, had ik nog jaren digitaal TV kunnen kijken zonder ooit te hebben moeten 'verhuizen.'
En dan nog de kans dat ik straks, pak 'm beet, een maand mis van mijn Eredivisie Live. Want het abonnement is al ingegaan - heb echter nog steeds geen ontvangst.
Wat is dit? Een ongelukkige samenloop van omstandigheden? En is het normaal en legitiem dat bedrijven 30 euro incasseren voor een administratieve verhuizing? Kan ik de automatische incasso weigeren?
Groeten, Ralf