Pagina 1 van 2

Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 30 mar 2010 11:23
door Myyelena
In juni 2009 heb ik een abonnement afgesloten voor mobiel internet bij de KPN (met zo'n dongel) Echter na 3 maanden gebruik werd ik ineens afgesloten, KPN gebeld wat er loos was, bleek dat het een puinhoop was in hun administratie (2 klanten op 1 simkaartnummer, 2 klanten onder 1 klantnummer en 1 klant kreeg de rekeningen van de ander) Uiteindelijk is dat abonnement stopgezet en heb ik een nieuw abonnement af moeten sluiten. Dit ging goed, totdat ik een rekening ontving van meer dan 300 euro, ik doe geen gekke dingen op internet, haal geen grote bestanden, films, muziek etc etc binnen. Dus abonnement verhoogd zodat ik de maand erop niet voor verassingen zou komen te staan...echter niets was minder waar...mijn verbruik ging steeds verder omhoog volgens de KPN, terwijl ik steeds minder gebruik maakte van mijn dongel. KPN benaderd hierover en een specificatie opgevraagd van meerdere rekeningen, hieruit bleek dat er een dongelverbruik was geregistreed op dagen dat ik onmogelijk gebruik heb kunnen maken van de dongel. De laatste rekening die ik heb ontvangen van de KPN rees helemaal de pan uit, 1141 euro voor 1 maand, terwijl ik steeds minder internetgebruik had!! Weer een specificatie opgevraagd en wéér dongelverbruik op dagen/tijden dat ik niet thuis was (en mijn laptop echt uit stond)
Weer een hoop tijd besteed (bellen, wachten, doorverbinden)om een officiële klacht bij de KPN neer te leggen zodat uitgezocht zou worden wat er aan de hand was. Het enige antwoord wat er uiteindelijk van de KPN terugkwam is dat het onmogelijk was dat er oneigenlijk dongelverbruik zou zijn.
Ik heb hen ook gewezen op het feit dat ik reeds eerder een dongel heb gehad waarbij bleek dat er meerdere gebruikers aan waren gekoppeld. De KPN gaat hier echter niet op in. Wel heb ik inmiddels een aanmaning binnen met behoorlijk dreigende taal, zonder eerst een herinnering te hebben ontvangen.
Ik heb ze nu nogmaals dringend gevraagd om gedegen onderzoek te doen...en als de KPN het hierbij wil laten dat ik verdere stappen wil gaan ondernemen. Antwoord van de KPN: u bent vrij verdere stappen te ondernemen.....dat was alles!
Ik voel me als klant van de KPN niet serieus genomen en heb ook aangegeven dat ik geen genoegen neem met een one-liner van hun kant.
Ik wacht de reactie van hen hierop nog even af, mocht ik wéér niet serieus genomen worden dan ga ik toch echt de geschillencomissie inschakelen.
Misschien wel een onderwerp voor Radar?
Graag hoor ik of er meerdere mensen zijn die dit probleem kennen

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 30 mar 2010 11:35
door Myyelena
reactie van de KPN is inmiddels gekomen:

Voor mij is deze reactie hiermee gesloten, u bent geinformeerd over het standpunt van KPN in deze kwestie.
Wij hebben u eerder een voorstel gedaan, maar u heeft zelf aangegeven andere stappen te ondernemen.


...daar mag je het dus als klant mee doen.
(het voorstel dat de KPN heeft gedaan is om een hoger abonnement te nemen dan zou er nog wat van de rekening van 1141 euro afgaan :evil: :evil: )

