Baal van Ziggo
Geplaatst: 26 mar 2010 18:51
Onlangs werd ik gebeld door iemand van Ziggo die met vertelde dat ik met Ziggo Alles in één plus voordeliger uit zou zijn dan ik toen was.
Ik ben niet meteen op dat aanbod ingegaan maar er eerst nog even over nagedacht.
Op 4 januari zelf met Ziggo gebeld om over te stappen naar Alles in één plus. Ik heb nog duidelijk gevraagd aan de medewerker van Ziggo of alles hetzelfde bleef als het was en dat ik dan minder per maand zou gaan betalen. Dat werd door de medewerker bevestigd. Ik heb toen nogmaals verteld dat ik Internet, digitale TV EN Digitaal Totaal Pakket had en dat ik ±€57.00 betaalde. Hij vertelde toen nog dat ik exact hetzelfde zou krijgen, zelfs meer download snelheid en telefoon extra, voor €51,50. Omdat het economisch moeilijke tijden zijn had ik daar wel interesse in en heb het abonnement gewijzigd.
Tot mijn grote verbazing leverde ZIGGO alle nodige apparaten/modems en dergelijke binnen een paar dagen. En nog een paar dagen later zou alles geactiveerd worden en inderdaad na een uurtje knutselen werkte het allemaal perfect.
Nu zou je denken wat zeur je dan.
Ik had ook niets te klagen tot ik de eerste factuur onder ogen kreeg.
Het totale factuurbedrag is €61.45. Te weten Ziggo Alles in één plus à €51,50 EN Digitaal Totaal Pakket à €9,95 is totaal €61,45.
Natuurlijk gelijk gebeld dat de factuur niet klopte. Ziggo blijft volhouden dat het wel klopt en dat het Digitaal Totaal Pakket niet onder Alles in éen plus valt. Mijn argument dat ik daar duidelijk op heb gewezen en dat dat een eis van mij was om over te stappen werdt een beetje lacherig afgedaan en afgewimpeld onder het mom van sorry was iemand van een callcenter. Na heel veel praten en ook nog een keer goed boos worden kreeg ik bij de gratie van de medewerker 2 maanden Digitaal Totaal gratis (€19.90).
Heb vandaag mijn digitaal totaal pakket maar opgezegd. Terug naar de oude situatie is geen optie ivm de bekendheid van het vaste telefoonnummer bij veel relaties.
Alles opzeggen is om dezelfde reden geen optie omdat je je email-adressen niet mee kunt nemen naar je nieuwe provider. De dag dat dat mogelijk wordt ben ik weg bij Ziggo. Niet dat ze daarvan wakker liggen want toen ik daarmee dreigde tijdens het telefoongesprek werd er doodleuk gezegd: daar liggen we niet wakker van want we zijn toch al de grootste.
Heb er een beetje minder moeite mee omdat ik deze week ook nog eens een bericht kreeg dat er weer een aantal zenders uit het digitaal totaal pakket verdwijnen.
Ik ben niet meteen op dat aanbod ingegaan maar er eerst nog even over nagedacht.
Op 4 januari zelf met Ziggo gebeld om over te stappen naar Alles in één plus. Ik heb nog duidelijk gevraagd aan de medewerker van Ziggo of alles hetzelfde bleef als het was en dat ik dan minder per maand zou gaan betalen. Dat werd door de medewerker bevestigd. Ik heb toen nogmaals verteld dat ik Internet, digitale TV EN Digitaal Totaal Pakket had en dat ik ±€57.00 betaalde. Hij vertelde toen nog dat ik exact hetzelfde zou krijgen, zelfs meer download snelheid en telefoon extra, voor €51,50. Omdat het economisch moeilijke tijden zijn had ik daar wel interesse in en heb het abonnement gewijzigd.
Tot mijn grote verbazing leverde ZIGGO alle nodige apparaten/modems en dergelijke binnen een paar dagen. En nog een paar dagen later zou alles geactiveerd worden en inderdaad na een uurtje knutselen werkte het allemaal perfect.
Nu zou je denken wat zeur je dan.
Ik had ook niets te klagen tot ik de eerste factuur onder ogen kreeg.
Het totale factuurbedrag is €61.45. Te weten Ziggo Alles in één plus à €51,50 EN Digitaal Totaal Pakket à €9,95 is totaal €61,45.
Natuurlijk gelijk gebeld dat de factuur niet klopte. Ziggo blijft volhouden dat het wel klopt en dat het Digitaal Totaal Pakket niet onder Alles in éen plus valt. Mijn argument dat ik daar duidelijk op heb gewezen en dat dat een eis van mij was om over te stappen werdt een beetje lacherig afgedaan en afgewimpeld onder het mom van sorry was iemand van een callcenter. Na heel veel praten en ook nog een keer goed boos worden kreeg ik bij de gratie van de medewerker 2 maanden Digitaal Totaal gratis (€19.90).
Heb vandaag mijn digitaal totaal pakket maar opgezegd. Terug naar de oude situatie is geen optie ivm de bekendheid van het vaste telefoonnummer bij veel relaties.
Alles opzeggen is om dezelfde reden geen optie omdat je je email-adressen niet mee kunt nemen naar je nieuwe provider. De dag dat dat mogelijk wordt ben ik weg bij Ziggo. Niet dat ze daarvan wakker liggen want toen ik daarmee dreigde tijdens het telefoongesprek werd er doodleuk gezegd: daar liggen we niet wakker van want we zijn toch al de grootste.
Heb er een beetje minder moeite mee omdat ik deze week ook nog eens een bericht kreeg dat er weer een aantal zenders uit het digitaal totaal pakket verdwijnen.