hallo allemaal,
een arbeidsdeskundige (niet van UWV) maar ingeschakeld door werkgever heeft tijdens een persoonlijk gesprek (arbeidsdeskundig onderzoek) geprobeerd mij een "loer te draaien", hij beweerde opeens iets, uit het niets gegrepen, ik zou iets gezegd hebben (als ik dit werkelijk had beweerd dan had ik geen enkel recht op een WIA uitkering of wat dan ook gehad, en had op staande voet ontslagen kunnen worden!).
Ik maakte hem duidelijk dat ik niet eens iets gezegd heb wat erop lijkt, vroeg hem of hij mij verkeerd begrepen of niet verstaan had?, nee nee nee, ik had dat gezegd.
Uiteraard wist ik niet meer wat ik moest doen en heb hem toen verteld dat het gesprek werd opgenomen (dit was ook zo), hij werd krijtwit en opeens was het een misverstand/duidelijk. Heb hem nog 3x gevraagd of hij het wilde beluisteren wat ik volgens hem gezegd had, geen behoefte, geen reactie.
Uiteraard heb ik een klacht ingediend bij het betreffende bureau, maar verwacht dat het dadelijk afgedaan wordt als een misverstand.
En hier kan ik geen genoegen mee nemen, gezien de houding van mijn werkgever en omdat ik ettelijke jaren voor hem heb gewerkt en dus weet waartoe hij instaat is, trek ik uiteraard (misschien terecht, misschien onterecht) mijn conclusies, een arbeidsdeskundige probeert dit toch niet voor de lol?
Zou graag van jullie willen weten wat ik nog kan ondernemen mocht deze klacht als een misverstand van tafel worden geveegd. Deze arbeidsdeskundige is helaas niet aangesloten bij stichting register arbeidsdeskundigen!
Groetjes.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kan ik nog verder met deze klacht?
-
Re: kan ik nog verder met deze klacht?
Ik kan je enkel adviseren eens contact op te nemen met een jurist.
-
Mee eens. En nooit alleen naar dergelijke gesprekken gaan. Neem een goede vriend mee. En een cassette recorder, maar zo slim was je zelf al! Succes.kuklos schreef:Ik kan je enkel adviseren eens contact op te nemen met een jurist.
-
Met bovenstaande tips kan ik het alleen maar eens zijn, zeker het meenemen van een goede vriend/familielid is een heel goede suggestie.
Bedenk: Wiens brood men eet, wiens woord met spreekt. Dat lijkt in dit geval op te gaan, dus wees heel voorzichtig met de dingen die je zegt en doet.
Bedenk: Wiens brood men eet, wiens woord met spreekt. Dat lijkt in dit geval op te gaan, dus wees heel voorzichtig met de dingen die je zegt en doet.
-
Dag allemaal,
bedankt voor de tips, maar ik ga nooit meer naar een gesprek zonder opnameapparatuur en/of kennis.
Wat betreft het contact opnemen met een jurist:
heb de nationale ombudsman gebeld en het juridisch loket, beiden stellen dezelfde vraag: heb je schade ondervonden hierdoor?
Financiele schade heb ik niet ondervonden omdat hij "zijn poging" gestaakt heeft omdat ik gezegd heb dat het gesprek werd opgenomen, wat de emotionele schade is (ook gezien het verder verloop van 2 jaar ellende en "oorlog" met werkgever en UWV hoeft ik denkelijk niet uit te leggen).
Echter, mij gaat het niet om geleden schade maar om het feit dat een arbeidsdeskundige (in een machtspositie) dit probeert???
Dat kan en mag toch niet gebeuren?? Hoeveel mensen zouden het gesprek niet opgenomen heb en wat waren dan de gevolgen geweest?
Mijn vraag dus nogmaals: mocht het betreffende bureau dit afdoen als misverstand,zijn er dan nog andere opties om hier ook maar iets aan te doen, want hoeveel onwetende mensen worden hier de dupe van?
Groetjes
bedankt voor de tips, maar ik ga nooit meer naar een gesprek zonder opnameapparatuur en/of kennis.
Wat betreft het contact opnemen met een jurist:
heb de nationale ombudsman gebeld en het juridisch loket, beiden stellen dezelfde vraag: heb je schade ondervonden hierdoor?
Financiele schade heb ik niet ondervonden omdat hij "zijn poging" gestaakt heeft omdat ik gezegd heb dat het gesprek werd opgenomen, wat de emotionele schade is (ook gezien het verder verloop van 2 jaar ellende en "oorlog" met werkgever en UWV hoeft ik denkelijk niet uit te leggen).
Echter, mij gaat het niet om geleden schade maar om het feit dat een arbeidsdeskundige (in een machtspositie) dit probeert???
Dat kan en mag toch niet gebeuren?? Hoeveel mensen zouden het gesprek niet opgenomen heb en wat waren dan de gevolgen geweest?
Mijn vraag dus nogmaals: mocht het betreffende bureau dit afdoen als misverstand,zijn er dan nog andere opties om hier ook maar iets aan te doen, want hoeveel onwetende mensen worden hier de dupe van?
Groetjes
u zou eens bij zorgbelang kunnen informeren.
ze zijn hier volgens mij voor!
Ik zou zeker overwegen een klacht in te dienen!
succes
ze zijn hier volgens mij voor!
Ik zou zeker overwegen een klacht in te dienen!
succes
-
Een en ander openbaar maken op dit soort fora is ook een optie om het aan de kaak te stellen. Ongedierte gedijt niet in het licht zal ik maar zeggen.