Ik heb ook een probleem bij KPN. (zie onderstaande brief die ik al 4x heb verstuurd naar KPN, 2x aangetekend) en tot op heden taal nog teken van KPN, wel van een incassobureau dat ik inmiddels ruim 1000 euro moet betalen.
KPN Klantenservice
Postbus 70024
3000 LE ROTTERDAM
Den Haag, donderdag 8 april 2010
Vervolgens 18 april 2010 , 06 mei 2010 en 26 mei 2010 nogmaals verstuurd en tot op heden geen antwoord of iets dergelijks gehad.
Geachte heer, mevrouw,
Graag wil ik een klacht indienen omdat ik mij ernstig benadeeld voel door de (onterechte) handelingen van de klantenservice aangaande het contract onder klantnummer 61576809.
Dit contract (Dongel) is per 15 januari 2010 aangevraagd op bovengenoemd adres in Den Haag (zie bijlage 1). De Dongel werkte prima en via een automatische incasso werden de facturen over januari en februari 2010 afgeschreven (zie bijlage 2).
Begin maart 2010 werkte de Dongel ineens niet meer, ik kreeg geen toegang meer tot het internet. Naar aanleiding hiervan heb ik telefonisch contact opgenomen met KPN Klantenservice. Het gesprek begon op een vreemde manier, mijn gegevens waren niet terug te vinden in de database. Volgens de betreffende medewerker was ik niet in het bezit van een Dongel.
Omdat ik vorig jaar nog in Voorburg woonde en daar al klant van KPN was, opperde ik de mogelijkheid dat het contract op mijn oude adres (Van Halewijnlaan 250, 2274 TV VOORBURG) stond. Dit bleek dus het geval. De facturen over januari en februari waren dus ook naar dit adres gestuurd. Financieel gezien maakte dit laatste niet uit, de bedragen waren al via een automatische incasso afgeschreven.
De medewerker van de klantenservice vertelde echter dat in het systeem stond dat ik tijdelijk afgesloten was omdat ik de maanden januari en februari 2010 niet had betaald. Deze afsluiting zou na twee dagen worden opgeheven als ik de betreffende twee maanden alsnog direct zou overmaken en de betalingsbewijzen daarvan zou faxen.
Mijns inziens is deze afsluiting zeer onterecht aangezien de gemaakte fouten op het conto van KPN staan (verkeerde adressering en geen goede financiële administratie, de bedragen waren immers wél betaald). Zeer tegen mijn zin en wellicht naïef heb ik op donderdag 25 maart jl. toch het bedrag van 81 euro overgemaakt en het betalingsbewijs hiervan gefaxt (zie bijlage 3).
Nog op dezelfde dag ontving ik een e-mail (op het adres:
[email protected]) dat de betaalde bedragen en het betalingsbewijs waren ontvangen. Binnen twee dagen zou ik een
sms’je ontvangen met de mededeling dat ik weer kon internetten. Dit sms-bericht is echter nooit ontvangen. Dag na dag probeerde ik weer op het internet te komen, tevergeefs.
Op vrijdag 2 april heb ik opnieuw de klantenservice gebeld. Ik kreeg toen tot mijn grote verbazing te horen dat mijn contract wegens wanbetaling (!!) was beëindigd. Tevens ben ik aangemeld bij een stichting (de naam is mij onbekend) als wanbetaler waardoor ik geen nieuwe mobiele contracten meer kan afsluiten.
U zult intussen begrijpen dat ik zeer kwaad ben omdat twee grove fouten, nota bene door KPN gemaakt, mij worden aangerekend. Ik wil u dringend twee dingen verzoeken:
o de bovengenoemde aanmelding (als wanbetaler) ongedaan maken zodat ik vrij ben bij een andere provider mobiel internet aan te vragen;
o aangezien ik de maanden januari en februari 2010 nu dubbel heb betaald, wil ik de 81 euro, overgemaakt op 25 maart jl., weer teruggeboekt zien op mijn eigen rekening.
Ik hoop u met deze brief en bijlagen voldoende te hebben geïnformeerd en zou een goede en snelle afhandeling zeer appreciëren.
P.S. Tot mijn grote schrik en verbazing zie ik, vlak voordat ik deze brief op de post wil doen, dat er een enorm bedrag door KPN van mijn rekening is afgeschreven: 867,89 euro (zie bijlage 4). Ik heb werkelijk geen flauw idee waar dit grote geldbedrag vandaan komt en sta ervan te kijken dat zo’n bedrag in één keer wordt afgeschreven. Ik heb het sterke vermoeden dat het hier opnieuw om een grove fout gaat! Omdat ik zoals gezegd geen idee heb waarvoor het is, heb ik het bedrag meteen laten terugboeken op mijn rekening!
Verzoek 3:
o Kunt u mij dit grote bedrag verklaren (welk product, waarom zo’n grote afschrijving in één keer)?
Vervolgens heb ik dit naar het incassobureau geschreven:
Betreft: Vordering KPN (bijlage 1)
Geachte meneer, mevrouw,
Op 26 mei 2010 heb ik van u de onderbouwende stukken van de KPN ontvangen. Ik heb een klacht tegen deze nota. Mijn klacht is: Zie brief KPN (bijlage 2) en ik betwist dan ook de volgende op de rekening vermelde kosten: de kosten van o.a.bladzijde 3 van 3 van de nota bestaande kosten van afsluiting mobiel internet]. Ik verzoek u om die reden met KPN in overleg te gaan (aangezien mij dit na meerder pogingen niet is gelukt) om de rekening te herzien.
Ik verzoek u vriendelijk op mijn bezwaar te reageren, zodat de hoogte van mijn rekening zo spoedig mogelijk aan te passen. Indien mijn vraag klacht binnen deze termijn niet (naar tevredenheid) is afgehandeld, zie ik mij genoodzaakt om mijn klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Verder zou ik graag voor het resterende bedrag een betalingsregeling willen treffen aangezien ik moet leven van bijstandsniveau en ik dus niet alles in 1 keer kan betalen. Mijn voorstel is om maandelijks 50 euro aan u te storten met ingang van 26 juni als mijn geld binnen komt. Ik zal er een automatische overschrijving van maken zodat u er zeker van kunt zijn dat het iedere maand binnen komt.
Uw vraag was of ik dit telefonisch met u kon bespreken maar helaas gaat mij dat niet lukken aangezien ik geen telefoon heb.
Aantal bijlagen: 4