LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank weigert mij een betaalrekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
obarbank
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2010 12:00

Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door obarbank »

Onlangs ben ik bij de Rabobank geweest om een rekening te openen met overstapservice van mijn huidige bank.

Eerst wilde de medewerker voor mij geen betaalrekening openen omdat ik waarschijnlijk niet genoeg verdien. Het gesprek was eigenlijk al afgelopen en ze gaf als argument dat ik meerdere producten bij de Rabo moest nemen. Oftewel dat ik al mijn verzekeringen (die ik niet bij een bank heb lopen) moest oversluiten naar de Rabo. Toen ik aangaf wel verzekeringen te hebben maar nog geen besluit hierin wilde nemen ging ze overleggen met de manager. Ever later wam de medewerken terug en sloeg helemaal om. Ik kreeg de rekening en ze maakte voor mij een afspraak om een offerte te laten maken voor de verzekeringen. Ik dacht , nou dan laat ik 1 verzekering oversluiten. Hun eis was nl. minimaal 2 producten.

Na het contract en overstapmachtiging te hebben getekent en thuis aangekomen dacht ik: "ik ga echt niet weg bij mijn verzekeringsmaatschappij, ook niet met 1 product!".

Een dag later de Rabo opgebeld dat ik geen verzekeringen wilde oversluiten en de vraag gesteld of mijn rekening dan teniet werd verklaard of alsnog zou kunnen blijven bestaan.
Dit moest overlegd worden met een manager en ik zou worden teruggebeld.
Ik werd snel teruggebeld en er werd mij verteld dat de rekening zou worden geannuleerd omdat ik niet aan de voorwaarden van de bank zou voldoen.

Ik heb geen schulden en/of BKR notering.

Vreemde bank, die Rabobank!

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Dit heb ik al vaker vernomen. Dan ga je toch gewoon naar een andere bank. Op vergelijkings sites zie je bijv. ING / SNS als redelijke goedkoop. Ga je voor "groen" dan heb je ASN en Triodos.

obarbank
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2010 12:00

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door obarbank »

Juist!
Heb inmiddels een aanvraag gedaan bij een 'goede' bank.

Ik wilde het gewoon kwijt want ik vind het nog steeds te belachelijk dat een bank er zulke praktijken op na houdt.

Ze zouden in deze tijd blij moeten zijn met elke klant waarvan het salaris gestort wordt.

14peter
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 mar 2010 11:41

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door 14peter »

Rabobank is zich meer en meer aan het richten op mensen met groot geld. Jammer als je je realiseert hoe 'Boeren-leenbank' ooit is begonnen; juist ten behoeve van de boeren die geen dikke knip hebben. En of ze nou ooit zo zijn begonnen of niet, een bank moet duidelijk zijn in wat ze bied of iedereen accepteren. Een bank als Van Lanschot is bijvoorbeeld heel duidelijk dat zij zich richten op de rijkeren onder ons. Zij bieden nagenoeg alleen private banking-producten. Daar is niets mis mee, mede omdat zij er gewoon voor uit komen in tegenstelling tot de Rabo.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door gerland »

Ze zouden in deze tijd blij moeten zijn met elke klant waarvan het salaris gestort wordt.
En waarom zouden ze daar dan blij mee moeten zijn?

Je kunt een bank niet verplichten een overeenkomst met jou aan te gaan, lijkt me.

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door Eneco klant »

En waarom zouden ze daar dan blij mee moeten zijn?
Laten we het omdraaien: er zijn gelukkig banken die daar wel blij mee zijn.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door gerland »

Laten we het omdraaien: er zijn gelukkig banken die daar wel blij mee zijn.
Heel weinig banken, en steeds minder.

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Heel weinig banken, en steeds minder.
Da's waar, het worden er steeds minder. Maar er is nog keus genoeg:

ING
SNS
SNS Regio
ASN
Triodos

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door The Voice »

Als klanten alleen een betaalrekening hebben lopen bij die bank verdienen zij er nauwelijks aan en ja, het personeel moet ook leven.
Rabobank is in dit geval niet de enige die hierdoor wat kritisch(er) is bij het aangaan van een overeenkomst met een particulier.

obarbank
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2010 12:00

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door obarbank »

Op een vraag hierboven kan ik kort zijn.
Als een bank niet veel aan een klant verdient, verdienen ze er nog altijd aan en vele kleinverdieners zijn groter dan je denkt.
Helaas denkt de Rabo zich te kunnen profileren als een 'elite bank'. Dat mogen ze van mij maar over een tijdje in ruimer sop staat mijn geld daar i.i.g. niet!

Deze 'afwijzing' heeft de Rabo al het nodige gekost. Mijn netwerk reageerde dan ook afwijzend richting deze bank, vandaar.

Tevens hoop ik dat mensen zich ook gaan verdiepen in wat 'foute' banken met geld doen en in de toekomst een 'goede' bank gaan kiezen.
Ik geef toe, ik ben mij er ook pas onlangs in gaan verdiepen. Mede dankzij dit forum en hoop dat anderen ook wat meer ruimdenkend en minder egoistisch gaan worden.

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door vakkiel »

@obarbank

Een betaalrekening kost een bank ca. € 80,-- per jaar. Denk aan bankpas, afschriften versturen en de administratie bijhouden.

Daarnaast nemen cliënten vaak meerdere keren per jaar contact op met de bank omdat de pas kapot is, ivm afschrijvingen enz.

Dit product kost de bank dus veel meer dan dat het oplevert. Word dit product gesloten naats producten die wel wat opleveren ( zoals verzekeringen ) dan is het geen probleem.

Vraagje: Je sluit een losse betaalrekening bij de Rabo en je laat de "mooie" producten elders lopen, waarom is dat ?

obarbank
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2010 12:00

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door obarbank »

Hahaha.. mooie producten... lol

Tja.. ik stap niet zomaar weg van een goede verzekering waarvan ik weet dat deze ook uitkeert mocht het nodig zijn. Ik vind het nog steeds een te bekrompen eis om mijn verzekeringen elders onder te moeten brengen voor het afsluiten van een betaalrekening.

Door dit verhaal wordt het wel steeds duidelijker en bovendien laat ik mij niet chanteren door een financieele instelling.

Ik heb een "goede" bank gevonden die eerlijk is en niet aan die praktijken doet.
Zo heb ik weer wat geleerd, de Rabo weer wat klanten kwijt en de wereld een stukje geholpen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door Noble »

Een betaalrekening kost een bank ca. € 80,-- per jaar. Denk aan bankpas, afschriften versturen en de administratie bijhouden.
Sommige mensen blijven maar zo dom lullen...

Eeen airmail pasje kost de organisatie 15 euro per jaar...
De verlichting in een supermarkt kost 1.75 euro per jaar per klant
De vriezers in een supermarkt gebruiken 2,75 euro per jaar per klant
Per pompbediende betaald de pomhouder minimaal!! het minium loon per jaar/deel dat over de klanten en je weet wat het per klant kost.

De klantenpas van je pompstation kost enkele euro's per jaar per klant..
Het registratie plastic-houdertje van je mobieltje-SIM kaartje kost een paar euro


Hoe lang wil je deze lijst nog maken??

HOU toch een op met die onzin dat banken zieling zijn en er geld op TOE moeten leggen...

JA.. dat plastic kaartje kost GELD... en dat zijn de BEDRIJFSKOSTEN...
netzoals die van de supermarkt, pomphouders, bakker, slager, groenteman,hema,blokker etc etc etc

banken V E R D I E N E N geld met JOUW geld...

of je het nu BRENGT.... of dat je het gaat L E N E N

wanneer dringt dit nu een door bij een aantal hersentjes...

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door vakkiel »

Hey noble tikje gefrustreerd door een of andere bank ha ha ha ! :lol:
En obarbank, jij blij en de rabo blij !

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door Mk »

Noble schreef:
HOU toch een op met die onzin dat banken zieling zijn en er geld op TOE moeten leggen...

