Pagina 1 van 1

Samsung service waardeloos!

Geplaatst: 20 mar 2010 12:46
door Henk Bakker
Onlangs heb ik voor bijna 5000 euro aan Samsung apparaten gekocht, o.a. TV, Home Cinema set, HD Decoder. Ik heb alles van één merk aangeschaft na gedegen onderzoek. Uit de reclame van Samsung maak ik op dat ik met één afstandbediening uit de voeten kan. Dit blijken er dus drie te zijn! Een voor de TV, één voor de decoder, en één voor de Home Cinema set. Maar... als ik bijvoorbeeld de Cinema set wil inschakelen met de AB, dan gaat de TV uit! Samsung heeft een systeem dat heet Anynet. De apparaten zouden onderling gezien moeten worden. Dat werkt dus niet. Al met al heb ik deze klachten al twee maanden geleden aan Samsung medegedeeld. Kort erna ben ik telefonisch benaderd, en men beloofde mij nieuwe firmware op te sturen. Tot op heden zonder resultaat. Al eerder had ik verzocht om een Nederlandse handleiding voor mijn TV, is mij in Januari toegezegd, heb ik ook nog niet ontvangen. Ten overvloede heb ik 3 maart jl. nog maar eens Samsung aangeschreven, maar ik krijg geen enkele reactie. Via de helpdesk was een medewerker wel zo eerlijk om tegen mij op te merken dat het mooi voorgestelt wordt, maar in de praktijk niet goed werkt. Kortom, ik ben zwaar teleurgesteld in de service van Samsung, en ik ben van plan om via mijn rechtsbijstandverzekeraar een advocaat op de zaak te zetten. Schandalige service! Beloven en niets nakomen!

Re: Samsung service waardeloos!

Geplaatst: 20 mar 2010 14:50
door audiofreak1
Degene die ik mis in het verhaal is de winkelier, wat doet deze. Als consument ga je eerst daar je beklag doen en niet via de importeur. Voor 5000 euro mag je van de kant van de winkel meer verwachten?

Re: Samsung service waardeloos!

Geplaatst: 20 mar 2010 15:09
door Henk Bakker
Zoals ik in mijn schrijven al aangeduid heb, heb ik mij vooraf uitvoerig geinformeerd wat Samsung te bieden heeft. N.a.v. hun reclame heb ik de aankopen gedaan, bij verschillende verkopers. Omdat de Samsung reclame niet blijkt te kloppen moet ik volgens mij daar zijn met mijn klacht.

Re: Samsung service waardeloos!

Geplaatst: 21 mar 2010 13:45
door audiofreak1
Nee je moet bij de winkel zijn. Als ik een auto koop ga ik ook niet naar de fabriek bij een klacht toch??

Re: Samsung service waardeloos!

Geplaatst: 23 mar 2010 14:19
door Roeltej
Dan de vraag, bij welk apparaat ligt het, zodat je de juiste leverancier kan aanspreken... of allemaal.

Mijn ouders hebben ook een Samsung tv en dvd speler, beide met anynet, en het schijnt ook samen te kunnen werken, maar hoe of wat ben ik ook nog niet achter.

Andere oplossing, maar niet de netste, logitech harmony, wel alles met 1 afstandbediening. Gebruik dat op mijn eigen installatie en dat werkt ook wel errug lekker.

Re: Samsung service waardeloos!

Geplaatst: 23 mar 2010 14:39
door Henk Bakker
Reeds twee maal heb ik de klacht uitvoerig neergelegd bij Samsung. Men zou mij nieuwe firmware toezenden. Men belooft echter van alles maar toezenden ho maar. Anynet verdomt het. Alles is goed aangesloten met hdmi kabels en optische kabel. Vind de service van Samsung heel erg slecht. Een dergelijk bedrijf onwaardig!

Re: Samsung service waardeloos!

Geplaatst: 23 mar 2010 20:26
door audiofreak1
Heb je de spullen online gekocht? Zoja dan kan ik me indenken dat je bij Samsung aanklopt! Maar een beetje winkel kan zo'n probleem oplossen. Die vraagt de firmware aan en regeld de rest. Het antwoord op deze vraag krijg ik niet van je!

