Pagina 1 van 1

Baal van Ziggo

Geplaatst: 26 mar 2010 18:51
door CHeer
Onlangs werd ik gebeld door iemand van Ziggo die met vertelde dat ik met Ziggo Alles in één plus voordeliger uit zou zijn dan ik toen was.

Ik ben niet meteen op dat aanbod ingegaan maar er eerst nog even over nagedacht.
Op 4 januari zelf met Ziggo gebeld om over te stappen naar Alles in één plus. Ik heb nog duidelijk gevraagd aan de medewerker van Ziggo of alles hetzelfde bleef als het was en dat ik dan minder per maand zou gaan betalen. Dat werd door de medewerker bevestigd. Ik heb toen nogmaals verteld dat ik Internet, digitale TV EN Digitaal Totaal Pakket had en dat ik ±€57.00 betaalde. Hij vertelde toen nog dat ik exact hetzelfde zou krijgen, zelfs meer download snelheid en telefoon extra, voor €51,50. Omdat het economisch moeilijke tijden zijn had ik daar wel interesse in en heb het abonnement gewijzigd.

Tot mijn grote verbazing leverde ZIGGO alle nodige apparaten/modems en dergelijke binnen een paar dagen. En nog een paar dagen later zou alles geactiveerd worden en inderdaad na een uurtje knutselen werkte het allemaal perfect.

Nu zou je denken wat zeur je dan.

Ik had ook niets te klagen tot ik de eerste factuur onder ogen kreeg.
Het totale factuurbedrag is €61.45. Te weten Ziggo Alles in één plus à €51,50 EN Digitaal Totaal Pakket à €9,95 is totaal €61,45.

Natuurlijk gelijk gebeld dat de factuur niet klopte. Ziggo blijft volhouden dat het wel klopt en dat het Digitaal Totaal Pakket niet onder Alles in éen plus valt. Mijn argument dat ik daar duidelijk op heb gewezen en dat dat een eis van mij was om over te stappen werdt een beetje lacherig afgedaan en afgewimpeld onder het mom van sorry was iemand van een callcenter. Na heel veel praten en ook nog een keer goed boos worden kreeg ik bij de gratie van de medewerker 2 maanden Digitaal Totaal gratis (€19.90).

Heb vandaag mijn digitaal totaal pakket maar opgezegd. Terug naar de oude situatie is geen optie ivm de bekendheid van het vaste telefoonnummer bij veel relaties.

Alles opzeggen is om dezelfde reden geen optie omdat je je email-adressen niet mee kunt nemen naar je nieuwe provider. De dag dat dat mogelijk wordt ben ik weg bij Ziggo. Niet dat ze daarvan wakker liggen want toen ik daarmee dreigde tijdens het telefoongesprek werd er doodleuk gezegd: daar liggen we niet wakker van want we zijn toch al de grootste.

Heb er een beetje minder moeite mee omdat ik deze week ook nog eens een bericht kreeg dat er weer een aantal zenders uit het digitaal totaal pakket verdwijnen.

Re: Baal van Ziggo

Geplaatst: 26 mar 2010 21:51
door malaga
Vraagje:
Had je niet op de website van Ziggo kunnen kijken, wat de kosten zijn en niet erop afgaan, wat een medewerker via de telefoon verteld.
Heb er even gekeken bij Ziggo en dit gevonden:
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/
Kan helaas het bedrag van jou € 61,45 niet vinden !

Re: Baal van Ziggo

Geplaatst: 27 mar 2010 12:05
door berndv
tja, en je mail adressen meenemen? Neem gewoon gmail, ben je niet afhankelijk van provider. Het meenemen van mail adressen zal niet gauw gebeuren, aangezien er genoeg alternatieven zijn.

Re: Baal van Ziggo

Geplaatst: 28 mar 2010 11:19
door CHeer
bayer113 schreef:Vraagje:
Had je niet op de website van Ziggo kunnen kijken, wat de kosten zijn en niet erop afgaan, wat een medewerker via de telefoon verteld.
Heb er even gekeken bij Ziggo en dit gevonden:
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/
Kan helaas het bedrag van jou € 61,45 niet vinden !

€61, 45 = €51,50 + €9,95

€51,50 = Alles in 1 plus
€9,95 = Digitaal Totaal pakket

Re: Baal van Ziggo

Geplaatst: 28 mar 2010 11:30
door malaga
CHeer schreef:
bayer113 schreef:Vraagje:
Had je niet op de website van Ziggo kunnen kijken, wat de kosten zijn en niet erop afgaan, wat een medewerker via de telefoon verteld.
Heb er even gekeken bij Ziggo en dit gevonden:
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/
Kan helaas het bedrag van jou € 61,45 niet vinden !

