Hallo allemaal,
Ik wil graag onze eettafel in hetzelfde materiaal laten maken als het werkblad van de keuken. Nu heb ik tot mijn beschikking, een blad met afmeting 90x150 2cm. Is het voldoende om daar 4 rvs tafelpoten onder te doen?Is de tafel dan 'sterk' genoeg, of zie ik iets over het hoofd?
Weet iemand ook hoe deze poten bevestigd worden aan het blad?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eettafel van composieten blad
Re: Eettafel van composieten blad
Als je die poten überhaupt goed geschroefd krijgt zonder dat het blad scheurt, zal het door de overspanning (150 cm) waarschijnlijk zo breken. Je kunt beter een frame laten maken met 1 of twee dwarsliggers er tussen. Bij een lokale smederij of metaalbewerkings bedrijf zou je zo iets kunnen laten maken. Kost afhankelijk van het metaal (RVS of metaal) ergens tussen de 500 en 1000 euro
Dankje legoleek!
als je echt niet teveel wilt uitgeven, is een tweedehands tafel/ onderstel misschien een opslossing.
Bij de kringloop winkel zijn tafels voor een habbekrats te koop, zoek er een met de goede afmetingen en je hebt weinig uitgegeven.
Janny
Bij de kringloop winkel zijn tafels voor een habbekrats te koop, zoek er een met de goede afmetingen en je hebt weinig uitgegeven.
Janny