LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jokena
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:41

Klacht Vodafone

Ongelezen bericht door Jokena »

Mijn vodafone abonnement mag verlengd worden. Dus ik bel met de klantenservice. Ik mag er nog even over denken of ik een Samsung Jet of een Diva wil. Als ik 's avonds terugbel dan kan de Jet niet meer want die is alleen beschikbaar voor nieuwe klanten, niet voor verlengers. Ik vertel dat het vanmiddag nog wel kon. Via een andere ingang misschien nog wel maar niet bij deze meneer. Dus ik ga hem via internet bestellen want daar kan het wel.
Ik moet mijn bestelling controleren en dan op de bevestigingsbutton klikken. Ik weet 100% zeker dat ik een Jet bestel. Ik kom in een schermpje met een bestelnummer en de mededeling dat ik een bevestigingsmail zal ontvangen maar die komt niet. Ik kan niet meer controleren wat ik heb besteld. Dat staat nergens meer. Dus ik log in op MyVodafone maar daar vind ik ook niks. Ik stel een vraag. Vandaag om 20.55 krijg ik een email dat ik nog een bevestigingsemail zal ontvangen en dat ze over enkele werkdagen de Diva zullen sturen. Maar die heb ik NIET BESTELD! Dat schrijf ik meteen terug uiteraard. Maar ik ben bang om weer 24 uur op een reactie te moeten wachten, en wie weet wat dat is en dan weer 24 uur wachten? Dus ga bellen. Er staat: Onze klantenservice kun je van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 22.00 uur en op zaterdag tussen 8.00 en 18.00 uur als volgt bereiken:
•Mobiel: bel 1200
•Vaste lijn: bel 06 54 50 01 00.
Dus ik bel met mijn vaste lijn want mijn mobiel heb ik niet bij de hand. Ik moet heel wat bandjes door en moet uiteindelijk mijn mobiele nummer intoetsen waarna ik te horen krijg dat ik mobiel moet bellen en de verbinding verbroken zal worden. Dan bel ik met mijn mobiel de klantenservice. Daar krijg ik een bandje en na vele opties krijg ik te horen dat ik bij de online-winkel moet inloggen met mijn bevestigingsnummer en wordt de verbinding weer verbroken. Dus ik ga inloggen bij de onlinewinkel. Maar mijn ordernummer wordt niet herkend. Ik moet kennelijk iets invullen uit de bevestigingsemail maar die heb ik niet gehad.
Dan weer bellen met de klantenservice. Die zijn maar tot 21.00 open. Dan weer bellen met nummer 1200. Dat is een klantenservice die mij niet kan helpen. Dan moet ik weer een ander nummer bellen. Maar die zijn niet meer open.

Wat moet ik nu doen? Ik heb geen Diva besteld. Die is minderwaardig aan de Jet voor de functies die ik nodig heb. Ik heb echt geen Diva besteld. Ze hebben zelfs gisteren telefonisch aangetekend dat ik geen Diva wil. Wat moet ik nu doen?
Ik wil geen Diva en eigenlijk wil ik ook geen Vodafone meer. Maar zeker geen Diva. Ik begin steeds meer te vermoeden dat de Jets op zijn en dat ze de Diva zonder overleg als alternatief nemen.

cheesecurve
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2010 15:52

Re: Klacht Vodafone

Ongelezen bericht door cheesecurve »

niet om je te ontmoedigen, maar lees hier eens

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=75424

groetjes Cheese

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Klacht Vodafone

Ongelezen bericht door mich24 »

Hoofdpijn van deze mensen die VOOR Vodafone werken, Achterlijke callcenters altijd, domme studentjes met targets en net iets teveel verantwoordelijkheden voor hun leeftijd..

