Pagina 1 van 2

HealthCity praktijken

Geplaatst: 30 mar 2010 11:53
door Thijs82
Ik heb het volgende dispuut met HealthCity. Kort gezegd zou ik niet binnen de 3 maand opzegtermijn hebben opgezegd en weer aan een jaarcontract vast zitten.

Op 04-03-2009 heb ik mij ingeschreven voor een HealthCity Basic Fitness abonnement. Door een administratieve fout van HealthCity heb ik het abonnement pas vanaf 23-03-2009 kunnen gebruiken. Wel hebben ze naar veel mailwisselingen voor 1 maand financieel gecompenseerd.

In het najaar van 2009 besloot ik op te zeggen. Omdat er een opzegtermijn van 3 maanden(!) wordt gehanteerd besluit ik tijdig (ik weet de datum van verzenden van de brief niet meer precies) op te zeggen. Ik krijg hiervan een bevestiging op 11-12-2009 in mijn mailbox, er vaanuitgaande dat alles geregeld zou zijn. Helaas blijkt niets minder waar toen vorige week toch het lidmaatschapsgeld werd afgeschreven. Bij het nader lezen van de bevestiging op 11-12-2009 zou mijn abonnement opgezegd worden per 05-03-2011!

Over bovenstaande heb ik uitgebreid e-mail contact gehad met HealthCity, helaas kom ik er niet uit. Ze blijven er bij dat ik te laat heb opgezegd.

Ik heb helaas geen kopie van de opzeggingsbrief, er kunnen dus 2 scenario's zijn:
- de opzegbrief is binnen gekomen voor uiterlijk 03-12-2009, of
- de opzegbrief is binnen gekomen tussen 03-12-2009 en 23-12-2009

Nu ben ik benieuwd hoeveel kans ik maak wanneer ze daadwerkelijk allerlei deurwaarders gaan langs sturen en mij uiteindelijk voor het gerecht dagen. Dit lijkt mij gezien alle andere zaken op dit forum niet geheel ondenkbaar...?

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 14 apr 2010 13:52
door daisa
beste Thijs82,

grote kans dat ze je naar een deurwaarder zullen sturen. Zoiets is namelijk ook bij mij gebeurd. Ik ben in december 2008 verhuisd naar een andere stad. Ik heb netjes op tijd een opzegbrief persoonlijk ingeleverd bij de balie van Health city en daar werd gezegd dat mijn opzegging akkoord was. Ik heb ook nog de laatste maand lidmaatschap betaald per automatische incasso. Als je verhuisd heb je 1 maand opzegtermijn. Ik heb alles naar mijn mening goed afgehandeld en na mijn opzeggingsmaand is er ook geen contrubutie meer per automatische incasso eraf gehaald. Regeld! dacht ik.....

In februari 2010 krijg ik van de deurwaarder een brief, of ik binnen 3 dagen een bedrag van 560 euro wil betalen. opdrachtgever: healthcity. Ik ben meteen naar healthcity gegaan om in de computer te kijken of er iets mis is gegaan. Volgens de baliemedewerkster zou ik nooit opgezegd hebben. De volgende dag heb ik gebeld met de financiele administratie. Ook zij kon geen opzegging van mij in de computer vinden. Na heel lang discuseren stond er ineens wel een opzegging in de computer. Maar volgens de medewerker moet ik toch betalen, want ik ha din mijn nieuwe woonplaats kunnen gaan fitnessen en of ik het zelf even met de deurwaarder wilde uitzoeken. Maar als ik een bewijs van de laatste betaling naar haar toe zou sturen, dan zou zij het regelen. Want volgens haar heb ik nooit de laatste maand betaald.Ik heb gerechtelijke hulp ingeschakeld, wat mij door health city niet in dank is afgenomen. mijn advocaat heeft een brief naar de deurwaarder gestuurd met daarbij een bewijs van de laatste betaling erbij toegevoegd. Na een aantal weken ontvangt mijn advocaat een brief met daarin het volgende: uw client moet aan de betalingsverplichting voldoen. Uw client heeft niet voldaan aan de betalingsvoorwaarden van de laatste betalingstermijn. Tevens word geacht dat uw client haar lidmaatschap voortzet bij een andere vestiging. Gaarne ontvangen wij de betaling binnen drie dagen op onze rekening.
Mijn bewijs van betaling is volkomen genegeerd en er wordt nu pressie op mij uitgeoefend om alsnog te betalen.

Ik ga hier gerechtelijk mee verder, want dit zijn geen normale praktijken. Het zou goed zijn als radar een keer een uitzending wijdt aan de abnormale praktijken van health city en andere fitnessclubs.

thijs 28, ik hoop dat het bij jou niet zo ver komt. Ik ga het in ieder geval aanvechten.

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 14 apr 2010 18:31
door Thijs82
Ik heb het geïncasseerde lidmaatschapsgeld door mijn bank laten terugstoren. Sinds dien heb ik nog geen herinnering of aanmaning gekregen. Een bedrijf behoord toch eerst een herinnering/aanmaning te versturen voordat er een deurwaarde wordt ingeschakeld? Bij een organisatie als Health City weet je het maar nooit....

Het zou inderdaad wel goed zijn, gezien het aantal berichten en views op dit forum dat Radar eens aandacht besteed aan dergelijke praktijken.

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 14 apr 2010 22:10
door Pindakaaspotje
*** verwijderd. censuur TROSRADAR

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 29 sep 2010 15:45
door Koen Brits
Ik heb ook problemen met Health City.

Eerst had ik een probleem met ze omdat ik mijn abonnement wilde opzeggen. Dit moest ik volgens het hoofdkantoor doen in het filiaal zelf, maar toen ik in het filiaal was kon dat niet en moest ik het via een aangetekende brief doen. Hierdoor was mijn opzegging net te laat en zat ik een jaar lang aan een abonnement vast à 16 euro per maand. Heel apart.

Direct heb ik mijn abonnement opgezegd voor een jaar later. Ik heb toen een bevestiging gekregen via mail. Toen in februari mijn abonnement eindelijk afliep werd er ook geen geld meer afgeschreven. Mooi...dacht ik. Tot ik een paar dagen geleden er achter kwam dat er al 4 maanden lang €4,95 wordt afgeschreven voor een of andere voordeelpas. Ik heb meteen de klantenservice gemaild. Ik kreeg de volgende mail terug:

Geachte heer/mevrouw,

Na beëindiging van uw lidmaatschap dient u de pas aan HealthCity Basic Fitness te retourneren daar deze eigendom is van HealthCity Basic Fitness. Indien u de pas behoudt gaan wij ervan uit dat u de pas wilt houden als voordeelpas.De voordeelpas kost € 4.95 per maand en is per maand opzegbaar door deze aan ons te retourneren.

Deze kunt u sturen naar HealthCity Basic Fitness, Postbus 2149, 8203 AC Lelystad.

Met vriendelijke groet,

HealthCity Basic FitnessService Bureau
Marianne Kok
T 0900-2499348 (60cpm)
E [email protected]


Er is mij bij opzegging van het abonnement nooit verteld dat ik bij het niet retourneren van de pas € 4,95 p.maand moest gaan betalen.

Wat een aparte manier van zaken doen. Tot 2 keer toe loopt Health City de boel te belazeren.

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 27 okt 2010 13:39
door EefkeWE
Health City...Ik krijg al hoofdpijn van het woord alleen!
Na een hele hoop gezeur, en inderdaad een jaar extra betalen, zitten wij nu ook met het voordeelpas-verhaal. De voordeelpas inderdaad, waar nooit melding van is gemaakt. Het extra aparte aan ons verhaal is dat de pas anderhalf jaar geleden gestolen is, nota bene in het Health City-filiaal. Mijn vriend heeft toen aangifte gedaan en een kopie van de pas opgestuurd. Desondanks moesten wij toch een jaar abo-kosten betalen, hoewel wij niet van het abonnement gebruik konden maken zonder pasje.
Na de opzegging dachten wij, naief als wij zijn, dat daar dus de kous mee af zou zijn. Niets is helaas minder waar...
Health City, zucht....
De telefonische ondersteuning van Health City: Heeft iemand daar al eens mee te maken gehad? Het kost 60 ct per minuut en het is zo verschrikkelijk dat het bijna om te lachen is. Ware het niet, dat wel de telefoon gewoon door medewerkster Jessica op de haak wordt gegooid als het het prinsesje allemaal even te veel wordt. Tot twee keer toe zelfs!! En oke, als ik was gaan schelden of dreigen, dan had ik het nog begrepen. Jessica is echter zo gevoelig dat ze gewoon ophangt op het moment dat iemand geirriteerd wordt en met stemverheffing gaat praten.

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 10 nov 2010 12:22
door almira
Hallo allemaal

Ik zie dat jullie ook genoeg hebben van HealthCity prakrijken.
Daar ben ik ook een van! :evil: Vorige jaar heb ik een abonoment genomen en na drie maanden besloot ik om die op te zeggen vanwege toch tijdgebrek ivm gezinsituatie. Toch bleven zij geld afhalen van mn rekening ik heb hun geblokeerd en nouw bijna een jaar later krijg ik een stom smsje van de incasso burau dat ik een paar honderd moet betalen slaat nergens op!! Heb gelukkig recht op een advocaat en heb die ook ingeschakeld. Wettenlijk moeten zij jou op de hogte stellen en de kans geven het te betalen voordat ze een incasso op je afsturen in mijn geval dus niet gedaan en het abonoment was dacht ik afgesloten. Ik hoop dat radar hier op tv aandachtaan zal besteden want mensen worden zo gedupeerd!

dit kan zo niet meer

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 31 jan 2011 11:07
door ElisaDev
Hallo,

Ik ben al bijna een jaar verder en ikben gewoon nog steeds niet af van die HealtCity.
Mijn verhaal zit zo:
In mei 2009 heb ik me aangemeld bij Health City in Hoofddorp (Basic) samen met mijn vriend. (btw, we hadden toen geen bevestiging gekregen of een kopie van ons inschrijfformulier of watdan ook).
Toen bijna een jaar later wilde ik het opzeggen, omdat ik gewoon naar een betere sportschool wilde. En normaal gesproken is het zo dat je gewoon 1 maand opzegtermijn hebt bij een contract van 1 jaar (niet bij HealthCity dus). Ik had het contract van mij en mijn vriend 2 maanden van te voren beeindigd, maar dat was volgens hun niet genoeg. Ik moest het 3 maanden van te voren beeindigen. Ze bleven €22,- euro van mijn rekenin afhalen en die van mijn vriend ook. Ik heb ze gebeld en de situatie beschreven, maar ze bleven maar volhouden," ja mevrouw we kunnen niks voor u doen, u moest 3 maanden voor het einde van u contract opzeggen. En u heeft het 2 maanden van te voren gedaan. Ik zeg, zit ik nou nog 1 jaar lang vast aan HealthCity, omdat ik niet eerder heb opgezegd? Nou, dat was voor hun wel duidelijk, dus ze gingen door me geld van onze rekeningen af te halen.
Mijn vriend werd kwaad en we hadden besloten dat wij vinden dat we op tijd opzegegd hebben en dat het geld wat zij eraf halen wij terug STORNEREN.
Dus elke maand hebben we het geld teruggestord en zij weer eraf gehaald, soms wel 4 keer (van die maanden vooraf). En af en toe kregen we een brief dat we €34,- moesten betalen voor onze healtcitypas. ( ikweet niet waar dat op sloeg). Toen heb ik Healtcity helemaal laten blokkeren bij mijn bank en na die actie hebben ze de incassobureau Snyder op mij afgestuurd en kreeg ik dus te horen dat ik €220,- moet betalen en mijn vriend €280,-. Ik weet sowieso niet waarom die bedragen in godsnaam verschillen.

Dus eigenlijk wacht ik dat het ermee naar de rechtbank gaat, dan kan ik ieder geval iemand die redelijk is uitleggen wat er is gebeurd. Alleen ben ik bang dat ik geen bewijs heb, opzegbrief heb ik niet meer.
Het is toch absurd!

Ik vroeg me af hoe julliehierover denken en wat is mijn recht indit verhaal?

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 31 jan 2011 14:37
door 040Niek
Hier toevallig ook vandaag gebeld naar Healthcity.

Duurde eerst al 2x 5 minuten (steeds werd de verbinding verbroken) en bij de 3e keer lukte het pas om ze telefonisch te bereiken. Op 25-11-2010 de lidmaatschap beëindigd, eind oktober al het pasje opgestuurd en nu vrolijk 4,95 afschrijven voor het pasje.
Het pasje was nooit aangekomen vertelden ze mij, na enig aandringen toch alles stop gezet en ik kan het bedrag terug vorderen.

Wel netjes opgelost alleen toch triest dat ze het, in mijn ogen, toch proberen om nog de incasso voor de voordeelpas door te zetten.

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 04 mar 2011 14:57
door sKreike
Vanaf januari ben ik al aan het touwtrekken met Health City.
Ik heb nl. op 21 januari 2010 een basic abonnement afgesloten voor een jaar.
Nu wilde ik mijn abonnement opzeggen en toen ik dit in januari deed, zat ik al binnen de termijn van 3 maanden. De regels op de site van Health City Basic geven aan dat je in dit geval moet blijven betalen tot de ingangsdatum van je abonnement.
Nu is Health City teruggekomen met de medeling dat ik een aanbieding had van 2 maanden gratis sporten en nu mijn automatische betaling pas per 1 maart 2012 gaat stop zetten.

Dit kan toch niet zomaar??
Health City is zeker niet goed voor je gezondheid met hun wurgcontracten op het moment dat je een abonnement wilt opzeggen!

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 13 mar 2011 21:58
door Rubanaan
sKreike schreef:Vanaf januari ben ik al aan het touwtrekken met Health City.
Ik heb nl. op 21 januari 2010 een basic abonnement afgesloten voor een jaar.
Nu wilde ik mijn abonnement opzeggen en toen ik dit in januari deed, zat ik al binnen de termijn van 3 maanden. De regels op de site van Health City Basic geven aan dat je in dit geval moet blijven betalen tot de ingangsdatum van je abonnement.
Nu is Health City teruggekomen met de medeling dat ik een aanbieding had van 2 maanden gratis sporten en nu mijn automatische betaling pas per 1 maart 2012 gaat stop zetten.

Dit kan toch niet zomaar??
Health City is zeker niet goed voor je gezondheid met hun wurgcontracten op het moment dat je een abonnement wilt opzeggen!
Ik heb precies hetzelfde probleem. Abonnement opgezegd in oktober 2010. Vervolgens tot januari 2011 niks meer van ze gehoord, gelukkig, tot plots 4,95 wordt afgeschreven en deze maand (maart) alweer 4,95. De beschrijving bij de incasso is "voordeelpas". Heb gebeld maar dr is of niemand of de verbinding wordt verbroken. Dan heb ik geprobeerd om via hun eigen website een verzoek in te dienen contact met mij op te nemen. Bij de aanvraag kom ik telkens uit bij een error-scherm waarbij wordt aangegeven dat hun e-mail adres niet werkt/actief is. Ik blokkeer bij deze hun incasso rekening en negeer eventueel de post die ik van ze ga krijgen. Ik heb mijn best als consument op een eerlijke en goede manier gedaan. Echter schieten zij daarin te kort.

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 21 apr 2011 12:06
door katootjegirl
Ook ik heb mijn pas niet ingeleverd, want deze
is gestolen, maar zelfs dat maakt ze niet uit bij Health city.Ik heb mijn abonnement op Health city al in 2009 opgezegd en sindsdien ook geen gebruik meer gemaakt van de pas. Dit liep door tot september 2010!!!!
De pas zat gewoon nog in mijn portemonnee, maar die is dus gestolen. Ik betaal dus al een tijdje door voor een sport abonnement waar ik geen gebruik van maak. Dat is mijn keuze, maar om nu na afloop van het contract, nog geld af te schrijven voor het niet in leveren van een pasje, terwijl ik kan aantonen, dat ik deze ook helemaal niet in kan leveren, dat vind ik echt te ver gaan.
Als reactie krijg ik dit terug.

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw pas helaas niet ontvangen maar zullen de automatische incasso's stopzetten.De bedragen wordt niet geretourneert, omdat wij geen pas hebben ontvangen.Had u dit eerder aangegeven, dan hadden wij meteen de pas verwijderd.

Met vriendelijke groet,
HealthCity Basic Fitness
Service Bureau
Jessica Nederof
T 0900-2499348 (60cpm)
E [email protected]

[En jawel, toch is er wéér € 4,95 afgeschreven van mijn rekening.]

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 03 mei 2011 23:57
door Khanum
Bij mij ook zelfde verhaal. Al opgezegd in 2009 abbo loopt af in 2010. Opzeggingen gaan alleen per aangetekende brief., mail wordt niet geaccepteerd! maar over deze "voordeelpas"geen bericht naar klanten toe! TE gek voor woorden!

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 11 mei 2011 21:27
door QuintW
Hallo iedereen,

Ik reageer omdat ik net weer een rekening op de mat zag liggen van health city lelystad waar ik na pijn en moeite nu 3 a 4 jaar vanaf ben. Toen heette dat bedrijf nog Biz Fit. Ik was toen erg lax met mijn betalingen en dit eindigde in een incasso verhaal wat ook helemaal terrecht was aangezien ik niet voldeed aan mijn betalingsverplichting. In het filiaal is alles zogezegd opgelost en heb alsnog mijn betalingen inclusief deurwaarderskosten voldaan. Toen werd het over genomen door Health City en die heeft het klantenbestand blijkbaar over genomen. Na enkele maanden ging ik bellen over de facturen want ik was er vanaf. Degene die er over ging was er niet en moest de volgende dag terug bellen. Ik heb gebeld en niemand nam op, later weer gebeld en wederom niemand was aanspreekbaar en ik zou worden terug gebeld. Vorig jaar nog gebeld en weer geen reactie. Ik vind dit bedrijf schofterig en vind ook dat wat hun doen pure diefstal is. Leden moeten eenmalig geloof ik voor hun pas betalen???

28-04-2011 494135883 KN: *NR*1170107
HEALTH CITY BEHEER B V@V
INCASSO APRIL
VOORDEELPAS MAART
*BATCHID*137 IC Af 4,95

28-04-2011 494135883 KN: *NR*1201374
HEALTH CITY BEHEER B V@V
INCASSO APRIL
VOORDEELPAS APRIL
*BATCHID*137 IC Af 4,95

02-03-2011 494135883 KN: *NR*1138730
HEALTH CITY BEHEER B V@V
INCASSO FEBRUARI
VOORDEELPAS FEBRUARI
*BATCHID*133 IC Af 4,95

28-01-2011 494135883 KN: *NR*1135497
HEALTH CITY BEHEER B V@V
INCASSO JANUARI
VOORDEELPAS JANUARI
*BATCHID*131 IC Af 4,95

28-01-2011 494135883 KN: *NR*1069000
HEALTH CITY BEHEER B V@V
INCASSO JANUARI
VOORDEELPAS NOVEMBER
*BATCHID*131 IC Af 4,95

28-12-2010 494135883 KN: *NR*1103368
HEALTH CITY BEHEER B V@V
INCASSO DECEMBER
VOORDEELPAS DECEMBER
*BATCHID*129 IC Af 4,95

28-10-2010 494135883 KN: *NR*1004560
HEALTH CITY BEHEER B V@V
INCASSO OKTOBER
VOORDEELPAS SEPTEMBER
*BATCHID*125 IC Af 4,95

28-10-2010 494135883 KN: *NR*1008290
HEALTH CITY BEHEER B V@V
INCASSO OKTOBER
VOORDEELPAS OKTOBER
*BATCHID*125 IC Af 4,95

29-06-2010 494135883 KN: *NR*910440
HEALTH CITY BEHEER B V@V
INCASSO JULI
VOORDEELPAS JULI
*BATCHID*118 IC Af 4,95

21-05-2010 665351763 1420001 H&M 091 Lelystad>\LELYST
PASVOLGNR 007 21-05-2010 12:46
TRANSACTIENR 7773595 BA Af 4,95

28-01-2010 494135883 KN: *NR*703716
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY JANUARI
VOORDEELPAS JANUARI
*BATCHID*107 IC Af 4,95

