LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peugeot

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Karin

Peugeot

Ongelezen bericht door Karin »

Ik heb 2 jaar terug een gloednieuwe peugeot gekocht 106.
Nu 2 jaar later loop ik al 3 maanden met een en zelfde euvel en iedere week de auto in de garage.
Ik heb van ellende een nieuwe auto gekocht zelfde garage en wat wil ze beduvelen me nog steeds weer de auto in de garage.
Ik zoek mensen die ook problemen hebben met Nefkens peugeot dealer te Alkmaar. Laat het even weten want met meerdere sta je sterker. Het hoofdkantoor peugeot word je ook niet wijzer van. Schrijft u maar een boekwerk zeker??
Peugeot vooral zo doorgaan.Als er onderweg wat met me 3 kids gebeurt vergeef ik het me zelf niet en U??

pierre

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door pierre »

Jaren geleden heb ik een probleem met een gloednieuwe fiat gehad waarbij de dealer op een gegeven moment zei dat ze er niets meer aan konden doen. Ik heb toen het volgende gedaan wat zijn uitwerking niet heeft gemist:
1) de dealer schriftelijk (dus aangetekend) in gebreke gesteld en 10 werkdagen de tijd gegeven eea op te lossen.
2) de importeur een afschrift van die brief eveneens aangetekend doen toekomen met daarbij de mededeling dat na die 10 dagen de auto bij een willekeurige fiat dealer zou worden gebracht ter reparatie en dat die naar niet eerder wegging totdat alle klachten waren verholpen. Alle kosten daarvan waren voor rekening van fiat nederland.
3) na die 10 dagen (er gebeurde niets) heb ik de auto bij een dealer in een andere stad neergezet en hen geinformeerd over de hele gang van zaken. De auto heeft daar toen ruim 4 weken gestaan en reed toen weer redelijk. De rekening heb ik direct naar Fiat Nederland gestuurd en hen aansprakelijk gesteld.
4) ondertussen had ik alle consumenten organisaties al van mijn stappen op de hoogte gebracht en dat wisten ze bij Fiat. uiteindelijk heeft fiat toen de rekening van bijna 5500 gulden geheel voor haar rekening genomen om negatieve publiciteit te voorkomen.
De door mij gehanteerde methode noem ik ook de Pieter Storms methode en het heeft goed gewerkt. Pressie is de enige manier om eea voorelkaar te krijgen. Plaats Nefkens in een hoek waar ze niet willen zitten. Laat je auto desnoods door de Dekra keuren. Zij zijn onafhankelijk, adressen vindt je op www.dekra.nl. Ik heb een 206 gentry en ben heeeeeeelll tevreden. veel succes.

marcel

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door marcel »

ik hoor wel meer vreemde dingen over nefkens (vestigingen huizen en amersfoort)

marcel

karin

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door karin »

Ik ben inmiddels 5 maanden verder en loop nog met me euvel bij onze NEFKENS Alkmaar en me nieuwe auto overschrijdt inmiddels ook al 2 maanden de afgesproken datum.
En helaas schijnen de dreigbrieven ook niet te helpen bij peugeot Nederland excuses brief met alle garage's zijn overbezet.
m.a.w. Jammer voor u!

Tip

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door Tip »

Koop nooit auto's uit landen die grondgebied te zuiden van Duitsland hebben!

richard

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door richard »

En wat als je een Seat hebt???? Dat is toch een spaanse Volkswagen,...van Volkswagen.....

Marc

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door Marc »

Een peugeot is een prima auto maar kan uiteraard problemen hebben daar veel nieuwe technieken gebruikt worden (de nieuwste dus) die soms nog wel eens kinderziektes hebben.
Zelf heb ik een nieuwe citroen C5 break prima auto rijd perfect maar soms wel een storing in het electrische systeem maar dit wordt door de dealer altijd perfect en binnen 24 uur opgelost (vaak kleinigheden). Advies wanneer het een nieuwe auto betreft laat het uitlezen door een andere peugeot dealer dat kan gratis wanneer je een storing heb binnen de garantie termijn van 2 jaar.
En ja als je safe wil koop duits dat gaat niet kapot, dat heeft de techiek al 30 jaar bewezen want ze gebruiken het nog steeds (alleen het rijd voor geen meter t.o.v. frans in de zelfde prijsklasse).

richard

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door richard »

Ik begrijp helemaal niet waar u het idee vandaan haalt dat duitse auto's geen problemen hebben, dat is wel erg overdreven...
Uit onderzoek van de consumentenbond blijkt dat Japanse auto's de minste mankementen hebben, maar goed mijn Seat Arosa heeft mij nu na 4.5jaar en 120.000 nog niet in de steek gelaten. Toe gegeven dat de mijne in Duitsland is gemaakt, en niet in Spanje....

karin

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door karin »

Ja en toen na 6 maanden ellende met een peugeot 106 hebben we hem ingeruild voor een spiksplinternieuwe 206 XT 1.6.