€61, 45 = €51,50 + €9,95

€51,50 = Alles in 1 plus
€9,95 = Digitaal Totaal pakket
Ok, sorry over de kop gezien, maar kan je op dit geen antwoord geven:
Had je niet op de website van Ziggo kunnen kijken, wat de kosten zijn en niet erop afgaan, wat een medewerker via de telefoon verteld.

Re: Baal van Ziggo

Geplaatst: 28 mar 2010 11:41
door CHeer
I.p.v. er over denken, was het handiger geweest als je even hun website had geraadpleegd. Dan had je kunnen zien dat het Digi Totaalpakket buiten het Alles-in-1-pakket valt.
Natuurlijk heb ik op de site van Ziggo gekeken en zag daar dat ik bij Alles in 1, 60 extra digitale zenders krijg. Digitaal Totaal Pakket is ook 60 digitale zenders. Ik heb beide keren dat ik contact VOOR het afsluiten gevraagd of het dezelfde 60 zenders zijn. En beide keren is dat bevestigd.

Terug naar de oude situatie is geen optie ivm de bekendheid van het vaste telefoonnummer bij veel relaties.
Hoezo? Je telefoonnr. kun je gewoon behouden. Je internetsnelheid is trouwens wel een stuk sneller bij alles-in-1-plus.
Natuurlijk kan ik mijn nummerbehouden, maar ik wil mijn emailadres behouden. Dat is bij honderden vrienden, kennissen en relaties bekend vanwege hobby en werk. En voor telefoon overstappen naar bijvoorbeeld KPN geeft alleen maar extra kosten.

Ik weet ook wel dat ik zelf de fout heb gemaakt. Dat ik zelf misschien nog wel beter had moeten zoeken hoe het in elkaar zit. Maar ik blijf van mening dat Ziggo alles behalve klantvriendelijk is. Ik weet inmiddels 100% zeker dat ingehuurde commerciële callcenters opdracht van Ziggo krijgen klanten af te wimpelen met klachten en/of vragen en daardoor willens en wetens misleidende informatie verstrekt aan (toekomstige) klanten.

Ik ben inmiddels bijna 10 jaar klant bij @home/Ziggo. In het begin van @home een paar keer problemen gehad met de verbinding. De afgelopen jaren absoluut dik tevreden geweest. Het is jaren geleden dat ik problemen had met de verbinding. Nadat ik de klacht heb ingediend heb ik al 4x problemen met de verbinding gehad. De eerste keer daags nadat ik boos aan de telefoon heb gezeten. Ik zeg niet dat het moedwillig gebeurd maar ik vindt het op zijn minst erg raar.

Re: Baal van Ziggo

Geplaatst: 29 mar 2010 13:23
door CHeer
Ok, sorry over de kop gezien, maar kan je op dit geen antwoord geven:
Had je niet op de website van Ziggo kunnen kijken, wat de kosten zijn en niet erop afgaan, wat een medewerker via de telefoon verteld.
Ik heb op de site gekeken en zag daar dat ik 60 digitale zenders kreeg.
Ik heb beide keren dat ik contact hierover heb gehad met Ziggo VOOR het afsluiten gevraagd of dit dezelfde zenders waren als die van het Digitaal Totaal Pakket. Beide keren is dat bevestigd. Inmiddels ben ik er achter dat dit niet het geval is. Omdat ik nog nooit reden heb gehad om te twijfelen aan het callcenter van Ziggo, had altijd goede ervaringen, zag ik nu geen reden dat de te doen.
Inmiddels weet ik door ervaring beter maar niet alleen door ervaring maar zie hiervoor mijn antwoord op een ander bericht in deze topic.

Maar goed het is nu eenmaal zo. Natuurlijk kan ik alles gewoon terugdraaien maar dat wil ik eigenlijk ook niet. Ik wilde hier alleen even mijn frustratie kwijt over het feit dat ik me behoorlijk genaaid voel. Mogelijk word dit gevoel versterkt omdat ik zelf ook in een dienstverlenende onderneming werk waar klanttevredenheid, eerlijkheid, kwaliteit en service hoog in het vaandel staan. Helaas is dat dus niet het geval bij Ziggo heb ik nu zelf mogen ondervinden.

Re: Baal van Ziggo

Geplaatst: 29 mar 2010 14:28
door Gizmo©
Bij het standaard pakket zitten 60 digitale zenders. Jij hebt extra het Digitaal Totaal Pakket. Je moet dan in totaal ongeveer 120 zenders hebben. Denk dat je je decoder eens overnieuw moet instellen.

Re: Baal van Ziggo

Geplaatst: 23 okt 2010 17:52
door wilfred1970
mijn hoofd email account bleef bij mij nog 2 maanden werken na beëindinging van het contract.