Laptop met mankementen, te vaak laten repareren
Geplaatst: 14 mar 2010 16:33
Hallo,
Ik heb in september 2009 een HP Laptop gekocht bij Expert te Roden. Eerste instantie erg blij mee, helaas kwam ik er een paar dagen later al achter dat de laptop verschillende mankementen had. Ik heb de laptop terug gebracht naar Expert, die mij eerste instantie doorverwezen dat ik contact op moest nemen met HP. Aangezien ik de laptop bij Expert had gekocht, vond ik dat dit hun zaak was. Alsnog hebben ze voor mij de laptop opgestuurd.
Toen de laptop een paar weken later terug kwam, bleken sommige mankementen opgelost, maar anderen ook niet. Daarom gelijk terug naar Expert om de laptop weer te mogen inleveren.
Het meest vervelende is, dat ik een student ben die de laptop hard nodig heeft voor mijn studie!
Dit verhaal gebeurde nog een keer, weer laten opsturen en voor de derde keer weer naar Expert terug gegaan om de laptop weer op te halen. Ik heb de laptop naar de 3e reparatie gelijk getest in de winkel. Ten eerste was het mankement nog niet opgelost, ten tweede bleek de deksel (beeldscherm) van de laptop scheef te zitten in het scharnier, en hij maakte plots een tik geluid. Expert gaf wel gelijk toe dat dit niet aan mij lag, en ze zouden overleggen met Expert wat ze er mee konden.
Een week later krijg ik telefoon van HP, wanneer ze mijn laptop op konden halen. Ik was er helemaal klaar mee en heb een brief geschreven waarin staat dat ik de koopovereenkomst met Expert wou ontbinden. Ik was het niet eens met het feit dat ze mijn laptop nog een keer gingen repareren. Expert heeft dit hele verhaal bij HP neergelegd en ongeveer een maand later zijn ze er eindelijk uit gekomen. Ik moest mijn laptop inleveren met alles er op en er aan. Expert beloofde mij dat ik het geld terug zou krijgen, of een nieuwe laptop. Dat lag er aan wat HP er over zou zeggen.
Het verhaal dat ik afhankelijk ben van wat HP zou doen heb ik trouwens vaak gehoord van Expert, ondanks dat ik ze meld dat ik niks met HP van doen heb. Ik heb de laptop niet voor niets bij Expert gekocht!
Maar goed, ik zou geld terug krijgen of een nieuwe laptop, dat was al heel wat! Nu werd ik van de week (twee weken later alweer) gebeld door Expert dat mijn laptop weer gerepareerd zou zijn.
Ik heb de verkoper van Expert geconfronteerd met het feit dat hij mij vertelde dat ik geld terug zou krijgen of een nieuwe laptop, maar opeens verdraaide hij dingen en had hij het plots niet meer gezegd. Dit was HP's beslissing, amen.
Nu is in principe niks met mijn brief gedaan waarin ik mijn koopovereenkomst wil ontbinden. Ook zijn ze afspraken niet nagekomen. Of dit HP's schuld is of die van Expert, dat laat ik in het midden. Helaas heb ik wel alleen met Expert te maken, ondanks dat ze zelf zeggen dat ik afhankelijk ben van de keuzes die HP maakt.
Ik neem geen genoegen meer met reparatie, zelfs liever geen eens meer een nieuwe laptop. Ik zou het liefst mijn geld terug krijgen, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? En zijn er wettelijk gezien ook punten waar ik me aan vast kan houden?
Alvast bedankt, Jeroen
Ik heb in september 2009 een HP Laptop gekocht bij Expert te Roden. Eerste instantie erg blij mee, helaas kwam ik er een paar dagen later al achter dat de laptop verschillende mankementen had. Ik heb de laptop terug gebracht naar Expert, die mij eerste instantie doorverwezen dat ik contact op moest nemen met HP. Aangezien ik de laptop bij Expert had gekocht, vond ik dat dit hun zaak was. Alsnog hebben ze voor mij de laptop opgestuurd.
Toen de laptop een paar weken later terug kwam, bleken sommige mankementen opgelost, maar anderen ook niet. Daarom gelijk terug naar Expert om de laptop weer te mogen inleveren.
Het meest vervelende is, dat ik een student ben die de laptop hard nodig heeft voor mijn studie!
Dit verhaal gebeurde nog een keer, weer laten opsturen en voor de derde keer weer naar Expert terug gegaan om de laptop weer op te halen. Ik heb de laptop naar de 3e reparatie gelijk getest in de winkel. Ten eerste was het mankement nog niet opgelost, ten tweede bleek de deksel (beeldscherm) van de laptop scheef te zitten in het scharnier, en hij maakte plots een tik geluid. Expert gaf wel gelijk toe dat dit niet aan mij lag, en ze zouden overleggen met Expert wat ze er mee konden.
Een week later krijg ik telefoon van HP, wanneer ze mijn laptop op konden halen. Ik was er helemaal klaar mee en heb een brief geschreven waarin staat dat ik de koopovereenkomst met Expert wou ontbinden. Ik was het niet eens met het feit dat ze mijn laptop nog een keer gingen repareren. Expert heeft dit hele verhaal bij HP neergelegd en ongeveer een maand later zijn ze er eindelijk uit gekomen. Ik moest mijn laptop inleveren met alles er op en er aan. Expert beloofde mij dat ik het geld terug zou krijgen, of een nieuwe laptop. Dat lag er aan wat HP er over zou zeggen.
Het verhaal dat ik afhankelijk ben van wat HP zou doen heb ik trouwens vaak gehoord van Expert, ondanks dat ik ze meld dat ik niks met HP van doen heb. Ik heb de laptop niet voor niets bij Expert gekocht!
Maar goed, ik zou geld terug krijgen of een nieuwe laptop, dat was al heel wat! Nu werd ik van de week (twee weken later alweer) gebeld door Expert dat mijn laptop weer gerepareerd zou zijn.
Ik heb de verkoper van Expert geconfronteerd met het feit dat hij mij vertelde dat ik geld terug zou krijgen of een nieuwe laptop, maar opeens verdraaide hij dingen en had hij het plots niet meer gezegd. Dit was HP's beslissing, amen.
Nu is in principe niks met mijn brief gedaan waarin ik mijn koopovereenkomst wil ontbinden. Ook zijn ze afspraken niet nagekomen. Of dit HP's schuld is of die van Expert, dat laat ik in het midden. Helaas heb ik wel alleen met Expert te maken, ondanks dat ze zelf zeggen dat ik afhankelijk ben van de keuzes die HP maakt.
Ik neem geen genoegen meer met reparatie, zelfs liever geen eens meer een nieuwe laptop. Ik zou het liefst mijn geld terug krijgen, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? En zijn er wettelijk gezien ook punten waar ik me aan vast kan houden?
Alvast bedankt, Jeroen