Pagina 1 van 1
KPN, incasso Lindorff
Geplaatst: 29 mar 2010 12:43
door helina87
Naar aanleiding van een aantal niet klantvriendelijke telefoontjes, en incasso brieven van Kpn en Lindorf wil ik hierbij mijn klacht bekand maken.
Ik liep één maand achter met mijn mobiele abbonnement, dit wist ik uit mijn eigen administratie. Ik had verder nog helemaal niets ontvangen. Ik belde op 26 of 27 februari met de Kpn om te vragen wat het precieze bedrag was en het kenmerk. Toen kreeg ik te horen dat mijn abbonement sinds 25 februari 2010 was afgesloten. Ik melde aan de telefoonniste dat ik dit heel raar vond en dat ik dat niet wilde. Ik kon verder niets meer doen want volgens de telefoonniste was het allemaal al behandeld en was het zelfs al naar het incasso bureau gestuurd. Binnen ongeveer 2 dagen was het al beslist dat mijn abbonement werd afgezegd en dat het gelijk naar het incasso moest. Ik begon hierover dat ik het absurd vond, de telefoonniste kon er verder niets aan doen. Ik wilde een klacht achterlaten. Mijn klacht mocht over alles gaan behalve over deze procedure. Toen wilde ik weten of ik mijn klacht bij een hogere functie kon neerleggen maar dat kon ook niet, en toen werd er heel bruut door de telefoonniste opgehangen.
De brief met daarin vermeld dat ik het bedrag van €318, 61 moest betalen voor 11 maart 2010 kreeg ik pas vrijdag 12 maart binnen. Ook toen heb ik weer met Kpn gebeld, het scheen mijn verantwoordelijkheid te zijn. En ook toen weer werd er tegen mij gezeg dat het al doorgestuurd was naar het incasso bureau. En dat ik het via het incasso bureau moest regelen. Ik wilde graag weten welk incasso bureau maar dat kon zij mij niet vertellen.
Afeglopen zaterdag 27 maart 2010 ontving ik de brief van het incasso bureau Lindorff met daarin het bedrag van €747,15. Dit bedrag is gewoon met ongeveer 150% verhoogd, totaal dan 250%. Terwijl ik in eerste instantie gewoon mijn rekening wilde betalen. Ik vind dat ik erg onbeschoft ben behandeld door KPN.
Re: KPN, incasso Lindorff
Geplaatst: 29 mar 2010 14:04
door Bob Schurkjens
Je had geen rekeningen en een betalingsherinnering van KPN ontvangen? In dat geval niets aan Lindorff betalen en de vordering betwisten.
Verder:
SCHRIFTELIJK een klacht indienen bij KPN via
http://www.kpn.com/web/show/id=1043561#[1]
NOOIT gaan bellen: het is dan jouw woord tegen het hunne. Jammer dat veel mensen dat maar niet willen begrijpen.
Geef ze 14 dagen de tijd om de klacht op te lossen. Na die 14 dagen heeft KPN het probleem gegarandeerd niet opgelost maar voldoe je aan alle eisen om een geschil aan te mogen spannen via
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=tel
Deze procedure is in principe gratis en ja kan bijvoorbeeld 100 euro schadevergoeding eisen van KPN voor de tijd en moeite die je in het geschil hebt moeten steken. De hele procedure kan online gevoerd worden. Tot behandeling van het geschil komt het waarschijnlijk niet. KPN belt je dan voor een schikking. Ik weet dit uit ervaring. Houd dan wel voet bij stuk houden en ga alleen akkoord met de schikking als KPN én het klachtengeld SGC vergoedt én de schadevergoeding die je hebt geëist ook vergoedt.
Re: KPN, incasso Lindorff
Geplaatst: 29 mar 2010 19:06
door xxTONxx
Sowieso moesten ze die incasso-bureau's afschaffen ... ze doen niets anders dan de mensen de stuipen op het lijf jagen... je bent ze ook niets verplicht...gewoon als nog je openstaande rekening betalen rechtstreeks aan de KPN ...en betaal niets aan dat incasso-bureau, ben je ook niet verplicht ... incasso-bureau's, dat zijn boeven bij uitstek !!
KPN brengt je op de volgende rekening wel 27 euro her-aansluiting in rekening ,ook belachelijk,maar goed dat kunnen ze doen omdat ze hun machtspositie graag misbruiken.
Ik zeg ook mijn KPN op vanwege de asociale behandeling die zij er op nahouden.
KPN gebruikers moeten heel goed hun rekening nakijken, want ze schrijven ook met dubbele pen ... ik betaal elke maand zn 15 euro teveel aan KPN omdat op mijn rekening elke keer vermeld staat dat in internet met mijn GSM ...nou ik kan je vertellen..... IK HEB NOG NOOIT EEN POGING GEDAAN OM OP INTERNET TE KOMEN VIA MIJN GSM.... gewoon omdat het onbetrouwbaar en veeeeeel te duur is. KPN... jullie zijn uitzuigers !!