29-12-2009 494135883 KN: *NR*674947
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY DECEMBER
VOORDEELPAS DECEMBER
*BATCHID*105 IC Af 4,95

30-11-2009 494135883 KN: *NR*647105
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY NOVEMBER
VOORDEELPAS NOVEMBER
*BATCHID*103 IC Af 4,95

30-11-2009 494135883 KN: *NR*620542
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY NOVEMBER
VOORDEELPAS OKTOBER
*BATCHID*102 IC Af 4,95

03-11-2009 496226487 KN: *NR*617244
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY SEPTEMBER
VOORDEELPAS SEPTEMBER
*BATCHID*99 IC Af 4,95

28-08-2009 494135883 KN: *NR*565574
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY AUGUSTUS
VOORDEELPAS AUGUSTUS
*BATCHID*93 IC Af 4,95

30-07-2009 494135883 KN: *NR*539358
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY JULI
VOORDEELPAS JULI
*BATCHID*89 IC Af 4,95

26-06-2009 494135883 KN: *NR*513394
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY JUNI
VOORDEELPAS JUNI
*BATCHID*81 IC Af 4,95

26-06-2009 494135883 KN: *NR*510481
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY MEI
VOORDEELPAS MEI
*BATCHID*80 IC Af 4,95

29-04-2009 494135883 KN: *NR*463376
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY APRIL
VOORDEELPAS APRIL
*BATCHID*74 IC Af 4,95

30-03-2009 494135883 KN: *NR*416192
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY FEBRUARI
VOORDEELPAS FEBRUARI
*BATCHID*73 IC Af 4,95

30-03-2009 494135883 KN: *NR*460835
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY MAART
VOORDEELPAS MAART
*BATCHID*71 IC Af 4,95

22-12-2008 494135883 KN: *NR*389557
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY BASIC DECEMBER
VOORDEELPAS DECEMBER
*BATCHID*62 IC Af 4,95

28-11-2008 494135883 KN: *NR*368307
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY BASIC NOVEMBER
VOORDEELPAS NOVEMBER
*BATCHID*56 IC Af 4,95

29-10-2008 494135883 KN: *NR*345874
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY BASIC OKTOBER
VOORDEELPAS OKTOBER
*BATCHID*51 IC Af 4,95

30-09-2008 494135883 KN: *NR*324925
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY BASIC SEPTEMBER
VOORDEELPAS SEPTEMBER
*BATCHID*45 IC Af 4,95

29-08-2008 494135883 KN: *NR*281535
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY BASIC JULI
VOORDEELPAS JULI
*BATCHID*41 IC Af 4,95

29-08-2008 494135883 KN: *NR*303176
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY BASIC AUGUSTUS
VOORDEELPAS AUGUSTUS
*BATCHID*42 IC Af 4,95

28-04-2008 494135883 KN: *NR*208216
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY BASIC MAART
VOORDEELPAS MAART
*BATCHID*22 IC Af 4,95

28-04-2008 494135883 KN: *NR*226518
HEALTH CITY BEHEER B V@V
HEALTHCITY BASIC APRIL
VOORDEELPAS APRIL
*BATCHID*25 IC Af 4,95




Voor de duidelijkheid ik ben geen lid!!! AL jaren niet meer en ik hoop echt dat deze firma failliet gaat tot aan een Persoonlijke aansprakelijkheids Failliesement!



Met vriendelijke groet,


Quint Wijnschenk

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 18 mei 2011 14:39
door marita61
Ook bij mij blijkt dat ze al maanden lang nog geld afhouden voor een pas die ik bijna een jaar geleden heb opgestuurd. Ik heb ook gestorneerd en nu kreeg ik een brief met 10 euro extra administratiekosten en de dreiging dat ik in 1x voor een jaar moet betalen en het uit handen wordt gegeven bij in gebreke blijven. Ik heb de puf niet om dit aan te gaan vechten (ivm kanker). Elisa, hoe is het bij jou nu verder gegaan? Ik kan dit er gewoon niet bij gebruiken, wat een vervelend bedrijf!!