Vodafone, DOE ER WAT AAN :mrgreen:

Jokena
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:41

Re: Klacht Vodafone

Ongelezen bericht door Jokena »

Ik heb vanmorgen iemand van de sales gesproken die de verlenging van het abonnement weer teruggedraaid heeft. Dat kan dan wel 48 uur in beslag nemen en dan zou ik weer kunnen verlengen en dan een andere telefoon nemen.
Want zij wist te vertellen dat de Samsung Jet niet te leveren is en dat ze veel problemen hebben omdat hij wel veel besteld wordt.
Dan blijft het uiteraard vreemd waarom dat ding nog wel wordt aangeboden en waarom men dan uit eigen beweging gewoon een ander toestel stuurt zonder vooraf te overleggen.
De beloofde bevestiging van de eerdere verlenging heb ik nog niet binnen.

Dus hopelijk is zaterdag alles goed en dan ga ik maar eens kijken of ik gewoon iets in een winkel kan gaan kopen want die zie ik tenminste met eigen ogen wat er gebeurd.

Jokena
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:41

Re: Klacht Vodafone

Ongelezen bericht door Jokena »

Nou, het is inmiddels zo'n puinhoop geworden dat ik het nog amper kan navertellen en hier maar een gedeelte uit mijn klachtenbrief neerzet die ik vandaag via klachtenservice.com uitgeprint heb en morgen ga versturen.

Enige tijd geleden ben ik op mijn voicemail drie keer gebeld door medewerkers van Vodafone. Er werd geen inhoudelijk bericht ingesproken alleen, "U spreekt met Tamara van Vodafone, hallo, hallo", waarna ze ook nog in de hoorn ging zitten fluiten.

Ik heb daarop op 11 maart gebeld met de klantenservice van Vodafone. Daar werd aangegeven dat dit geen medewerkers van Vodafone konden zijn, maar het zouden grappenmakers zijn. Er werd mij geadviseerd om de voicemail uit te zetten.

De voicemailberichten heb ik opgeslagen en toen via MyVodafone aan de klantenservice laten horen, daar werd bevestigd dat het inderdaad medewerkers van Vodafone waren. Letterlijk schreef men mij op 13 maart: "Ik neem ook aan dat u bent gebeld voor een aanbieding omdat u binnenkort in aanmerking komt om uw abonnement te verlengen. Helaas kan ik dit niet voor u doen via de mail. Ik zou u willen vragen om de afdeling Sales te bellen via 1200 of 06-54500100."

Aangezien ik verhinderd was heb ik mijn echtgenoot gevraagd om eens met Vodafone te bellen om te horen welke aanbieding voor verlenging er was. Daarbij heb ik aangegeven interesse te hebben in de Samsung Jet en een abonnement met internet.

Hij heeft toen op dinsdag 16 maart via allerlei omwegen, eindeloze menu's en verbroken verbindingen, gebeld met de verkooplijn (0800-0560). Daar werd hem gemeld dat het mogelijk was om een bel+sms+web 100 abonnement te nemen. De Samsung Jet was dan gratis. Hij heeft toen aangegeven dat verlengen akkoord was. Hem werd verteld dat er een Samsung Diva was die gelijk was aan de Samsung Jet + nog een aantal extra's. Hij gaf aan dat ik een voorkeur had aangegeven voor de Samsung Jet. Er werd hem geadviseerd om daarvoor in de plaats de Diva te nemen. Mocht ik het daar niet mee eens zijn dan was het geen enkel probleem om alsnog de Samsung Jet te nemen. Aangezien mijn echtgenoot deze beslissing niet voor mij kon nemen heeft hij de keuze voor het bijgeleverde toestel open gelaten. Ik moest dan voor de volgende dag 12.00 even bellen om door te geven dat ik toch de Jet wilde hebben. Dat zou geen probleem zijn.

Dezelfde avond heb ik de Samsung Jet vergeleken met de Diva en het blijken totaal verschillende telefoons met totaal verschillende specificaties. Dus mijn echtgenoot heeft direct weer gebeld met de verkooplijn. Hij mocht daar ineens geen wijziging meer doorgeven, het abonnement staat op mijn naam, dus alleen ik mocht de wijziging doorgeven. Ik vond het al heel vreemd dat verlengen kennelijk wel mogelijk was door mijn echtgenoot, en nog vreemder dat hij het dan zelf niet meer mocht wijzigen. (Wel bestellen, kassa!, maar niet meer wijzigen.) Dus ik heb zelf gebeld en aangegeven dat ik geen Samsung Diva wilde hebben en dat ik nog verder onderzoek wilde doen naar de mogelijkheden van de Samsung Jet. Dat was geen probleem en de bestelling werd geannuleerd.

Daarna heb ik nog steeds op 16 maart telefonisch doorgegeven het abonnement te willen verlengen in combinatie met de gratis Samsung Jet. Toen bleek ineens dat de Samsung Jet niet meer leverbaar was. Alleen nog voor nieuwe klanten, niet voor vaste klanten. Dat vond ik uiterst merkwaardig aangezien ik heb 's middags nog wel kon bestellen. Waarop uw medewerker aangaf dat het niet meer ging via zijn kanaal maar wellicht nog wel via een ander kanaal.

Via internet bleek de Samsung Jet wel leverbaar en gratis bij een bel+sms+web 100 abonnement.. Vreemd genoeg was deze toen ik op de eenmaal op weg was in het bestelproces niet meer gratis bij het bel+sms+web 100 abonnement. Omdat ik al genoeg gecommuniceerd had over deze aanbieding heb ik toch maar gekozen voor het bel+sms+web 150 abonnement waarbij de Samsung Jet wel gratis was.
Dus heb ik de bestelling online bij Vodafone.nl voor verlenging met de Samsung Jet doorgegeven. Ik kwam op een webpagina uit waar alleen op stond dat ik een bevestigingsmail zou ontvangen. Een bevestiging van deze bestelling via de email kreeg ik echter niet. Ik kon mijn bestelling dus niet meer controleren. Dus heb ik op 17 maart via MyVodafane een vraag gesteld waarom ik geen bevestigingsmail van mijn bestelling kreeg.

Op 17 maart rond 20.50 uur kreeg ik het volgende antwoord terug:
"Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
U geeft aan dat u geen bevestiging van uw order heeft ontvangen.
Ik heb een verzoek doorgezet naar de betreffende afdeling om u alsnog een bevestiging van de order toe te sturen.
Deze zult u z.s.m. ontvangen.
Ik heb de status van uw order ook gecontroleerd.
In ons systeem staat dat er binnen enkele werkdagen een Samsung S7070 Diva naar u verzonden zal worden."

Ik schrok mij rot en heb onmiddellijk teruggeschreven dat ik nooit een Diva besteld had maar een Jet. Helaas was het te laat om nog met iemand te bellen. De telefoonnummers die nog wel tot 22.00 bereikbaar waren hadden medewerkers die niets voor mij konden doen.

Op 18 maart heb ik om 8.00 uur 's morgens wederom met de verkooplijn gebeld waarin mij gezegd werd dat de bestelling geannuleerd was en dat het toestel niet verzonden zou worden. Na 48 uur zou ik weer een nieuwe bestelling kunnen plaatsen.

Op 19 maart kwam het schriftelijke antwoord via MyVodafone:
"Het toestel is reeds onderweg en staat als zijnde afgeleverd bij ons in het systeem.
Op het moment dat dit het verkeerde toestel is kunt u deze retour sturen. Wij zorgen er dan voor dat u alsnog het juiste toestel geleverd kunt krijgen.
U kunt dan het pakketje aan de deur weigeren. De verlenging zal dan ongedaan worden gemaakt. U kunt dan alsnog een nieuwe verlenging aanvragen met het door u gewenste toestel."

De tegenstrijdigheid in dit antwoord: in de eerste twee zinnen betreft het een toestel wat afgeleverd is en retour gestuurd dient te worden. En de volgende zin betreft het een toestel dat ik aan de deur moet weigeren.
Er is bij ons nimmer een toestel afgeleverd noch aangeboden. Als u beweert dat dit wel zo is dan zou ik daar graag het bewijs van zien.

Vervolgens logde ik in op de online winkel om te kijken of ik inmiddels wel weer een bestelling kon doen. Daar zag ik dan eindelijk mijn bestelling staan van de Samsung Jet in combinatie met een bel+sms+web 150 abonnement. De beloofde bevestiging per email is nimmer gekomen maar ik kon nu dan eindelijk mijn bestelling nakijken en zien dat ik inderdaad datgene besteld heb wat ik al dagenlang beweer.
Het betreft de bestelling met ordernummer *****.

Dus opnieuw heb ik op 19 maart gebeld met de verkooplijn, daar werd gemeld dat het betreffende ordernummer ***** bij hen niet bekend was.
De Samsung Diva stond in jullie systeem inderdaad als afgeleverd, zo werd mij verteld. Maar dat was geen enkel probleem, zodra het toestel bezorgd zou worden kon ik deze weigeren en retour afzender sturen. De verlenging zou dan geannuleerd worden. (Hoezo "zodra het toestel bezorgd zou worden" als hij al afgeleverd is?)

Tot op dit moment (25 maart 19:30) staat deze bestelling met ordernummer *****, die dus niet bij de verkooplijn bekend is, nog steeds open in de online winkel.
Met daarbij de vermelding:
"Status van je bestelling
Je bestelling is in behandeling. Vodafone zal je per e-mail laten weten wanneer de order geaccepteerd wordt.
Als de order geaccepteerd is, zal de bestelling na ongeveer 2 weken geleverd worden "

Op woensdag 24 maart heeft mijn echtgenoot maar weer eens met de verkooplijn gebeld. Een inmiddels vertrouwd nummer om te bellen. En ook de werkwijze is inmiddels vertrouwd. In totaal 25 minuten aan de lijn gehangen, doorverbonden naar medewerkers die het ook niet wisten, weer doorverbonden en uiteindelijk weer in de wachtstand, na een aantal minuten wachten wordt dat de verbinding verbroken. Dan kun je weer opnieuw gaan bellen.

Natuurlijk heb ik de Samsung Diva, noch enige andere telefoon, nog steeds niet ontvangen. Ik kan dus ook niets terugsturen om de verlenging te annuleren. Mijn abonnement is ondertussen wel aangepast, duurder geworden.
Ook heb ik inmiddels al wel een factuur ontvangen van 0 euro voor levering van de Samsung Diva. Hierop staat ordernummer *****. Dit ordernummer is mij geheel onbekend wat ook niet vreemd is aangezien ik deze bestelling nooit geplaatst heb.

Uiteindelijk heb ik een medewerker aan de lijn gehad die een melding van een vermissing van de telefoon in het systeem zou zetten. Gaat dit gebeuren? Hoe lang gaat dit duren? Hoe lang gaat u mij een abonnement in rekening brengen dat ik nooit heb besteld?

De werkwijze van Vodafone ben ik ondertussen meer dan zat. Ik word lastig gevallen met telefoontjes van Vodafone om mij te pushen om een abonnement te verlengen. Er wordt mij een telefoon aangesmeerd, zelfs op jullie initiatief zonder overleg gewoon omgewisseld, die ik niet wil hebben omdat de telefoon die ik wel wil hebben niet leverbaar blijkt te zijn. Ik heb nu al een aantal uren met de verkooplijn aan de telefoon gehangen, en per saldo is nu mijn abonnement aangepast, is een telefoon die ik nooit besteld heb zogenaamd al een week onderweg en heb ik nu al meer dan een week ergernis van het gedrag van jullie.

Als "toetje" krijg ik vandaag van u ook nog een sms met de mededeling dat ik mijn nieuwe telefoon, die ik dus nooit besteld noch ontvangen heb, bij u kan verzekering. Wat een brutaliteit!

Gesloten