LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Privacy bewoner mogelijk geschaad door woningbouw.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
JRU

Privacy bewoner mogelijk geschaad door woningbouw.

Ongelezen bericht door JRU »

Ik heb een kleine vraag een tijd terug heeft mijn woningbouw een enquete gehouden onder het mom van leefbaarheid in de wijk wat anoniem zou worden behandeld per persoon zo waren brieven ook opgesteld. Nou had ik bezoek op de avond dat zij ineens voor de deur stonden dus is het niet afgenomen daarna ben ik ziek geworden dus kon het ook niet doorgaan.

Nu komt het eigenlijke probleem de dinsdag 31 maart was ik voor in de tuin bezig en twee personen van de woningbouw spraken mij aan met het mom dat ze mij een brief hadden gestuurd inverband met de enquete, en dat ze mij toen niet hebben kunnen spreken, ik ben nog steeds ziek en zei dat het niet goed uitkwam waarop de ene persoon van de woningbouw eigenlijk zei dat het ging om dat ze mijn huis wilden zien. Ik zei daarop wat daar de reden van was, waarop er één zei inverband met eventueel verwaarlozing (heb daar last van gehad) toen ik een eerdere keer ziek ben geweest. Punt is dat ze een brief hadden gestuurd over een huisbezoek maar onder het mom van een enquete en niet inverband daarmee. We hebben daarna wat woorden gehad en ik heb ze wat krietische vragen gesteld waarna er ineens een vleug van geheugenverlies bij het persoon van de woningbouw kwam. Hij was zeer geirriteerd en daarna zijn ze ook afgedropen.

Het zat me dus niet lekker en ben vandaag naar de buurvrouw gestapt en heb even met haar gepraat. Nu blijkt dat ze helemaal niet op woning en persoons gericht andere buren hebben gesproken over andere bewoners in het blok,maar ook vragen hebben gesteld over andere bewoners, terwijl er in de brieven stond het ging om induviduele gesprekken persoons gericht op het adres waar zij op dat moment waren.

Toen kwam de buurvrouw ineens ermee op de proppen dat ze ook gericht een vraag hadden gesteld over een mevrouw die hier ook woonde die prive de man had toevertrouwd dat zij zich niet lekker voelde in de buurt omdat niemand haar groete... dat heeft die meneer van de woningbouw bij het volgende gesprek naar voren gebracht bij mijn buurvrouw... toen zij dat vertelde zakte bij mij bijna spontaan de broek af. Zei nog tegen mijn buurvrouw nou leuk hoor voor haar als ze te weten komt hoe hij met haar persoonlijke prive dingen omgaat in de buurt omdat jij het nu ook weet wat er speelt in haar prive ik zou me daarna zelf echt niet leuk voelen dat anderen dat nu weten, ben ik blij dat ik niet met hun heb gesproken. Zei daarna dit is gewoon een grove schending van je privacy recht en het staat ook nog zwart op wit in de brieven die zijn verstuurd door hun met de enquete die ze afnamen dat het volledig anoniem zou zijn per persoon.

Kan iemand hier een lichtje op scheppen of haar privacy echt geschonden is ja of de nee bij voorbaat dank.

P.S. ze hebben mijn buurvrouw ook over mij in persoon uitgehoord.

witte angora

Re: Privacy bewoner mogelijk geschaad door woningbouw.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik wil wel wat licht in de duisternis scheppen, hoor. Het is allemaal niet zo moeilijk. Het ging, denk ik, inderdaad om een enquete vanwege de leefbaarheid, maar dan een enquete waarbij mensen hun verhaal kunnen vertellen. Heeft niks met het schaden van de privacy te maken. Het lijkt eerder op een poging om duidelijk te krijgen hoe mensen met elkaar omgaan, blijkbaar omdat niet iedereen in de wijk zich gelukkig voelt/voelde. Pas als dat duidelijk is, zouden er ook stappen gezet kunnen worden om de leefbaarheid te vergroten.

Tip: als je de leefbaarheid wilt vergroten, wees dan wat minder achterdochtig, en sta wat meer open voor anderen. Ik denk dat daar de oorzaak van de klacht van die ene mevrouw zit, en dat dit serieus genomen wordt.

JRU

Ongelezen bericht door JRU »

witte angora schreef:Ik wil wel wat licht in de duisternis scheppen, hoor. Het is allemaal niet zo moeilijk. Het ging, denk ik, inderdaad om een enquete vanwege de leefbaarheid, maar dan een enquete waarbij mensen hun verhaal kunnen vertellen. Heeft niks met het schaden van de privacy te maken. Het lijkt eerder op een poging om duidelijk te krijgen hoe mensen met elkaar omgaan, blijkbaar omdat niet iedereen in de wijk zich gelukkig voelt/voelde. Pas als dat duidelijk is, zouden er ook stappen gezet kunnen worden om de leefbaarheid te vergroten.

Tip: als je de leefbaarheid wilt vergroten, wees dan wat minder achterdochtig, en sta wat meer open voor anderen. Ik denk dat daar de oorzaak van de klacht van die ene mevrouw zit, en dat dit serieus genomen wordt.
Daar geef ik je helemaal gelijk in we hebben wat dat aangaat een hele goede wijk. Alleen die mevrouw heeft dat verteld in vertrouwen aan de medewerker die de enquete anoniem afnam en daarna heeft hij het weer gebruikt bij mijn buren. Zal je nog sterker vertellen door waar ik woon in mijn wijk de buren hebben mij eigenlijk uit het dal getrokken, dus zo zit onze wijk inmekaar.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zul je zeker wel prettig wonen. Maar je begrijpt waarschijnlijk wel dat een woningbouw klachten (waaronder die van die mevrouw die zich niet prettig in de wijk voelde) niet alleen serieus opneemt, maar ook beseft dat sommige mensen hun problemen grotendeels aan zichzelf te wijten hebben, of dingen nogal eens kunnen overdrijven/verdraaien.

Vandaar dat er waarschijnlijk wat specifieke vragen zijn gesteld om er achter te komen wat nou precies het probleem is, en hoe serieus die klacht is. En wellicht dat die ene mevrouw wat namen heeft genoemd, waaronder de uwe, dan is het niet zo vreemd dat er vragen over personen worden gesteld. Niet om de privacy te schenden, maar om te voorkomen dat er een verkeerd (negatief) beeld ontstaat van individuele huurders.

En mochten er wel dingen spelen, dan kan er hulp worden geboden.

Als ik het zo inschat is dit juist een heel goed initiatief van de woningbouw. Om problemen op te lossen vóórdat ze ontstaan. Wel ben ik het met je eens dat als er anonimiteit wordt beloofd, dat dat dan ook nagekomen moet worden.

malaga

Ongelezen bericht door malaga »

JRU schreef: P.S. ze hebben mijn buurvrouw ook over mij in persoon uitgehoord.
Aantwoorden op een enquete zijn vrijwillig.
Als je of iemand aan deze niet wil meedoen is het niet verplicht.
Trouwens of en wat ik bij deze enquete wil aantwoorden is aan de persoon overgelaten.
Als jou buurvrouw met jou een goed contact hebt, denk ik dat het "uithoren" beslist positief geweest is.

Gesloten