Pagina 1 van 1

Ziggo Televisie storing

Geplaatst: 16 mar 2010 22:43
door Bartholomie
Heden een grote tv storing (de 2e in een maand tijd!!!) bij Ziggo van 1,5 uur (primetime, van 20.50 tot 22.20)
Tevens was zowel hun site en de telefoonlijn 0900-1884 niet bereikbaar!?!
Ook was analoog niet mogelijk (ik heb namelijk standaard digitaal)

Ik weet niet waarom, nooit een uitleg gehad omtrent de eerste keer en zal nu ook wel niet gebeuren, nooit ook maar iets klantvriendelijks mogen vernemen (denk aan (persoonlijk) excuus, mogelijke compensatie, etc. etc.)

Wat moet ik als klant nu hiermee, maar nog belangrijker, wat kan ik er als consument mee en tegen doen?
Een klacht heb ik zojuist al ingediend bij Ziggo, maar hier zal of geen antwoord of een niets betekenend antwoord op volgen.
Helaas kan ik ook niet overstappen, want Ziggo is de enige leverancier hier in de gemeente. (hoe zit dit trouwens...? Hoe kan het dat ik in mijn gemeente niet kan kiezen, maar alleen bij 1 leverancier terecht kan?)

Groet,
Bartholomie

Re: Ziggo Televisie storing

Geplaatst: 16 mar 2010 22:50
door Chocomelk
Compensatie wat is dat nu weer !?
Dat woord kent Ziggo niet. :evil:
Ik was aan het bellen toen telefoon uitviel, kan je weer met je mobiel
gaan bellen om de mensen te zeggen dat het niet aan hun telefoon ligt
maar weer eens aan de mijne. :twisted:

Re: Ziggo Televisie storing

Geplaatst: 16 mar 2010 23:10
door Pindakaaspotje
Tja.. een grote storing komt ook wel eens voor. Op teletekst staat dat het om een storing gaat waar 1,5 miljoen mensen last van hebben (tv en telefoon). Compensatie krijg je waarschijnlijk niet. Bij een stroomstoring (veel erger) krijg je al vrijwel niets, en een paar uurtjes geen tv moet overheen te komen zijn.

Helaas zit je kwa kabel inderdaad vast aan een kabelaar. In de toekomst (dacht redelijk snel, ze zijn nu aan het vechten om vergoedingen) krijg je een systeem als je nu hebt bij je energie, dan kan je overstappen naar een andere kabelaar. Al blijft dan de netwerkbeheerder weer ziggo en bij een storing heb je allemaal dezelfde problemen.

Voor zover het enige alternatief dat ik ken is KPN digitenne, dat gaat door de lucht en is in het grootste deel van nederland beschikbaar.

Re: Ziggo Televisie storing

Geplaatst: 16 mar 2010 23:37
door SirPeter
Algemene storing is algemene storing.

Doet Ziggo expres.

Re: Ziggo Televisie storing

Geplaatst: 16 mar 2010 23:43
door Chocomelk
Ziggo dan is het dit, dan weer dat, het is telkens wat !

Re: Ziggo Televisie storing

Geplaatst: 16 mar 2010 23:44
door Pindakaaspotje
SirPeter schreef:Algemene storing is algemene storing.

Doet Ziggo expres.
nog een complottheorietje.. om de vergrijzing op te vangen moeten er meer kinderen geboren worden.. tv een avondje eruit moet helpen ;)

Re: Ziggo Televisie storing

Geplaatst: 17 mar 2010 00:20
door SirPeter
Zouden ze geld van de overheid hiervoor krijgen?
En van onze belasting centen he!!!

Hunnie in Den Haag zijn ook niet te vertouwen. Waarom doet Tros Radar hier niets aan?

Re: Ziggo Televisie storing

Geplaatst: 17 mar 2010 09:37
door Chocomelk
vogels schreef:
Chocomelk schreef:Ziggo dan is het dit, dan weer dat, het is telkens wat !
Iedere provider heeft wel eens een (grote) storing, overdrijven is ook een vak.
kan je weer met je mobiel gaan bellen om de mensen te zeggen dat het niet aan hun telefoon ligt
Sms-je had natuurlijk ook gekund, kost je maar een paar centen.
Weet jij hoe vaak ik al problemen heb gehad met telefonie van Ziggo naast deze storing ?

Re: Ziggo Televisie storing

Geplaatst: 17 mar 2010 11:37
door kaatje1980
Gisteren avond rond 22:00uur deed de site van ziggo het weer!
Je kan daar je telefoon nummer achterlaten en dan bellen ze je terug , heb ik gedaan na 1 seconde al gelijk iemand aan de lijn.
Ja de storing klopte en gelijk b ood de medewerker mijn een gratis internet beveiliging aan. ( voor twee maanden). vanwege de storing.

Maar volgens mijn partner hebben wij die al gekregen bij het sluiten van een abonnement bij ziggo .
Dus het schiet niets op , deden ze maar een andere gratis aanbieding dat zou fijner zijn .
Maar nee dat doen ze niet want dat word te duur natuurlijk :twisted:

Re: Ziggo Televisie storing

Geplaatst: 17 mar 2010 21:18
door Abarth
Ik heb het uit zitten rekenen (kon toch geen TV kijken) en ik heb € 0,05 onterecht abonnementsgeld betaald...

Waar blijft TROSRadar, Kassa, Kamervragen, de AFM, de voedsel en waren autoriteit, Dhr Lakeman, de Nederlandse Bank, Neelie Kroes, Geert Wilders, Het CBW, de consumentbond, tweakers, de kerk, leefbaar Rotterdam,Peter RRRRRRRRR de Vries, dr. House, Hart van Nederland, DAS rechtsbijstand, de Smaakpolitie, het Radio1 journaal, Maurice de Hond, onze jongens in Uruzgan, de NMA en ieder die ik nog vergeet... :mrgreen:

Re: Ziggo Televisie storing

Geplaatst: 17 mar 2010 21:50
door Bartholomie
Het gaat mij overigens niet om het geld, maar om het principe. Toevallig een keer een storing, geen probleem, dat kan gebeuren.
Maar dat dit vaker (te vaak) voorkomt, dat door een kastje in Zwolle wij hier in Noord-Limburg ook zonder zitten, dat het een storing 'normaal' schijnt te zijn, etc. dat stoort mij.
En ik als consument en deels ondernemer kan hier niet bij. Maar wat moet je doen als consument indien er een 'monopolie' berust op de kabelmarkt.
Verder is het voor het overige altijd goed gegaan met Ziggo en mij, maar dat is niet mijn punt.

Re: Ziggo Televisie storing

Geplaatst: 17 mar 2010 21:54
door diddle783
zo herkaanbaar dit probleem, hetzelfde als maanden te horen krijgen bij ziggo over zeer slechte kwaliteit van zowel analoog als digitaal tv beeld dat ze eraan werken :evil: