Wie weet er raad.
Ik ben in bezit van een Spaarbeleg Toekomstplan van Aegon en Aegon Spaarbeurs.In oktober vorig jaar kreeg ik een brief dat er een akkoord met stichting Verliespolis en Stichting Woekerpolis Claim.
In de brief staat verder vermeld dat uiterlijk begin 2011 er automatisch een bericht volgt over het effect van de kostenmaximering van mijn polissen
Ik hou me pas sinds kort bezig met deze materie, en met het speuren op het web wordt ik ook niet veel wijzer van. Temeer het ene artikel het andere tegenspreekt. Ook binnen het forum is het niet bepaald makkelijk gezien de hoeveelheid informatie waarbij komt zoals al aangegeven ik pas bezig ben met deze materie.
- Bij welke belangen vereniging kan ik me het beste aanmelden?
- Is het zinvol een sluitingsbrief te versturen?
Binnen kort (22 April) komt er iemand langs van Aegon langs. Welke vragen zou ik stellen. Die zinvol zijn met betrekking tot mij twee polissen.?
-Toekomstplan ben ik in 2001 aangegaan met en looptijd van 26 jaar
-Aegon Spaarbeurs ben ik 1996 aangegaan met een looptijd van 20 jaar
-Spaarbeleg Rendementplan ben ik aangegaan in 2001 met een looptijd van 25 jaar
-Verder loopt er nog een Aegon renterekening
Over de laatste twee heb ik het idee dat ze relatief veilig zijn. Maar misschien zijn daar de meningen over verdeeld zijn.
Will.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie weet er raad!
-
Re: Wie weet er raad!
Ja, het lezen van van deze subfora is niet gemakkelijk, maar het steeds opnieuw reageren op vragen die als bediscussieerd zijn is ook vermoeiend. Ja, al uw polissen uit periode 1996 - 2001 vallen onder het begrip woekerpolissen (behalve uiteraard de renterekening, waarbij geen sprake is van een beleggingsrisico)WvD62 schreef:Wie weet er raad.
Ik ben in bezit van een Spaarbeleg Toekomstplan van Aegon en Aegon Spaarbeurs.In oktober vorig jaar kreeg ik een brief dat er een akkoord met stichting Verliespolis en Stichting Woekerpolis Claim.
In de brief staat verder vermeld dat uiterlijk begin 2011 er automatisch een bericht volgt over het effect van de kostenmaximering van mijn polissen
Ik hou me pas sinds kort bezig met deze materie, en met het speuren op het web wordt ik ook niet veel wijzer van. Temeer het ene artikel het andere tegenspreekt. Ook binnen het forum is het niet bepaald makkelijk gezien de hoeveelheid informatie waarbij komt zoals al aangegeven ik pas bezig ben met deze materie.
- Bij welke belangen vereniging kan ik me het beste aanmelden?
- Is het zinvol een sluitingsbrief te versturen?
Binnen kort (22 April) komt er iemand langs van Aegon langs. Welke vragen zou ik stellen. Die zinvol zijn met betrekking tot mij twee polissen.?
-Toekomstplan ben ik in 2001 aangegaan met en looptijd van 26 jaar
-Aegon Spaarbeurs ben ik 1996 aangegaan met een looptijd van 20 jaar
-Spaarbeleg Rendementplan ben ik aangegaan in 2001 met een looptijd van 25 jaar
-Verder loopt er nog een Aegon renterekening
Over de laatste twee heb ik het idee dat ze relatief veilig zijn. Maar misschien zijn daar de meningen over verdeeld zijn.
Will.
Advies 1: lees alle subfora van dit forum over woekerpolissen en beperk u daarbij tot die subfora met recente postings en relatief veel bezoekers (en let vooral op de bijdragen van juwita, wevera en mijzelf)
Advies 2: sluit u aan bij WPC voor de informatie (stichting verliespolis mag ook, maar WPC vind ik net iets gemakkelijker) https://www.woekerpolisclaim.nl/overzichtregelingen.php
Advies 3: sluit u desgewenst aan bij Consumentenclaim, maar verwacht daar niet meteen wonderen van, u zult het vooral zelf moeten doen, maar toch: http://www.consumentenclaim.nl/ShowTeks ... enuId=1000
Advies 4: ga voorlopig nergens mee akkoord en stuur stuitingsbrief naar uw verzekeraar (op genoemde sites voldoende modellen)
Advies 5: bestudeer in ieder geval deze tips grondig: https://www.woekerpolisclaim.nl/tipsvoorverbetering.php
Advies 6: als u zelf uw dossierkennis min of meer op orde hebt, raadpleeg dan een onafhankelijk financieel adviseur, bijvoorbeeld via http://www.independer.nl maar verwacht ook daar geen wonderen van (inmiddels blijk ik zelf via deze subfora meer te weten dan alle adviseurs die ik ooit ben tegengekomen), betaal die per uur (bepaal vooraf het max aantal uren) en spreek aansprakelijkheid af voor verkeerde adviezen (een van mijn adviseurs adviseerde mijn woekerpolis op te zeggen, maar mijn advies: dat nooit doen tot moment dat schade is verhaald)
Re: Wie weet er raad!
Hallo WvD62
Als aanvulling op hetgeen dhr. van Rossum heeft medegedeeld lijkt het mij verstandig om van de 3 beleggingsverzekeringen/woekerpolissen, van elk afzonderlijk en per jaar, een overzicht te vragen van de ingehouden kosten en de rendementsonwikkeling over de gehele looptijd.
Dat maakt het mogelijk om een goed inzicht in elk product te krijgen zodat een goede beoordeling kan worden gemaakt en er een besluit genomen kan worden om eventueel over te stappen naar een ander product, bijv. een bankspaarproduct of (deposito)-spaarrekening. Dat kan bij aegon zelf maar het kan ook naar een andere bank-verzekeraar.
Het is dan belangrijk om te weten hoe de afkoopregeling er uitziet en wat de fiscale gevolgen zijn.
Over de renterekening valt toch nog wel wat te zeggen. Dit is weliswaar een safe product, maar ook spaarekeningen zijn al sinds een aantal jaren een onderdeel van marktstrategie. Banken verlagen vaak de rente op al bekende spaarproducten, die al enige tijd bestaan, en geven op nieuwe spaarproducten hogere rentes. Het is dus heel goed mogelijk dat Aegon zelf andere spaarproducten met hogere rentes in de aanbieding heeft en ook dat andere banken die hebben. Het is dus aan te bevelen de websites van de banken te bekijken en aan de vertegenwoordiger van Aegon daarnaar te vragen.
Succes ermee, A. Wever
Als aanvulling op hetgeen dhr. van Rossum heeft medegedeeld lijkt het mij verstandig om van de 3 beleggingsverzekeringen/woekerpolissen, van elk afzonderlijk en per jaar, een overzicht te vragen van de ingehouden kosten en de rendementsonwikkeling over de gehele looptijd.
Dat maakt het mogelijk om een goed inzicht in elk product te krijgen zodat een goede beoordeling kan worden gemaakt en er een besluit genomen kan worden om eventueel over te stappen naar een ander product, bijv. een bankspaarproduct of (deposito)-spaarrekening. Dat kan bij aegon zelf maar het kan ook naar een andere bank-verzekeraar.
Het is dan belangrijk om te weten hoe de afkoopregeling er uitziet en wat de fiscale gevolgen zijn.
Over de renterekening valt toch nog wel wat te zeggen. Dit is weliswaar een safe product, maar ook spaarekeningen zijn al sinds een aantal jaren een onderdeel van marktstrategie. Banken verlagen vaak de rente op al bekende spaarproducten, die al enige tijd bestaan, en geven op nieuwe spaarproducten hogere rentes. Het is dus heel goed mogelijk dat Aegon zelf andere spaarproducten met hogere rentes in de aanbieding heeft en ook dat andere banken die hebben. Het is dus aan te bevelen de websites van de banken te bekijken en aan de vertegenwoordiger van Aegon daarnaar te vragen.
Succes ermee, A. Wever