Pagina 1 van 2

Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 27 mar 2010 09:48
door xzar
Mijn dochter heeft eind december een bankstel besteld bij zuiderster en ik begin januari, als wij van tevoren hadden geweten dat de service en de klantvriendelijkheid zo slecht waren, dan hadden wij daar nooit iets gekocht
Het bankstel van mijn dochter zou in week 8 geleverd worden, nou niet dus.
Geen briefje geen belletje dus mijn dochter in week 9 zelf gebeld, zij zou een brief gekregen hebben dit was niet het geval anders zou zij geen contact opgenomen hebben.
Het (beest) dat mijn dochter te woord stond zou eens naar een opvoedings-gesticht moeten om wat manieren bij te leren.
Inmiddels is het week 13 en ze heeft nog geen bankstel
Bij mij gaat het idem dito, mijn bankstel zou week 11 geleverd worden begin week 12 gebeld, het serpent kon niet vertellen wanneer het dan wel geleverd kon worden. De klantvriendelijkheid is echt beneden alle peil vooral van het volk wat achter de telefoon zit. echt schande!
De zuiderster zou eens een cursus moeten geven aan ("het personeel") hoe je klanten te woord staat
Dus mijn advies KOOP NOOIT BIJ DE ZUIDERSTER!
Ik wacht maar af

xzar

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 27 mar 2010 10:07
door seagoing racer2
Beste
Het (beest) dat mijn dochter te woord stond zou eens naar een opvoedings-gesticht moeten om wat manieren bij te leren.
dit is wel een erg vergaande conclusie , temeer omdat er niet verteld wordt hoe het "beest" dan reageerde.. :mrgreen:

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 27 mar 2010 10:40
door crazyme
Wanneer u termen als "beest" en "serpent" gebruikt om mensen te beschrijven dan mag u ook wel een lesje in omgangsvormen gebruiken.

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 27 mar 2010 19:49
door jor
xzar schreef: Het (beest) dat mijn dochter te woord stond zou eens naar een opvoedings-gesticht moeten om wat manieren bij te leren.
het serpent kon niet vertellen wanneer het dan wel geleverd kon worden.
xzar
Mensen een beest of serpent noemen? Het lijkt mij dat u eerder een cursus moet volgen om fatsoenlijk met je medemensen om te gaan, ook als je een keertje niet je zin krijgt.

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 27 mar 2010 19:52
door yogi beer
Je zult maar zulke klanten hebben :oops:

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 28 mar 2010 13:42
door 16again
zou in week 8 geleverd...... week 13 en ze heeft nog geen bankstel
Volgens CBW voorwaarden kun je de koop nu kosteloos ontbinden (vermoedelijk levertijd met een maand verstreken)
Dit betekent: aanbetaling terug, zuiderster blijft met bestelde bankstel achter.

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 28 mar 2010 17:24
door crazyme
16again schreef:
zou in week 8 geleverd...... week 13 en ze heeft nog geen bankstel
Volgens CBW voorwaarden kun je de koop nu kosteloos ontbinden (vermoedelijk levertijd met een maand verstreken)
Dit betekent: aanbetaling terug, zuiderster blijft met bestelde bankstel achter.
Dit zou alleen gelden wanneer de CBW voorwaarden van toepassing zijn EN de afgesproken leverweek ook op papier staat. Zonder bewijs is het moeilijk bewijzen. Een klant kan wel roepen dat de levertijd 2 weken zou zijn en in alle gevallen kosteloos annuleren....

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 28 mar 2010 20:29
door 16again
Zuiderster is aangesloten bij het CBW, dan zijn CBW voorwaarden automatisch van toepassing!
Ik ga ervan uit dat de koopovereenkomst een leverdatum van week 8 vermeld.

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 14 apr 2010 22:12
door monaldo
Ook ik heb helaas meubelen besteld bij Zuiderster.En ook bij mij is alles misgegaan bij de banken. Zouden week 11 geleverd worden en het wordt nu pas week 23/24!!
Bestelling annuleren is geen probleem, wat wel een probleem is dat je dan elders opnieuw moet bestellen en weer 9 weken moet wachten!!
Lijkt mij dat de consument hier toch een schadevergoeding uit kan halen ipv alleen de mogelijkheid om de order te annuleren?

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 15 apr 2010 12:15
door crazyme
monaldo schreef:Ook ik heb helaas meubelen besteld bij Zuiderster.En ook bij mij is alles misgegaan bij de banken. Zouden week 11 geleverd worden en het wordt nu pas week 23/24!!
Bestelling annuleren is geen probleem, wat wel een probleem is dat je dan elders opnieuw moet bestellen en weer 9 weken moet wachten!!
Lijkt mij dat de consument hier toch een schadevergoeding uit kan halen ipv alleen de mogelijkheid om de order te annuleren?
En waarom dan wel ? Welke schade heb je dan ?

Heerlijk die claimcultuur....
Nu ook in Nederland.

Nog even en wij hebben ook advocaten die achter ambulances aanrijden....

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 15 apr 2010 13:00
door Jannes22
Erg jammer idd. Ik snap dat je lang wacht en daar moe van wordt maar je kan toch gewoon annuleren? Er wel eens aan gedacht dat de winkel er ook niet altijd wat aan kan doen en afhankelijk is van een waarschijnlijk buitenlandse leverancier?

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 15 apr 2010 13:52
door sjoegel
Die winkelier wil graag de bankstellen leveren. Dat is zijn broodwinning. Helaas wil iedereen in Nederland alles voor niets waardoor de meubels uit de meest obscure landen moeten komen met dito levertijden. Betaal gewoon wat extra's voor Nederlandse kwaliteit. In Nederland maken ze nog prachtige meubelen met snelle levertijden.

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 15 apr 2010 14:42
door crazyme
monaldo schreef:....ook bij mij is alles misgegaan bij de banken.
Alles ?
Overdrijven is ook een vak.

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 15 apr 2010 14:47
door JtC
Ik denk dat je in je handen mag klappen dat je een bestelling sowieso kan annuleren. Je zou maar aan de bestelling vast blijven zitten en heeeel lang moeten wachten! wink:

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 16 apr 2010 22:22
door monaldo
JtC schreef:Ik denk dat je in je handen mag klappen dat je een bestelling sowieso kan annuleren. Je zou maar aan de bestelling vast blijven zitten en heeeel lang moeten wachten! wink:
Hoezo mag je blij zijn dat je mag annuleren? De winkel moet juist blij zijn als de klant wil blijven. Zij leveren een wanprestatie en daarnaast overschrijden ze ook de termijn van een maand welke ze zelf aangeven in hun voorwaarden. Zij moeten dus gewoon de schade vergoeden.

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 16 apr 2010 22:55
door JtC
Ik wil ermee zeggen dat er genoeg andere mensen zijn die in een dergelijke situatie zaten en hun gelijk via de rechter moesten halen... :wink:

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 17 apr 2010 11:01
door crazyme
monaldo schreef:Zij moeten dus gewoon de schade vergoeden.
Er is geen schade.

En zoals ik het zie lossen ze het netjes en wettelijk gezien correct op.

Alleen moet (lees: mag) je langer wachten dan verwacht. That's life. So be it, Jammer de pammerrrrr. Helaas pindakaas.

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 17 apr 2010 11:14
door JtC
Even voor de duidelijkheid: het citaat dat je aanhaalt, is niet van mij he :wink:

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 17 apr 2010 11:19
door amelissen
monaldo schreef:
JtC schreef:Ik denk dat je in je handen mag klappen dat je een bestelling sowieso kan annuleren. Je zou maar aan de bestelling vast blijven zitten en heeeel lang moeten wachten! wink:
Hoezo mag je blij zijn dat je mag annuleren? De winkel moet juist blij zijn als de klant wil blijven. Zij leveren een wanprestatie en daarnaast overschrijden ze ook de termijn van een maand welke ze zelf aangeven in hun voorwaarden. Zij moeten dus gewoon de schade vergoeden.
De winkel levert een wanprestatie en daarnaast overschrijden ze de termijn??????
Wat is dan de wanprestatie?
Door overmacht kan de bank niet op tijd geleverd worden. Dat heb je bij meubels zo vaak.

Re: Zuiderster service beneden alle peil

Geplaatst: 17 apr 2010 13:48
door 16again
wanprestatie is te late levering, dit is volledig verantwoording van de winkel!

Uiteraard is gebruik van de term overmacht misplaatst: daar is pas sprake van bij echt abnormale en onvoorziene situaties, zoals natuurramp, boycot, langdurige staking, im- of ex-port verbod etc.