Dealer Van Dorst Breda erkent lakschade nieuwe Prius niet
Geplaatst: 29 mar 2010 23:40
Beste forum leden,
Ik heb de volgende vraag ten aanzien van het volgende voorval wat reeds speelt tussen mij en Toyota dealer Van Dorst uit Breda. (Sorry voor het lange verhaal maar dan is het meteen compleet.)
Donderdag 18 Maart was ook ik aan de beurt om de software van mijn reeds 4 weken oude Prius te laten updaten. Dit i.v.m. het probleem in het remsysteem.
De auto heb ik geparkeerd direct naast de ingang van de werkplaats met de bestuurderszijde aan de muurkant van de garage. Na mijn laptop van de achterbank te hebben gehaald, ben ik naar binnen gegaan, sleutel afgegeven en verder gegaan met werken onder het genot van een bakje koffie.
Na 3 kwatier (inmiddels 5 uur in de middag) was mijn auto gereed en kon ik er mee weg rijden. Echter na mijn laptop terug op de achterbank te hebben geplaatst viel mij na het sluiten van het linker achterportier op dat er een kras zit op de rand van de wielkast nog net waar de lak overgaat naar de binnenkant van de wielkast. Na zeker te zijn dat het geen vuil was en er dus met een vinger overheen te zijn gegaan, bewees de witte poeder die op mijn vinger achterbleef wel degelijk dat het een hele verse kras moest zijn.
Na verder te hebben gekeken bleek er ook een beschadiging aan de linkerkant van het wiel te zijn die doorloopt tot op het linker achter portier. Echter deze kras is minder diep (enkel blanke lak).
Na dit geconstateerd te hebben direct terug naar binnen gegaan en dit gemeld. Nadat de werkplaatschef, de receptionist waar ik eerst mee contact had, als ook de verkoper waar ik de auto van heb gekocht buiten stonden. Werd er medegedeeld dat er in de werkplaats niks gebeurd was. De monteurs hebben niks gemeld dus is er niks gebeurd. Omdat ook de werkplaatschef de witte poeder op zijn vinger had was het bewijs wel rond dat de beschadiging heel vers moest zijn.
De werkplaatschef zou mijn de dag er op terugbellen over hoe ze dit verder zo goed mogelijk konden afhandelen. Na de dag erop om 5 uur nog niks gehoord te hebben, zelf maar gebeld. De werkplaatschef was al naar huis. Hierom maar mijn verkoper aan de telefoon gekregen die mijn enkel kon mededelen dat 50/50 mogelijk was maar meer niet omdat hun niet aansprakelijk zijn.
De dealer beroept zich op het feit dat de schade door een onbekende is veroorzaakt op de parkeerplaats van de dealer. Hiervoor zijn hun niet verantwoordelijk en ik moet de schade dus met mijn verzekering afhandelen. Totaal is dit een bedrag van 1400 euro. Dit zal geen positieve uitwerking hebben op mijn no-claim.
Ik ontkracht het feit dat het op hun parkeerplaats is gebeurd, omdat bij het wegzetten van de auto de linkerkant van de auto aan de muurzijde van de garage stond, en bij het ophalen van de auto stond er een andere auto naast geparkeerd, waar geen schade op was te zien en dat dit bovendien een SUV was die de schade op de beschreven plaats vrijwel onmogelijk kan veroorzaken.
Na vandaag contact te hebben gehad met de vestigingsmanager wordt er nogmaals bekeken wat ze hieraan kunnen doen.
Mijn vraag is wat mijn huidige positie in dit geheel is en welke argumenten ik nog kan gebruiken naar de dealer toe om mijn positie sterker te maken.
Als vast dank voor uw antwoorden.
R. van Endschot.
Ik heb de volgende vraag ten aanzien van het volgende voorval wat reeds speelt tussen mij en Toyota dealer Van Dorst uit Breda. (Sorry voor het lange verhaal maar dan is het meteen compleet.)
Donderdag 18 Maart was ook ik aan de beurt om de software van mijn reeds 4 weken oude Prius te laten updaten. Dit i.v.m. het probleem in het remsysteem.
De auto heb ik geparkeerd direct naast de ingang van de werkplaats met de bestuurderszijde aan de muurkant van de garage. Na mijn laptop van de achterbank te hebben gehaald, ben ik naar binnen gegaan, sleutel afgegeven en verder gegaan met werken onder het genot van een bakje koffie.
Na 3 kwatier (inmiddels 5 uur in de middag) was mijn auto gereed en kon ik er mee weg rijden. Echter na mijn laptop terug op de achterbank te hebben geplaatst viel mij na het sluiten van het linker achterportier op dat er een kras zit op de rand van de wielkast nog net waar de lak overgaat naar de binnenkant van de wielkast. Na zeker te zijn dat het geen vuil was en er dus met een vinger overheen te zijn gegaan, bewees de witte poeder die op mijn vinger achterbleef wel degelijk dat het een hele verse kras moest zijn.
Na verder te hebben gekeken bleek er ook een beschadiging aan de linkerkant van het wiel te zijn die doorloopt tot op het linker achter portier. Echter deze kras is minder diep (enkel blanke lak).
Na dit geconstateerd te hebben direct terug naar binnen gegaan en dit gemeld. Nadat de werkplaatschef, de receptionist waar ik eerst mee contact had, als ook de verkoper waar ik de auto van heb gekocht buiten stonden. Werd er medegedeeld dat er in de werkplaats niks gebeurd was. De monteurs hebben niks gemeld dus is er niks gebeurd. Omdat ook de werkplaatschef de witte poeder op zijn vinger had was het bewijs wel rond dat de beschadiging heel vers moest zijn.
De werkplaatschef zou mijn de dag er op terugbellen over hoe ze dit verder zo goed mogelijk konden afhandelen. Na de dag erop om 5 uur nog niks gehoord te hebben, zelf maar gebeld. De werkplaatschef was al naar huis. Hierom maar mijn verkoper aan de telefoon gekregen die mijn enkel kon mededelen dat 50/50 mogelijk was maar meer niet omdat hun niet aansprakelijk zijn.
De dealer beroept zich op het feit dat de schade door een onbekende is veroorzaakt op de parkeerplaats van de dealer. Hiervoor zijn hun niet verantwoordelijk en ik moet de schade dus met mijn verzekering afhandelen. Totaal is dit een bedrag van 1400 euro. Dit zal geen positieve uitwerking hebben op mijn no-claim.
Ik ontkracht het feit dat het op hun parkeerplaats is gebeurd, omdat bij het wegzetten van de auto de linkerkant van de auto aan de muurzijde van de garage stond, en bij het ophalen van de auto stond er een andere auto naast geparkeerd, waar geen schade op was te zien en dat dit bovendien een SUV was die de schade op de beschreven plaats vrijwel onmogelijk kan veroorzaken.
Na vandaag contact te hebben gehad met de vestigingsmanager wordt er nogmaals bekeken wat ze hieraan kunnen doen.
Mijn vraag is wat mijn huidige positie in dit geheel is en welke argumenten ik nog kan gebruiken naar de dealer toe om mijn positie sterker te maken.
Als vast dank voor uw antwoorden.
R. van Endschot.