LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beslaglegging inboedel toereikend?
Beslaglegging inboedel toereikend?
n.v.t.
Laatst gewijzigd door Chelke op 24 mar 2011 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Beslaglegging inboedel toereikend?
Volgens mij heb je bij beslag (indien er geen facturen aanwezig zijn) te maken met de aannemelijkheid van het in bezit hebben van goederen. Ik weet ook niet hoe dit precies werkt maar daarover kan bijv. Deurwaarder Mark je vast en zeker meer over vertellen.
Toch een vraag: is er verder niemand in je directe omgeving die die 1614 Euro kan voorschieten voor je? Dat is nog altijd beter natuurlijk dan beslaglegging en een evt. daarop volgende aankondiging van openbare verkoop...
Het bedrag zelf is op zich wel maar nu ook weer niet zo torenhoog.
Ik weet wel dat een gerechtsdeurwaarder ook echt niet zit te wachten op een openbare verkoop omdat in een normale situatie de opbrengst ervan niet opweegt tegen de verkoopkosten. Het is eerder bedoeld als een dwangmiddel. Dus je hebt na de beslaglegging nog wel een X tijd om over te gaan tot betaling, als je de mogelijkheid hebt.
Was in een eerder stadium overigens een betalingsregeling niet mogelijk?
Toch een vraag: is er verder niemand in je directe omgeving die die 1614 Euro kan voorschieten voor je? Dat is nog altijd beter natuurlijk dan beslaglegging en een evt. daarop volgende aankondiging van openbare verkoop...
Het bedrag zelf is op zich wel maar nu ook weer niet zo torenhoog.
Ik weet wel dat een gerechtsdeurwaarder ook echt niet zit te wachten op een openbare verkoop omdat in een normale situatie de opbrengst ervan niet opweegt tegen de verkoopkosten. Het is eerder bedoeld als een dwangmiddel. Dus je hebt na de beslaglegging nog wel een X tijd om over te gaan tot betaling, als je de mogelijkheid hebt.
Was in een eerder stadium overigens een betalingsregeling niet mogelijk?