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 20 apr 2010 11:48
door Tante Neel
Dit kan ook mijn verhaal zijn........
Ik heb vanaf 15 juli 2009 een abonnement afgesloten met een Dongel, een zgn. Snel Internet Comfort abonnement. De eerste 2 maanden ging prima, ik bleef ruim binnen het data-limiet omdat ik de Dongel niet zoveel gebruik. Thuis heb ik een vaste UPC internetaansluiting en op mijn werk kan ik ook internetten. Dus af en toe grbuik ik de Dongel, bijvoorbeeld s'morgens bij het koffie drinken in de tuin even de krant lezen, verder niets bijzonders.
Overdag is er niemand thuis aanwezig, maar ik liet wel de Dongel ingelogd in mijn laptop zitten.
Op 8 oktober 2009 kwam ineens een rekening (factuurnummer 3) van ruim 2300 euro. Mijn internetgebruik was niet veranderd. Ik dacht eerst aan een fout en belde de klantenservice van KPN op. Er zou een specificatie opgestuurd worden en dan kon ik bezwaar maken. In plaats van een specificatie kreeg ik op 30 oktober 2009 een aankondiging van "buiten gebruik stelling" omdat ik de factuur niet had voldaan. Ik heb direct een bezwaarschrift ingediend op 2 nov. 2009 met de vraag of dit uitgezocht kon worden want er klopte helemaal niets van.
Op 9 nov. kreeg ik de factuur nr. 4 met een bedrag van bijna 600 euro.
Op 11 nov. 2009 een mailtje van de KPN: De kosten waren volgens hun correct en ik kon een ander abonnement nemen, een zgn. Snel Internet Onbeperkt, van 80 euro per maand en dan zou het openstaand bedrag verrekend worden en ik zou dan een restbedrag van 895 euro moeten betalen.
Ik schrok hier erg van want ik wil helemaal geen duur abonnement van 80 euro per maand.
Tot mijn verbazing kreeg ik ook op 11 nov. 2009 uiteindelijk de specificatie opgestuurd. Daaruit bleek dat er dataverkeer was geweest op tijden waarop er niemand thuis was. Ik werk full-time en ben overdag op mijn werk.
Op 23 nov. 2009 heb ik een antwoord gestuurd met de mededeling dat ik GEEN ander abonnement wil en dat de specificatie helemaal niet klopt met mijn gebruik van de Dongel.
Op 24 nov. 2009 een antwoord van KPN:
De situatie blijft onveranderd en u dient de facturen te betalen.
Uw reaktie is hiermee afgehandeld.
Op 15 febr. 2010 een brief van preventel gekregen dat ik geregistreerd sta wegens een achterstallige vordering.
Op 23 febr. 2010 een factuur van 658 euro wegens voortijdige opzegging (???)
Op 24 maart 2010 een brief van GGN Incasso van 3.995,19
Op 7 april 2010 een herinnering van GGN Incasso van 4000,62
Op 19 april 2010 een bezwaarschrift gestuurd naar GGN Incasso met bovenstaand verhaal.
Het zou wel eerdaags een rechtszaak worden en dan moet IK bewijzen dat ik op de tijden van de specificatie geen gebruik heb gemaakt van de Dongel.
Het is toch de omgekeerde wereld.
Ik zal toch niet samen met Myyelena niet de enige twee zijn met dit "Dongel" probleem?
Misschien moeten we de klachten bundelen zodat "Radar" ook de ernst ervan inziet en dit gaat behandelen.

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 16 mei 2011 17:36
door ppp333333
nee u bent niet de enige

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 16 mei 2011 17:44
door ppp333333
dan is het zoals ik meerdere topics bekijk zon 18000 euro bij elkaar dat kpn gaat incaseren

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 16 mei 2011 17:44
door evdbeek99
Ze noemen het niet voor niets de woekerdongel.

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 16 mei 2011 17:45
door ppp333333
:lol: :lol: :lol:

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 16 mei 2011 17:46
door ppp333333
heb er nog twee gevonden op google die 2 waren al goed voor 24000a 25000 euros

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 16 mei 2011 18:28
door ppp333333
dan is er de woekerdongel nog :roll: :oops:

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 25 mei 2011 17:34
door liaantjuh
Hallo,

Mijn moeder 66 jaar, heeft ook voor op de camping een dongel aangeschaft voor internet.
Ze vind het online spel Farmerama geweldig om te spelen, lekker een beetje bezig met het onderhouden van je boerderijtje.
Voor een vast bedrag per maand kon ze dan internetten op de camping, zo is haar verteld.
Na een maand de dongel gebruikt te hebben kreeg mijn moeder een rekening van 278 euro.
Het enige wat mijn moeder deed was even inloggen op farmerama haar boerderijtje verzorgen en er weer af dit zo'n 2 keer per dag ongeveer.
Ze was zo verdrietig voor de telefoon toen ze me dit vertelde.
Tjonge KPN waarom moet dit nu zo, ze heeft nog een paar keer gevraagd of het nog meer ging kosten als ze de dongel zou gebruiken.
Het antwoord was dat dit niet het geval zou zijn omdat mijn moeder vertelde dat ze niet eens wist wat downloaden is.
Nu heeft ze gebeld naar KPN en wat blijkt: Elke keer als mijn moeder de dongel inplugt en de laptop aanzet is ze volgens de KPN al aan het downloaden.
Ze heeft de dongel in de doos gestopt en gebruikt hem niet meer maar zit wel tot september 2012 aan dit abonnement vast.
Wie weet een uitweg?
Ik kan me niet voorstellen dat mensen elkaar dit aan kunnen doen.
Mijn ouders leven van hun pensioen mijn vader is 69 en mijn moeder is 66 ze zijn nog erg modern op computergebied, msn, hyves, farmerama en voor ons pap pokerstars.
Gun die mensen dit plezier, maar ga ze niet oplichten.
KPN.... ik vind het ware oplichters en ik mag mijn menig zeggen.

