Naast de methode beschreven op tweakers zijn er ook andere methode's om een digitale kopie te maken van de cd. Hiervoor zijn verschillende softwareapplicaties beschikbaar. Voor veel mensen zullen deze methode's misschien wat te ingewikkeld zijn, maar het is wellicht helemaal niet nodig. 1 dag (!) voordat de cd van de Dijk uitkwam was het al mogelijk om de cd vanaf verschillende sites te downloaden. Voor Amerikaanse artiesten geldt zelfs dat ze soms enkele maanden voordat de cd in NL uitkomt reeds te downloaden is. Ik denk dat de verleiding dan erg groot is om de cd te downloaden. Tegen de tijd dat ie in NL uitkomt ben ik er al aardig op uitgekeken. Moet het dus wel een erg goede cd zijn wil ik 'm alsnog kopen.
Ikzelf heb de cd van de Dijk gekocht en deze doet het ook prima in mijn cd speler en mijn kenwood mp3-autoradio. De platenmaatschappij is zelfs zo aardig geweest een mogelijkheid te bieden om de muziek ook op mijn pc af te spelen met een speciaal programma dat op die cd is meegeleverd. Tot zover heb ik dus geen problemen. Alleen, ik heb die mp3'autoradio omdat het zo handig is dat ik 8 hele cd's op een schijfje kan zetten. Mijn hele collectie kan ik dus op een paar schijfjes in de auto leggen. Geen risico op verlies door diefstal, hoesjes blijven mooi. Voordelen te over. Bij de De Dijk cd moest ik allemaal toeren uithalen om 'm toch als mp3 op cd te krijgen. Uiteindelijk prima gelukt. Het is dus alleen een hindernis, geen sluitende beveiliging.
Maar wat nou als ik een dvd-speler koop? Dan doet de cd het in een keer niet meer. Naar de winkel kan ik niet meer terug. Cd is inmiddels een paar maanden oud en ik heb geen bon meer. Toch maar weer een kopie maken? Kost wat moeite, maar je moet iets...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beoogde voordeel van kopieerbeveiliging is onzin, alleen maa
-
Gerben
Re: Beoogde voordeel van kopieerbeveiliging is onzin, alleen maa
De beveiligingen slaan nergens op. Mensen die dat ding willen kopieren krijgen dat toch wel voor elkaar. De gewone consument is hier duidelijk de dupe van.
Tot nu toe zijn alle beveiligingen gemakkeljk gekraakt of omzeild.
Ik vind het zoieso al belachelijk dat ik een 25 guldencent moet betalen voor rechten met CD's kopieren, terwijl ik er mijn eigen backups mee maak.
Tot nu toe zijn alle beveiligingen gemakkeljk gekraakt of omzeild.
Ik vind het zoieso al belachelijk dat ik een 25 guldencent moet betalen voor rechten met CD's kopieren, terwijl ik er mijn eigen backups mee maak.