Pagina 1 van 1

Re: SKALA MISLEIDING DOOR STILZWIJGENDE VERLENGING

Geplaatst: 22 mar 2010 13:16
door SJZ
Uiteindelijk kost de gebruikte computer van Skala mij Euro 1574,65 na 2 jaar huren, ik besefte dat dit wel duur was voor een gebruikte computer.
Wegens gebrek aan een andere oplossing om snel aan een computer te komen
Lijkt me inderdaad akelig duur. Waarom niet gewoon op de tweehandsmarkt voor € 100 iets gekocht?
Ik laat de computer repareren en ben in korte tijd totaal Euro 440,- aan reparatiekosten kwijt.
de reparatiekosten voor de computer verzocht ik Skala te verekenen.
Lijkt me akelig veel voor een tweedehandscomputer die ook door jou al weer twee jaar gebruikt is. En waarom zou Skala zo'n overbodige reparatie moeten betalen?
met recht van koop waarbij de indruk wordt gewekt dat je automatisch eigenaar bent
Da's natuurlijk heel tegenstrijdig. Je hebt RECHT van koop (geen plicht dus) en dan denk je automatisch eigenaar te worden? Kan niet.
Waarom biedt een bedrijf deze keuze mogelijkheden terwijl het stilzwijgend je contractueel langer aan hen verplicht
Omdat je dan na 2 jaar wel het recht hebt de huur te beëindigen (niet als je 5 jaar huurt, dan gaat het 5 jaar door).
Wie heeft nog een advies voor mij
Je computer gewoon zelf kopen, eventueel tweedehands. Er zijn genoeg winkels en bedrijven via het web die goede tweedhands leveren. Kijk eens op www.gebruiktelaptop.nl, voor € 99 al een leuke machine.

Ik denk dat je gewoon financieel een miskoop hebt gedaan. Dat doen we allemaal wel eens. Ik zou zeggen: uithuilen, opnieuw beginnen en computers niet meer huren. Verspil geen tijd om de rekening ergens anders neer te leggen.

Re: Problemen opgelost

Geplaatst: 23 mar 2010 14:09
door Bob Schurkjens
@Euroos

U kalkt dit hele forum vol door dit bericht op 4 verschillende plekken te plaatsen. Dat is niet toegestaan. Ik heb u al een tip gegeven wat te doen (contact opnemen met het Juridisch Loket). Maar dat zint u kennelijk niet. U wilt kennelijk een oplossing op een presenteerblaadje van iemand op dit forum? Dat zit er helaas niet in!

Re: Problemen opgelost

Geplaatst: 23 mar 2010 14:49
door euroos
Probleem opgelost

Re: Problemen opgelost

Geplaatst: 23 mar 2010 15:19
door jor
Edit = Opgelost

Re: Problemen opgelost

Geplaatst: 23 mar 2010 15:49
door gerland
Afgaande op de informatie die u zelf verstrekt, staat u juridisch beslist niet sterk.

U bent u huurovereenkomst aangegaan voor de duur van 2 jaar, die geacht wordt verlengd te zijn, indien u niet aangeeft te willen beëindigen. U heeft niet aangegeven de overeenkomst te willen beëindigen.

Daarnaast doet u voorkomen dat in u in de veronderstelling verkeerde dat na november 2008 de overeenkomst automatisch beëindigd zou zijn. Deze opstelling komt niet erg geloofwaardig over: tussen november 2008 en augustus 2009 hebt u namelijk zonder bezwaar de huurbedragen betaald aan Skala! Eerst in augustus 2009 trekt u aan de bel.
Bovendien: indien u (ten onrechte), meende dat de huurovereenkomst beëindigd was, waarom hebt u de computer dan behouden en waarom hebt u Skala niet geïnformeerd?

Na twee jaar had u het recht de computer tegen een afgesproken bedrag te kopen. U heeft echter niet aangegeven dat u van dat recht gebruik wilde maken.
Skala kan derhalve niet anders dan concluderen dat de computer niet wilde kopen.

In november 2009 besluit u financiële verplichtingen jegens Skala niet langer na te komen, waardoor u Skala nog verder in de gordijnen jaagt. Terwijl u de huur niet meer betaalt, houdt u wel de computer onder u.

Pas in maart 2010 geeft u aan gebruik te willen maken van het recht tot koop. Het bedoelde recht tot koop heeft u echter al anderhalf jaar niet meer!
U had dat alleen in de periode van 3 maanden voorafgaand aan november 2008.

U kunt Skala vragen of ze een voorstel willen doen tegen welk bedrag u uw contract per direct kunt beëindigen waarbij u de computer behoudt. Wellicht kunt u nog wijzen op de reparatiekosten die u ten onrechte voor uw rekening genomen hebt. Maar misschien is het ook wel het beste de overeenkomst te laten ontbinden, de computer af te staan en de achterstallige betalingen alsnog te voldoen.

Re: Problemen opgelost

Geplaatst: 23 mar 2010 16:14
door gerland
Problemen opgelost
Topicstarter (TS) heeft gemeend zijn openingspost te moeten weghalen en in plaats daarvan te melden: "problemen opgelost".

Los van het feit dat dit niet bepaald sterk over komt, roept het ook vragen op.

Kan TS wellicht melden hoe nu ineens de problemen opgelost zijn? Wel zo netjes.

Is het misschien zou dat TS dit forum (en daarmee allen die de moeite hebben genomen een reactie te geven) willens en wetens heeft gebruikt/misbruikt om Skala onder druk te zetten c.q. "te chanteren", in een vooropgezet plan.

Dat zou TS niet sieren. Wel het alsnog hiervoor uitkomen.
Dus euroos, laat wat van je horen!

Re: Problemen opgelost

Geplaatst: 23 mar 2010 17:19
door euroos
Ik kreeg kritiek op het lange verhaal en dat ik het verhaal op diverse forums heb gezet. Ik ben voor de eerste keer op deze sit. Vandaar dat ik mijn bericht heb verwijderd.
Met Skala heb ik een afkoopsom kunnen regelen, Dus die problemen zijn opgelost. Ik dank een ieder voor zijn advies.