Jammer hoor,
Groetjes Liaantjuh.....

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 25 mei 2011 17:56
door wilson2003
KPN en de dongel ellende.
Ik heb nu nog een dongel,de snelheid wordt al na 2 dagen verlaagd,hun beweren dat de snelheid met zoveel mb verlaagd wordt,maar is naar mijn mening niet zo,ze beloven veel maar er is niets van waar.
In het begin dat ik dit dongeltje had,werd mij gezegd u betaald alleen voor verzonden mb's,dit bleek achteraf ook voor ontvangen mb's,dus ik kreeg een rekening van zo een 400 euro.
Deze heb ik niet betaald,heb klachtbrieven naar ze gestuurd,mails naar de OPTA en Consumentenbond en hiervan een kopie aan KPN verstuurd.
Kreeg ik na meerdere mails verstuurd te hebben een brief en telefoontje van de directrice dat dit bedrag mij kwijtgescholden werd.
Nu heb ik draadloos internet aangevraagd van Online,vandaag heb ik de router opgestuurd gekregen.
Als je dus de OPTA en andere instanties erbij gaat halen heb je dus meer kans van slagen.
Ik hoop deze problemen met Online niet te krijgen want dan oe ik weer precies hetzelfde,de OPTA aanschrijven en ze op sociale netwerksites een slechte naam bezorgen,heb ik ook met de KPN zo gedaan,zwart maken die profiteurs.

Succes! :)

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 25 mei 2011 22:16
door ppp333333
ik ben nou bezig met een rechtszaak tegen kpn
ik had een rekening voor 18dagen ineternet nu van 10.000 euro
en dan krijg je hier zon aanbieding om er 1000 te betalen wat nog 987.50 te hoog is
maar als je eventueel betaalt is alles wat je betaalt winst voor kpn
dus is het voor kpn altijd een win win situatie wat je ook betaalt het is altijd teveel en het klopt niet

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 25 mei 2011 22:20
door Chocomelk
ppp333333 schreef:ik ben nou bezig met een rechtszaak tegen kpn
ik had een rekening voor 18dagen ineternet nu van 10.000 euro
en dan krijg je hier zon aanbieding om er 1000 te betalen wat nog 987.50 te hoog is
maar als je eventueel betaalt is alles wat je betaalt winst voor kpn
dus is het voor kpn altijd een win win situatie wat je ook betaalt het is altijd teveel en het klopt niet
18 dagen internet 10.000 euro, geen geld joh.
KPN kan zelf toch ook wel begrijpen dat er dan iets niet klopt ?

Hoe kan het zijn volgens KPN dat die rekening zo hoog is dan ?

Hoeveel rechtzaken heb jij wel niet lopen ? :mrgreen:

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 25 mei 2011 22:27
door ppp333333
een paar
ik moet ook wat te doen hebben toch
kpn heeft natuurlijk iemand anders haar of zijn rekening gepakt en mijn naam erop geplakt

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 25 mei 2011 22:28
door ppp333333
ik heb dit ook gemeld bij opta

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 25 mei 2011 22:29
door Chocomelk
ppp333333 schreef:een paar
ik moet ook wat te doen hebben toch
kpn heeft natuurlijk iemand anders haar of zijn rekening gepakt en mijn naam erop geplakt
Je hebt toch een factuur ontvangen ?
Je zal toch contakt hebben opgenomen met KPN over die factuur dus zal er ook een zogenaamde reden zijn waarom die factuur zo hoog is.

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 25 mei 2011 22:31
door ppp333333
hier zit er een van kpn ofzo en die pakt er iedereeen uit en doet ze een voorstel om weiniger te betalen .. en wat ze dan mogen of moten betalen datttttttttt bedrag is gewoon al veel te hoog
daarom zei ik ook het is altjd win win situatie als je erin trapt

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 25 mei 2011 22:33
door ppp333333
of geeft zich uit dat hij of zij bij kpn werkt

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 25 mei 2011 22:34
door ppp333333
voor een bedrijf is het makkelijk om rekeningen te maken

Re: Niets dan ellende met Dongel KPN

Geplaatst: 25 mei 2011 22:49
door Chocomelk
Ik begrijp er helemaal niets van ppp333333.