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 01 jun 2011 14:38
door macaroontje
Hallo, I just want to share my problem which is not related to "opzeggingen".

A month ago, 27 April, I went to Health City and they told about the "Koninginnedag offer", which is valid only on that day. I was kinda interested to be a member, so I filled in the form (I chose the 3 months term), and not filling my passport number cause I forgot it. They said that without the passport number, they couldn't put it in the system, so they would do that once they got my passport number. Back home, after sharing it with my family, we thought that it's kinda expensive, so I decided not to care about fitnessing in Healthy City anymore. I didn't confirm them and they didn't call me back or ask about my passport number. Since that offer was not valid anymore, I just thought that they neglected my form.

Suddenly last monday, 30 May, I was so surprised when I checked my account that they deducted almost 100eu for the fitness that I never used! That day my husband and me went there to find out why this happened. They even didn't know why my membership is already in the system with "no transaction". We asked for my form and the copy paper has been torn. Note: they told me that without passport number, they couldn't put my information in the system, so I got back home with no copy of that form. They even had no idea how it could be and who did it. Later they said that it's not important to fill in passport number.
We decided to unsubscribe right away, but this means that they will still deduct the rest of the payment until end of August 2011.

What makes me so irritated is that:
1. They did this without any confirmation.
2. Unethically abused my application.
3. I had no copy.
4. The manager is "on vacation" when we tried to speak with him about this.

Now I got copy that stated I've unsubscribed and it's even 3 months before the membership ends, I hope that there will be no problems anymore in further months.

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 16 jun 2011 12:23
door joymila
Hallo, dat gebeurd vaak.

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 03 jul 2011 13:56
door Isabella2011
Ik heb ook problemen met healthcity. (lelystad)
Alleen heb ik wel mijn voordeelpas van healthcity ingeleverd.
(via de post want dat werd aangegeven op de website van healthcity)
Jammer genoeg wordt er nog wel steeds 4,95 afgeschreven van mijn bankrekening.
Dit is al de tweede keer dat dat gebeurd.
Na de eerste afschrijving van 4,95 heb ik contact opgezocht via de website van healthcity.
Netjes een bericht geschreven, alleen nooit bericht terug op gekregen.
Vandaag heb ik dus nog maar een email gestuurd naar het email adres van healthcity, hopelijk krijg ik daar wel reactie op en wordt het opgelost.
Maar ik betwijfel het wel, omdat hier al zoveel klachten zijn over healthcity.

Hoe is dit toch allemaal mogelijk...
(als ik meer weet post ik het hier)

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 19 jul 2011 13:50
door denny009
Wat een drama die sportscholen zeg!

Ik heb bij de Veronica Magazine een 3 dagenpas gewonnen t.w.v. 50 euro (uch uch). De dichtstbijzijnde Healthcity is 50 km verderop, erg handig, altijd 1 bij je in de buurt, not dus. Ik ga er toch geen gebruik van maken denk ik, om problemen als bovenstaand te voorkomen.

Ik heb zo'n voorgevoel dat ze je gelijk een jaarabonnement proberen aan te smeren :evil: en dat deze actie via Veronica bedoelt is om weer leden te werven, want ze lopen massaal gillend weg volgens mij. Mensen die van hun af proberen te komen, nog even wachten, dan is het onaangekondigd verlengen van abonnementen verboden. Sterkte gewenst

Re: HealthCity praktijken

Geplaatst: 10 aug 2011 10:45
door angel13
Ook ik dacht vorig jaar (mei 2010) een goede deal te hebben gesloten met dit bedrijf, kosten waren mooi laag.
Helaas raakte ik mijn baan kwijt en door diverse operaties kon ik de sport wel vaarwel zeggen.
Hen dus via mail (telefoon werd niet opgenomen) een opzegging gedaan, kreeg de bevestiging dat per Mei 2011 mijn abb zou stoppen!!
Als ik echter een bewijs kon overleggen van mijn arts, kon het abb de maand volgend op de datum op de brief van de arts erop ontbonden worden.
Mss een idee dat meerdere gedupeerden dit kunnen aanvoeren??
Voor info én de mail waarin dit staat kunnen mensen me persoonlijk benaderen

Wordt vervolgd :shock: