LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie, service bij Bruynzeel een wassen neus

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
jeannettew
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2009 21:15

Garantie, service bij Bruynzeel een wassen neus

Ongelezen bericht door jeannettew »

Eind vorig jaar bij de Fa Bruynzeel een nieuwe keuken gekocht.
Na betaling - dit moest minimaal 10 werkdagen van te voren - veel problemen ondervonden. Kook unit krom, geen aansluitmateriaal bij spoelbak, etc., etc.
Van te voren betalen is strijdig met de voorwaarden van het CBW waar Bruynzeel bij is aangesloten.
Voor garantie verwijst Bruynzeel naar zijn toeleveranciers.
Geven die geen garantie dan geeft de Fa. Bruynzeel niet thuis.
Ook dit is strijdig met de voorwaarden(art. 15.1 en 15.2) van het CBW.
CBW = Centrale Branchevereniging Wonen
Bruynzeel stelt: in het geval van een tegenstrijdigheid tussen de CBW voorwaarden en Bruynzeel gelden de voorwaarden van Bruynzeel.
Dit staat in de verkoopvoorwaarden van Bruynzeel(999641).
Al met al een slechte zaak.

16again
Berichten: 16406
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garantie, service bij Bruynzeel een wassen neus

Ongelezen bericht door 16again »

Bruynzeel stelt: in het geval van een tegenstrijdigheid tussen de CBW voorwaarden en Bruynzeel gelden de voorwaarden van Bruynzeel.
Bij de geschillencommissie gaat dat direct onderuit!
Elke bepaling, ongunstiger dan de CBW voorwaarden wordt voor die commissie direct geschrapt.
Voor garantie verwijst Bruynzeel naar zijn toeleveranciers.
Daar heb je geen overeenkomst mee. Ze mogen wel de toeleverancier eea laten oplossen. Kom je er echter met die toeleverancier niet uit, dan is en blijft bruynzeel verantwoordelijk en aanspreekpunt.
Van te voren betalen is strijdig met de voorwaarden van het CBW waar Bruynzeel bij is aangesloten.
Melden bij consumentenautoriteit.
http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagin ... _klacht_in
Bij voldoende klachten kunnen boetes volgen...

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Garantie, service bij Bruynzeel een wassen neus

Ongelezen bericht door brenda229 »

ik vind het zowiezo raar bedrijf, ze geven aan dat 1 op de zoveel keukens een bruynzeelkeuken is...... het hele vreemde is dat ik toch echt niemand ken die er een heeft!
zo nauw nemen ze het niet met de waarheid. maar goed, ik zou het hoger op gaan zoeken. je hebt met de winkels te maken en niet met hun leveranciers.
brenda

polpol
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:39

Re: Garantie, service bij Bruynzeel een wassen neus

Ongelezen bericht door polpol »

jeannettew schreef: Van te voren betalen is strijdig met de voorwaarden van het CBW waar Bruynzeel bij is aangesloten.
Neehoor, als Bruynzeel u vraagt alles van te voren te betalen en u stemt daarmee in dan is dat is een prima regeling waar u zich beide blijkbaar prima in kunt vinden.

Als u bij aankoop van de keuken die betaalvoorwaarde weigert, dan moeten zij u een alternatief of de CBW voorwaarden aanbieden.
Voor garantie verwijst Bruynzeel naar zijn toeleveranciers.
Geven die geen garantie dan geeft de Fa. Bruynzeel niet thuis.
Ook dit is strijdig met de voorwaarden(art. 15.1 en 15.2) van het CBW.
CBW = Centrale Branchevereniging Wonen
Waarom geven de toeleveranciers geen garantie aan u? Wellicht valt uw klacht niet onder de geldende garantie voorwaarden? Als dat zo is, waarom zou Bruynzeel het dan het wel voor u moeten oplossen?
Bruynzeel stelt: in het geval van een tegenstrijdigheid tussen de CBW voorwaarden en Bruynzeel gelden de voorwaarden van Bruynzeel.
Dit staat in de verkoopvoorwaarden van Bruynzeel(999641).
Al met al een slechte zaak.
Prima toch, waarom zou Bruynzeel zich 100% aan de CBW voorwaarden moeten binden? Deze CBW regels MOGEN worden gebruikt door de leden. Met de CBWerkenning bent u in ieder geval verzekerd van de bekende 3 garanties. (Veilige bataling/productgarantie en geschillencomissie).

polpol
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:39

Re: Garantie, service bij Bruynzeel een wassen neus

Ongelezen bericht door polpol »

brenda229 schreef:ik vind het zowiezo raar bedrijf, ze geven aan dat 1 op de zoveel keukens een bruynzeelkeuken is...... het hele vreemde is dat ik toch echt niemand ken die er een heeft!
zo nauw nemen ze het niet met de waarheid. maar goed, ik zou het hoger op gaan zoeken. je hebt met de winkels te maken en niet met hun leveranciers.
brenda
Vergeet de huurwoningen niet ;-)

16again
Berichten: 16406
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garantie, service bij Bruynzeel een wassen neus

Ongelezen bericht door 16again »

polpol,
Andere bedrijven dachten ook een loopje te kunnen nemen met cbw voorwaarden en nederlands recht, door kopers volledig vooruit te betalen.
Een boete van ruim 1 ton was het gevolg:
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... concurrent
Waarom geven de toeleveranciers geen garantie aan u? Wellicht valt uw klacht niet onder de geldende garantie voorwaarden? Als dat zo is, waarom zou Bruynzeel het dan het wel voor u moeten oplossen?
Of terecht geen garantie verstrekt wordt is hier vandaan niet te bepalen.
Indien klachten niet naar wens van de koper hersteld zijn, dan is de winkel aanspreekpunt: de koper heeft geen overeenkomst met de fabrikant, maar met de winkel. Bij een gang naar geschillencommissie of rechter is de winkel dus de tegenpartij, en niet de fabrikant.
waarom zou Bruynzeel zich 100% aan de CBW voorwaarden moeten binden? Deze CBW regels MOGEN worden gebruikt door de leden.
Bij mijn weten moeten aangesloten bedrijven zich aan die voorwaarden houden. Zoals ik al eerder aangaf, blijkt dit overduidelijk uit het reglement van de geschillencommissie (sla die er eens op na!!):
Elke bepaling in de overeenkomst, welke voor de consument ongunstiger is dan de CBW voorwaarden, wordt door de commissie direct geschrapt.

Gesloten