Re: Samsung service waardeloos!

Geplaatst: 24 mar 2010 12:46
door suedje
Henk Bakker schreef:Reeds twee maal heb ik de klacht uitvoerig neergelegd bij Samsung. Men zou mij nieuwe firmware toezenden. Men belooft echter van alles maar toezenden ho maar. Anynet verdomt het. Alles is goed aangesloten met hdmi kabels en optische kabel. Vind de service van Samsung heel erg slecht. Een dergelijk bedrijf onwaardig!
Kan je eens aangeven hoe je het hebt aangesloten?
Misschien zit daar het probleem?

Ik heb zelf een Philips Blu-Ray aangesloten met HDMI op een Samsung LCD, en het Anynet werkt gewoon tussen deze 2 verschillende merken.
Ik moet wel zeggen dat ik eerst een erg goekope kabel gebruikte, die niet helemaal goed werkte. Heb nu een betere kabel ertussen en het werkt goed. En met betere kabel bedoel ik nog een kabel van Euro 10 per stuk ipv. Euro 5.

Re: Samsung service waardeloos!

Geplaatst: 04 apr 2010 22:03
door Ulbe
Zelf ben ik wat huiverig met Samsung producten,

Hier heb ik zeer slechte ervaringen mee, een digitale decoder en een telefoon, technisch perfect, alleen de software was in beide apparaten bagger!, en dan zeg ik het nog netjes!, :(

Samsung vertikt het gewoon om goede software te ontwikkelen en stuurt haar producten veel te snel de markt op, de klant "test" de producten wel..., :evil:

Zelfs bij heel veel klachten steekt Samsung de kop in het zand, en laat de klant doormodderen met de slechte software!,

Voor mij geen Samsung meer, even verder kijken dus dan Samsung, :(

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Re: Samsung service waardeloos!

Geplaatst: 27 jul 2010 12:30
door Edmarth
Mijn Mail naar Samsung; zegt al genoeg!
Beste Samsung,

Eind vorige maand is van mijn Wasmachine de printplaat voor het aansturen van de motor gesneuveld. Ik heb toen eerst zelf contact opgenomen met jullie maar dit was vruchteloos, de jufrouw die ik aan de telefoon had luisterde niet eens naar wat ik zei en was alleen geïnteresseerd in het sturen van een servicemonteur. Aangezien ik zelf technicus ben had ik het probleem al opgespoord en wilde ik alleen informatie over de benodigde printplaat en waar ik die kan kopen, maar ze wilde me daarin niet helpen.
Enigszins geïrriteerd ben ik toen naar het onderdelenhuis gegaan om een nieuwe printplaat te bestellen. Nadat zij met jullie in contact zijn getreden is er nog het een en ander heen en weer gebeld over het type en prijsopgaaf zonder vrucht af te werpen.
Nu hebben een print besteld maar is deze nog steeds niet binnen!
Mijn Wasmachine is al vijf weken kapot en ik hoor alleen maar verhalen over dat de betreffende afdeling onderbezet is, dat men het zo druk heeft, dat men het niet weet en zo voort.
Toen ik deze machine aanschafte heb ik nog extra navraag gedaan over service en onderdelen e.d. en volgens de Mediamarkt en Samsung was dit allemaal o.k. en nu de nood aan de man is zit ik gewoon minstens anderhalve maand zonder wasmachine!!
Wel Samsung ik had niet verwacht afgescheept te worden. Ik vind dit echt te waardeloos voor woorden en zal dit ook niet voor me houden. Willen jullie me soms wijsmaken dat jullie geen enkele print hebben liggen bij jullie service afdeling? Of zijn jullie gewoon zo slecht voorbereid! En ja, het is vakantietijd maar dit duurt nu al veel te lang. Een beetje Goodwill van jullie kant was leuk geweest maar blijkbaar te veel gevraagd!

Re: Samsung service waardeloos!

Geplaatst: 01 aug 2010 16:27
door poespas
Henk Bakker, je moet bij de winkelier(s) zijn, niet bij Samsung :roll: