oorzaak of gevolg? vodafone gaat schrappen op klantenservice
Geplaatst: 14 mar 2010 23:34
http://tweakers.net/nieuws/66138/vodafo ... banen.html
Vodafone bezuinigt op klantenservice en schrapt banen
Telecomprovider Vodafone gaat bezuinigen op de klantenservice en schrapt 24 arbeidsplaatsen. De Vodafone-helpdesk zou te duur zijn in vergelijking met die van andere bedrijven. Het is nog niet bekend of er gedwongen ontslagen vallen.
Vodafone maakte donderdag bekend dat de helpdeskafdeling wordt gereorganiseerd, waardoor 24 medewerkers overbodig worden. Het gaat om ondersteunende functies; volgens Anniek de Ruijter, woordvoerster van Vodafone, blijft het aantal mensen dat daadwerkelijk de telefoon opneemt, gelijk. Het is nog niet bekend of er ontslagen zullen vallen of dat de overbodig gebleken medewerkers elders binnen Vodafone aan de slag kunnen. "We houden op dit moment alle opties open", zegt De Ruijter.
De Vodafone-helpdesk zou, vergeleken met de helpdesks van andere bedrijven en die van Vodafone in andere landen, te veel kosten. Daarom gaan ook de arbeidsvoorwaarden op de schop, maar het is nog niet bekend hoe dit zal gebeuren. Volgens Vodafone groeien de helpdeskmedewerkers relatief lang door in hun salaris en hebben ze bijna twee keer zoveel vakantiedagen als helpdeskmedewerkers van andere bedrijven. Ook zou de organisatie efficiƫnter kunnen opereren omdat veel diensten online toegankelijk zijn geworden.
In november werd al bekend dat Vodafone 1,5 miljard pond oftewel 1,65 miljard euro wil bezuinigen. Volgens Vodafone maken de bezuinigingen op de klantenservice deel uit van de efficiencymaatregelen, hoewel De Ruijter stelt dat deze op zichzelf staan. Volgens haar staan er voorlopig niet meer bezuinigingen op het programma.
Vodafone bezuinigt op klantenservice en schrapt banen
Telecomprovider Vodafone gaat bezuinigen op de klantenservice en schrapt 24 arbeidsplaatsen. De Vodafone-helpdesk zou te duur zijn in vergelijking met die van andere bedrijven. Het is nog niet bekend of er gedwongen ontslagen vallen.
Vodafone maakte donderdag bekend dat de helpdeskafdeling wordt gereorganiseerd, waardoor 24 medewerkers overbodig worden. Het gaat om ondersteunende functies; volgens Anniek de Ruijter, woordvoerster van Vodafone, blijft het aantal mensen dat daadwerkelijk de telefoon opneemt, gelijk. Het is nog niet bekend of er ontslagen zullen vallen of dat de overbodig gebleken medewerkers elders binnen Vodafone aan de slag kunnen. "We houden op dit moment alle opties open", zegt De Ruijter.
De Vodafone-helpdesk zou, vergeleken met de helpdesks van andere bedrijven en die van Vodafone in andere landen, te veel kosten. Daarom gaan ook de arbeidsvoorwaarden op de schop, maar het is nog niet bekend hoe dit zal gebeuren. Volgens Vodafone groeien de helpdeskmedewerkers relatief lang door in hun salaris en hebben ze bijna twee keer zoveel vakantiedagen als helpdeskmedewerkers van andere bedrijven. Ook zou de organisatie efficiƫnter kunnen opereren omdat veel diensten online toegankelijk zijn geworden.
In november werd al bekend dat Vodafone 1,5 miljard pond oftewel 1,65 miljard euro wil bezuinigen. Volgens Vodafone maken de bezuinigingen op de klantenservice deel uit van de efficiencymaatregelen, hoewel De Ruijter stelt dat deze op zichzelf staan. Volgens haar staan er voorlopig niet meer bezuinigingen op het programma.