Re: KPN, incasso Lindorff
Geplaatst: 30 mar 2010 20:40
door Isa2010
Jaja Ton, de klant vind het altijd "diefstal" en "belachelijk" als providers heraansluitkosten in rekening brengen. Bekijk het eens van een andere kant dan van de jouwe zou ik zeggen. Als je afgesloten bent heb je je rekening niet betaalt en kom je je verplichtingen dus ook niet na.
Verder valt het mij op dat Helena telkens "telefoonniste" schrijft. Ieuw, daar krijg ik de kriebels van. Het is "telefoniste" voor de goede orde.
Totaal niet relevant maar misschien een tip voor Helena, en nu over op de orde van de dag.
Re: KPN, incasso Lindorff
Geplaatst: 30 mar 2010 23:05
door malaga
helina87 schreef:Naar aanleiding van een aantal niet klantvriendelijke telefoontjes, en incasso brieven van Kpn en Lindorf wil ik hierbij mijn klacht bekand maken.
Ik liep één maand achter met mijn mobiele abbonnement, dit wist ik uit mijn eigen administratie. Ik had verder nog helemaal niets ontvangen. Ik belde op 26 of 27 februari met de Kpn om te vragen wat het precieze bedrag was en het kenmerk. Toen kreeg ik te horen dat mijn abbonement sinds 25 februari 2010 was afgesloten. Ik melde aan de telefoonniste dat ik dit heel raar vond en dat ik dat niet wilde. Ik kon verder niets meer doen want volgens de telefoonniste was het allemaal al behandeld en was het zelfs al naar het incasso bureau gestuurd. Binnen ongeveer 2 dagen was het al beslist dat mijn abbonement werd afgezegd en dat het gelijk naar het incasso moest. Ik begon hierover dat ik het absurd vond, de telefoonniste kon er verder niets aan doen. Ik wilde een klacht achterlaten. Mijn klacht mocht over alles gaan behalve over deze procedure. Toen wilde ik weten of ik mijn klacht bij een hogere functie kon neerleggen maar dat kon ook niet, en toen werd er heel bruut door de telefoonniste opgehangen.
De brief met daarin vermeld dat ik het bedrag van €318, 61 moest betalen voor 11 maart 2010 kreeg ik pas vrijdag 12 maart binnen. Ook toen heb ik weer met Kpn gebeld, het scheen mijn verantwoordelijkheid te zijn. En ook toen weer werd er tegen mij gezeg dat het al doorgestuurd was naar het incasso bureau. En dat ik het via het incasso bureau moest regelen. Ik wilde graag weten welk incasso bureau maar dat kon zij mij niet vertellen.
Afeglopen zaterdag 27 maart 2010 ontving ik de brief van het incasso bureau Lindorff met daarin het bedrag van €747,15. Dit bedrag is gewoon met ongeveer 150% verhoogd, totaal dan 250%. Terwijl ik in eerste instantie gewoon mijn rekening wilde betalen. Ik vind dat ik erg onbeschoft ben behandeld door KPN.
Hier kan je nalezen, wat de rechten van een incasso bureau zijn:
http://www.geld-info.nl/alles_over/Rech ... arders.php
Jou schuldeiser is de KPN en met deze moet je gaan onderhandelen.
Het incassobureau is geen zakenpartner van jou, dus zijn de vorderingen niet relevant.
Natuurlijk moet de fout niet bij jou zijn, anders heb je altijd slechte kaarten.
Re: KPN, incasso Lindorff
Geplaatst: 31 mar 2010 01:39
door kaarsje69
Ik weet het niet hoor, de wilde indianen verhalen vliegen me hier om de oren, ik was een maand te laat, de KPN wou me niet helpen, ikke heb nooit schuld en plots was ik afgesloten, Lindorff kwam plots is beeld, ik heb niets ontvangen!
Laten we wel zijn, je krijgt eerst twee herinneringen, via mail dan en ook nog via brief! Kan je op bellen, eer dat de KPN, Lindorff inschakelt. ben je al verder heen! Dan alleen een maand achterstand.
Beetje letten op je eigen administratie misschien? Wat komt er binnen en wat gaat er uit, ben ik niets vergeten, loop ik achter met iets, nou dan even bellen!
Ik heb goede ervaringen met de KPN, ondanks dat ik een bank wissel had die niet van zelf ging, ik liep hierdoor twee maanden achter met betalen.
KPN had nog geen geen incasso ingeschakeld hoor!
Dus ik vermoed dat je niet de hele waarheid hier neer gezet hebt, excuus!
Re: KPN, incasso Lindorff
Geplaatst: 31 mar 2010 13:04
door mich24
Dat denk ik dus ook..
het is ook zo makkelijk om je eigen fout over te schuiven op een ander..