JA.. dat plastic kaartje kost GELD... en dat zijn de BEDRIJFSKOSTEN...
netzoals die van de supermarkt, pomphouders, bakker, slager, groenteman,hema,blokker etc etc etc

banken V E R D I E N E N geld met JOUW geld...

of je het nu BRENGT.... of dat je het gaat L E N E N

wanneer dringt dit nu een door bij een aantal hersentjes...
Dat klopt, maar dan moet je er dus wel geld brengen. Deze klant heeft dat blijkbaar niet (net als de meeste mensen). Een betaalrekening waar elke maand 1200 euro uitkering op binnenkomt en 1200 euro weer vanaf gaat levert een bank echt geen moer op hoor.

slimmere
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 mar 2010 14:35

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door slimmere »

Dat is toch die bank met de boerenslimheid. Die hebben totaal geen respect voor hun klanten vraag maar aan Toon Stiphout 8)

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

ik heb medelijden met de bankiers.... laten we de bonussen nog wat verhogen anders is er niemand die dit ondankbare werk wil doen.. :mrgreen:

heb je ff een teiltje.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door Noble »

Dat klopt, maar dan moet je er dus wel geld brengen. Deze klant heeft dat blijkbaar niet (net als de meeste mensen). Een betaalrekening waar elke maand 1200 euro uitkering op binnenkomt en 1200 euro weer vanaf gaat levert een bank echt geen moer op hoor.
Ja , en als je niet van diepvries spinazie houd,
dan lijden de supermarkt ketens verlies en zien ze je liever niet als klant,
want die vriezer kost wel een hoop aan energie kosten....

sorry, maar jij hebt het dus óók niet door waar het nu éigenlijk om gaat...

dus blijf je gewoon maar de banken napraten met... dat plastic kost geld...

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door Mk »

Noble schreef: Ja , en als je niet van diepvries spinazie houd,
dan lijden de supermarkt ketens verlies en zien ze je liever niet als klant,
want die vriezer kost wel een hoop aan energie kosten....

sorry, maar jij hebt het dus óók niet door waar het nu éigenlijk om gaat...

dus blijf je gewoon maar de banken napraten met... dat plastic kost geld...
Tsja, als jij denkt dat het een bank niets kost om een rekening voor je aan te houden (inclusief pasje en internetbankieren) dan houdt de discussie al vrij snel op. Als je niet van diepvriesspinazie houdt dan hoef je het niet kopen, hou je er wel van dan zal je ervoor moeten betalen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door Noble »

Tsja, als jij denkt dat het een bank niets kost om een rekening voor je aan te houden (inclusief pasje en internetbankieren) dan houdt de discussie al vrij snel op.
Dat lees je niet goed, kijk gerust even terug in het topic... JA dat kost geld.


maar moet je dan selectief mensen gaan weigeren??
1.100,= mag nog een bankrekening.... 1.095,= niet meer,
daar verdienen banken niet GENOEG aan..

en daarna de grens gaan optrekken?? 1.500 mag nog.. 2.000 mag nog...
DENK even na....

en BANKPAS is de SLEUTEL tot je geld... je laat geld STORTEN... en je wilt het kunnen OPNEMEN...


VROEGER, was de politiek er nog voor de kleine man.... ja m'neer, m'vrouwtje de GIRO is GRATIS.. kunt u gerust nemen, en makkelijk voor uw baas...


@ VAKKIEL
Hey noble tikje gefrustreerd door een of andere bank ha ha ha ! :lol: ..
Nee hoor VAKKIEL.. :wink:

alleen lijkt het wel of het IQ van de mensen steeds verder zakt...
of bang zijn om zelf ná te denken....
of nóg erger...
"ik wéét het wel... maar kan er tóch niks aan doen"....

kijk, voor die láátste zou de politiek er moeten zijn...

maar die wachten liever tot er een smeuïg item voorbijkomt,
waarmee ze hun eigen beroerde functioneren kunnen bedekken.

Gesloten