Dit ziet er somber uit voor Raf en haar klanten. Eeuwig zonde.
Er zijn meer winkels als deze die het moeilijk hebben, straks blijven er alleen een paar grote over vermoed ik.
Lang leve internet
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Dit is wel een erg boute en eenzijdige conclusie die geen grond vindt in het artikel in de Volkskrant.Komt puur doordat de winstmarge zeer hard naar beneden gekelderd is.
En als de winstmarge omlaag gaat, MOET de afzet omhoog, om toch de dezelfde omzet te maken.
Het klopt dat dit niet in het artikel staat.seagoing racer2 schreef: Dit is wel een erg boute en eenzijdige conclusie die geen grond vindt in het artikel in de Volkskrant.
mismanagment
- slechte service
- te dure winkelpanden
- geen internetservice
- optreden rabobank..
Dat bedoel ik dus.jor schreef:Naar mijn smaak zit je helemaal naast BBCS. Raf stond bepaald niet bekend om hun scherpe prijzen,integendeel zelf.
Denk dat de hieronder door seagoing racer2 genoemde punten beter overeen komen.mismanagment
- slechte service
- te dure winkelpanden
- geen internetservice
- optreden rabobank..
Per definitie bepaalt de klant wat er gebeurt en waar ze haar producten koopt, en niet de winkeliers.De rotte appels tussen de winkelieren bepalen op dit moment wat er gebeurd, en de consument kiest op dit massaal voor die rotte appels, omdat zij nu eenmaal veel goedkoper zijn dan de eerlijke ondernemer die een gezonde bedrijfsvoering hanteert.
Hier vergeet je een belangrijk aspect, namelijk de operationele kosten.En de verkoop prijs wordt als volgt bepaald:
- de inkoop prijs
- daar bovenop de winstmarge (de winst dus)
- eventueel daar bovenop een garantie marge (om eventuele garantie claims te bekostigen)
- Als laatste de btw.
Dat denk ik dus helemaal niet.De prognose is wel dat op de lange termijn die rotte appels het niet redden en dat uiteindelijk die bedrijven bestaan die zelf service doen en hart voor de klanten hebben.
Dus moet de eerlijke winkelier het roer maar omgooien en geen service meer verlenen en troep gaan verkopen?Per definitie bepaalt de klant wat er gebeurt en waar ze haar producten koopt, en niet de winkeliers.De rotte appels tussen de winkelieren bepalen op dit moment wat er gebeurd, en de consument kiest op dit massaal voor die rotte appels, omdat zij nu eenmaal veel goedkoper zijn dan de eerlijke ondernemer die een gezonde bedrijfsvoering hanteert.
Om een gezonde bedrijf te runnen met een gezonde winstmarge, dan ligt die winstmarge echt niet rond de 5%.En zijn de eerlijke ondernemers dan degene met een hoge winstmarges?
Die zit verwerkt in de winstmarge.Hier vergeet je een belangrijk aspect, namelijk de operationele kosten.En de verkoop prijs wordt als volgt bepaald:
- de inkoop prijs
- daar bovenop de winstmarge (de winst dus)
- eventueel daar bovenop een garantie marge (om eventuele garantie claims te bekostigen)
- Als laatste de btw.
Ja en nee.Als je in een duur pand in het centrum van een stad, met een grote showroom en veel personeel zit gaan daar je kosten in zitten. Dat is een vorm van mismanagement.
Het is bekent dat internet winkels winstmarges hanteren van 5%.De keten kampte met de teruglopende omzetten in de branche, en met sterke concurrentie van internetwinkels.
En het is niet de bedoeling van dit forum om mensen hier zo respectloos hier te behandelen, noch is het de bedoeling dat je de werkelijke namen van medewerkers van RAF noemt. Tenslotte gebruik je zelf ook een nickname.,,Mijnheer Rafalowicz,, is wel de grootste SCHOFT die ik ooit
meegemaakt heb!na 20 jaar trouwe dienst werd je via een A4 te kennen gegeven dat je JOB voorbij was!!!!
en ook ,,mijnheer Smeets,, dito met een sterretje!volkomen terecht dat deze toko op zijn reet ligt. met al die
arrogante ballen erbij!