Pagina 1 van 1

oorzaak of gevolg? vodafone gaat schrappen op klantenservice

Geplaatst: 14 mar 2010 23:34
door cheesecurve
http://tweakers.net/nieuws/66138/vodafo ... banen.html

Vodafone bezuinigt op klantenservice en schrapt banen
Telecomprovider Vodafone gaat bezuinigen op de klantenservice en schrapt 24 arbeidsplaatsen. De Vodafone-helpdesk zou te duur zijn in vergelijking met die van andere bedrijven. Het is nog niet bekend of er gedwongen ontslagen vallen.

Vodafone maakte donderdag bekend dat de helpdeskafdeling wordt gereorganiseerd, waardoor 24 medewerkers overbodig worden. Het gaat om ondersteunende functies; volgens Anniek de Ruijter, woordvoerster van Vodafone, blijft het aantal mensen dat daadwerkelijk de telefoon opneemt, gelijk. Het is nog niet bekend of er ontslagen zullen vallen of dat de overbodig gebleken medewerkers elders binnen Vodafone aan de slag kunnen. "We houden op dit moment alle opties open", zegt De Ruijter.

De Vodafone-helpdesk zou, vergeleken met de helpdesks van andere bedrijven en die van Vodafone in andere landen, te veel kosten. Daarom gaan ook de arbeidsvoorwaarden op de schop, maar het is nog niet bekend hoe dit zal gebeuren. Volgens Vodafone groeien de helpdeskmedewerkers relatief lang door in hun salaris en hebben ze bijna twee keer zoveel vakantiedagen als helpdeskmedewerkers van andere bedrijven. Ook zou de organisatie efficiƫnter kunnen opereren omdat veel diensten online toegankelijk zijn geworden.

In november werd al bekend dat Vodafone 1,5 miljard pond oftewel 1,65 miljard euro wil bezuinigen. Volgens Vodafone maken de bezuinigingen op de klantenservice deel uit van de efficiencymaatregelen, hoewel De Ruijter stelt dat deze op zichzelf staan. Volgens haar staan er voorlopig niet meer bezuinigingen op het programma.

Re: oorzaak of gevolg? vodafone gaat schrappen op klantenservice

Geplaatst: 15 mar 2010 00:09
door SirPeter
Ik ben benieuwd hoeveel 24 mensen zijn op het hele personeelsaantal die Vodafone heeft. Eigen personeel en uitzendkrachten.

Re: oorzaak of gevolg? vodafone gaat schrappen op klantenservice

Geplaatst: 15 mar 2010 00:18
door Yme
Cheesecurve, wat bedoel je met de titel? Oorzaak of gevolg van wat?
...volgens Anniek de Ruijter, woordvoerster van Vodafone, blijft het aantal mensen dat daadwerkelijk de telefoon opneemt, gelijk.
Als het verdwijnen van de ondersteunende functies geen invloed heeft op het functioneren van de mensen die de telefoon opnemen dan is er eigenlijk weinig aan de hand. Toch?

Re: oorzaak of gevolg? vodafone gaat schrappen op klantenservice

Geplaatst: 15 mar 2010 13:19
door cheesecurve
Yme schreef:Cheesecurve, wat bedoel je met de titel? Oorzaak of gevolg van wat?
...volgens Anniek de Ruijter, woordvoerster van Vodafone, blijft het aantal mensen dat daadwerkelijk de telefoon opneemt, gelijk.
Als het verdwijnen van de ondersteunende functies geen invloed heeft op het functioneren van de mensen die de telefoon opnemen dan is er eigenlijk weinig aan de hand. Toch?
als oorzaak is een slecht functionerende helpdesk, dan is het gevolg reorganisatie en mogelijk een betere toekomstige helpdesk,
maar als als gevolg de klantenservice afgebouwd (wegens kostenaspekt) wordt zoals artikel aangeeft, zal het gevolg zijn een nog slechtere helpdesk (zie overige topics rond dit thema in dit forum) http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=75424
het gaat natuurlijk niet alleen om het aantal mensen dat telefoon opneemt, maar wat ze daadwerkelijk doen met de berichten die telefonisch binnenkomen,

Cheese

Re: oorzaak of gevolg? vodafone gaat schrappen op klantenservice

Geplaatst: 17 mar 2010 14:42
door mich24
Ik denk dat het allemaal wel losloopt. 24 arbeidsplaatsen dat is natuurlijk erg weinig voor zo'n groot bedrijf.

De laatste tijd, dat is allang bekend, maken ze er een redelijk potje van bij de klantenservice wat betreft service ( eerder dicht, niet meer op zondag enz), maar dat heeft niks met bovenstaand te maken.

Storm in een glas water dus..

Re: oorzaak of gevolg? vodafone gaat schrappen op klantenservice

Geplaatst: 17 mar 2010 23:35
door cheesecurve
mich24 schreef:Ik denk dat het allemaal wel losloopt. 24 arbeidsplaatsen dat is natuurlijk erg weinig voor zo'n groot bedrijf.

De laatste tijd, dat is allang bekend, maken ze er een redelijk potje van bij de klantenservice wat betreft service ( eerder dicht, niet meer op zondag enz), maar dat heeft niks met bovenstaand te maken.

Storm in een glas water dus..

misschien is het alleen maar een mededeling naar de pers om alle bezorgde burgers de indruk te geven,
kijk wij zien de problemen en doen er iets aan
,
overigens wel relaxt dat de helpdesk medewerkers 49 snipperdagen hebben en in het weekend en 's avonds niet hoeven te werken en er toch zo weinig van bakken...

Re: oorzaak of gevolg? vodafone gaat schrappen op klantenservice

Geplaatst: 18 mar 2010 10:21
door mich24
das veel 49, hahaha :wink: