Pagina 1 van 1

Fratsen van Aegon

Geplaatst: 18 mar 2010 11:58
door four-eyes
Na 15 jaar expireerde per 1 februari jl. mijn Koersplan van Aegon. Het eindbedrag was teleurstellend. Ik blijk meer ingelegd te hebben dan ik nu krijg. Maar ik ben bij Koersplan De Weg Kwijt aangesloten dus hopelijk komt er nog voor mijn dood een positieve uitspraak van de rechtbank. Aegon traineert de rechtszaak namelijk al jaaaaaren. Maar nu komt het.
Het bedrag werd maar niet op mijn bankrekening gestort. Vandaag kreeg ik het volgende te horen:

Geachte heer .....,
Graag reageren wij op uw e-mail.
Onze excuses voor het ongemak.
Na controle is gebleken dat de uitkering is gestort op het rekeningnummer, maar het bedrag is teruggestort naar AEGON. Wij zijn dit probleem aan het onderzoeken.
Heeft u nog vragen, mail ons gerust of ga naar onze veelgestelde vragen op onze website.
Met vriendelijke groet,
AEGON Bank
www.aegonbank.nl


Hè? Ik heb totaal geen bedrag op mijn rekening gezien en terugstorten naar Aegon is wel het laatste wat ik zou doen.
Wat moet ik hier nou mee? Bellen wil ik ze niet, want ik scheld dat dieventuig voor rot.

Re: Fratsen van Aegon

Geplaatst: 23 mar 2010 09:13
door four-eyes
Vandaag is het 23 maart en na talloze mailtjes met Aegon ben ik nog even ver. Ik heb nog steeds het bedrag dat zij mij schuldig zijn NIET op de bankrekening staan. Aegon gaat uitzoeken wat er aan de hand is. Dat schreven ze vorige week en dat schrijven ze nog steeds.
Ik heb sterk het gevoel dat ze me willen laten boeten voor het feit dat ik ze een boevenpak heb genoemd. Traineren met uitbetalen dus.
Ik stuur ze bijna elke dag een mail om te vragen of er nog wat van komt. Dan krijg ik zo'n standaard-mailtje terug met 1 regel erbij dat ze ermee bezig zijn. Bellen doe ik maar niet, want ik ben bang dat ik mijn 'cool' ga verliezen en ze voor rotte vis ga uitschelden.
Wat moet een mens nog meer doen om zijn geld te krijgen?

Re: Fratsen van Aegon

Geplaatst: 25 mar 2010 07:59
door changi
hoi,

ik heb ook een dergelijke ervaring met Aegon, echter met de spaarrekening bij AEGON. Wat bleek deze was geblokkeerd en ook dit ging AEGON onderzoeken. Dit heeft ook een flinke tijd geduurd en na veel bellen kwam het geld los. Gelukkig had ik het spaargeld toen niet dringend nodig, maar je zou maar een auto gekocht hebben of zo , kom je op die manier mooi in de problemen. Spaarrekening inmiddels opgezegd natuurlijk. Weken later is er toen wel excuus van Aegon gekomen met een fleurop bon van € 5,-

Re: Fratsen van Aegon

Geplaatst: 26 mar 2010 15:56
door four-eyes
Na met hel en verdoemenis te hebben gedreigd hebben we vandaag het geld op de bankrekening gestort gekregen. Ook een brief met excuses ontvangen + een bloemenbon. Hoeveel die waard is weet ik nog niet. Je hebt een activeringscode nodig en die heb ik niet. Misschien dat de bloemist raad weet.
Wat er aan de hand was bij Aegon waarom het zo lang moest duren zullen we wel nooit weten. Eind goed al goed kan ik ook niet zeggen, want na 14 jaar geld gestort te hebben in een bodemloze put is het bedrag dat nu uiteindelijk is uitgekeerd heel wat minder dan de heren van Aegon ons destijds voorgespiegeld hadden. Er loopt al jaaaaaaren een rechtszaak (via Stichting Koersplan De Weg Kwijt). Vorig jaar heeft de rechtbank in Utrecht bepaald dat Aegon 80% te veel had gerekend aan overlijdensrisicoverzekeringspremies. Moeten ze dus terugbetalen. Maar niet meteen, bepaalde de rechter in al zijn wijsheid, eerst mag Aegon nog in hoger beroep gaan. Wat ze uiteraard deden. Dus hoe lang deze kwestie nog gaat duren?