LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalingsherinnering van incassobureau controleren bureau.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
AFJBrookhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:20

Betalingsherinnering van incassobureau controleren bureau.

Ongelezen bericht door AFJBrookhuis »

Beste Mensen,

Ik heb een website gevonden als u brieven krijgt van een incassobureau dan kunt u controleren of dit bureau echt bestaat of dat u te maken heeft met een oplichter met een nep bureau of instelling.

voor meer informatie kunt u informatie opvragen bij:

http://www.kbvg.nl/

Deze organisatie registreert en geeft informatie over de in Nederland bestaande Incassobureau. Tevens kunt u op deze website informatie vinden hoe te handelen als je een probleem hebt met een incassobureau en om hulp vragen naar de opgegeven adres en telefoon nummer op deze website.

De Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders kan u helpen met informatie van mensen en bedrijven die zijn aangesloten bij deze organisatie.

U voorkomt hiermee dat u met een oplichter te doen heeft met een zogenaamd incassobureau of gerechtsdeurwaarders kantoor. De meeste bedrijven hebben namelijk een vermelding staan op hun website van deze organisatie. Bij twijfel kunt u op deze website controleren of de persoon of bedrijf daadwerkelijk is aangesloten aan deze organisatie.

Ik hoop dat hiermee het kaft van het koren kan worden gescheiden.

Dus mensen bij twijfel?

Even op de website kijken van:

http://www.kbvg.nl/

checken en u weet het !!

Via de zoekmachine op de website kunt u alle aangesloten bedrijven en instellingen ermee controleren.

Indien een incassobureau niet staat vermeld op de website dan is het raadzaam eerst informatie te gaan inwinnen bij de K.v.K. (kamer van Koophandel) om informatie op te vragen van het betreffende incasso bureau. Daarnaast is het mogelijk om via de rechtswinkel en/of het gerechtshof in uw omgeving om daar informatie te gaan opvragen van het betreffende bureau.

Vaak is er dan wel een antwoord klaar op uw vragen. En heeft u ook een bewijs zodat u weet waaraan u toe bent.

Met vriendelijke groeten,

De Heer A. F. J. Brookhuis.
Laatst gewijzigd door AFJBrookhuis op 29 mar 2010 22:44, 4 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Betalingsherinnering van incassobureau controleren bureau.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik krijg hoofdpijn van die grote zwarte letters.

Is nog tegen de regels ook.

Wil je een en ander even aanpassen voordat de moderators dat morgenochtend doen?

Alvast bedankt.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Betalingsherinnering van incassobureau controleren bureau.

Ongelezen bericht door Guusje61 »

na even tot rust te zijn gekomen van de grote letters heb ik de tekst tot me door laten dringen.
EN DIE KLOPT NIET
althans niet helemaal.

Op de internetsite van de KBvG kan je deurwaarderskantoren vinden. Indien deze deurwaarderskantoren een incassoafdeling hebben dan staat dat daar ook vermeld.

Maar de 'gewone' incassobureaus vindt je daar niet.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Betalingsherinnering van incassobureau controleren bureau.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Deze website geeft informatie over de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG) en over de gerechtsdeurwaarders en hun vakgebied.
Dus - niet incassoburootjes, incassoterreurorganisaties en anderszins rampenfiguren. Alleen deurwaarders dus.

Helaas, was het maar zo makkelijk ..
Volgens de krant is nog geen 3e van de in Nederland actieve incassobureas gecertificeerd - de rest kan je dus scharen onder de cowboys.....

Gesloten