Enfin inmiddels is peugeot assitence erbij geweest na een week.
Momenteel staat met 2 en half maand oude auto al 3 dagen in de garage nadat de elektronica ook uit viel op de snelweg.

Dit is te zot voor woorden Tros Radar belooft ook van alles en of je wil bellen maar ik zie tot op heden niets!!!

Ik wil gewoon me geld terug van Peugeot alle auto's mankeren wel eens wat maar dit????????

ezel

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door ezel »

Karin, alleen een ezel stoot zich twee keer aan dezelfde steen ,eeh Peugeot. 't is Frans; 't blijft Frans. Aardige mensen, maar van werken hebben ze daar nog nooit wat gehoord..

Tip

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door Tip »

Inderdaad, Seat is indirect van Duitse origine. Ik heb er slecht noch goed nieuws van gehoord. Ik weet echt niet hoe dat merk zich gedraagt.

elles

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door elles »

Nefkens! het is een bedrijf waar ik niet meer mijn auto koop.
Ik heb precies dezelfde problemen als Karin.
Ik heb 3,5 jaar geleden een nieuwe peugeot 106 gekocht en vanaf de 4e maand alleen maar problemen gehad met deze auto, waardoor ik deze nu ook verkocht heb.
Mijn auto had problemen die een auto van 15 jaar oud zou moeten hebben. (v-snaar, dynamo, bobine, startmotor etc.)
Elke maand stond ik wel weer bij de garage omdat mijn auto het dus weer eens niet deed, en/of ik hoorde weer eens vreemde geluiden onder de motorkap......en bij Nefkens maar zeggen dat ze niets konden vinden en dat er niks aan de hand was!! grappig dat er opeens wel gerepareerd werd nadat mijn garantie was verlopen... dan ga je toch denken...
Nefkens?? denk er goed over na voordat je naar binnen stapt.

Mike

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door Mike »

Het is niet alleen Nefkens die zo slecht is, ook Mobility center is dramatisch. Ik heb een peugeot 206 Roland Garros uit November 2001. Nu is die auto altijd bij Mobility Center in Spijkenisse geweest voor onderhoud. Na een lekke band werd mij vertelt door degene die de band had vervangen dat mijn remblokken zo goed als versleten waren. Hij heeft het me ook nog laten zien. Ik dus gelijk een afspraak gemaakt voor een onderhoudsbeurt en aangegeven dat mijn remblokken versleten waren. Ik dus netjes wegbrengen en later die dag opgehaald, werd mij vertelt dat de remblokken niet waren vervangen maar schoongemaakt. Afgaande op de expertise van de monteurs, ben ik weer gaan rijden. Nog geen 2 weken later hoorde ik bij het remmen een vreemd geluid van onder mijn auto komen. Ik dacht eerst dat het mijn uitlaat was die over de grond sleepte, maar ik kon niets zien. Later samen met iemaand gekeken, en de ANWB erbij, bleek dus dat ik gewoon staal op staal had als ik remde. Mijn remblokken achter waren dus gewoon weg. Ik de volgende dag gelijk terug naar de dealer met de mededeling dat ze het gelijk moesten maken. Dat deden ze ook, alleen kwam na een uurtje wachten de monteur naar me toe met de mededeling dat ze nog niet alle onderdelen hadden, remschijven voor, en dat die van een andere vestiging moesten komen en dat mijn auto 's middags klaar zou zijn. Ik dacht nog bij mij zelf, remschijven voor? Misschien om iets goed te maken? Ik moest dus wachten, terwijl ik 's middags weg zou gaan voor een korte vakantie. Dus dat werd ook al uit gesteld. Ik 's middags terug, werd me vertelt dat alles vervangen was. Ik ben nog geen honderd kilometer onderweg, en hoorde tijdens het remmen weer hetzelfde geluid. Bleek dus dat ze alleen voor hadden vervangen en niet achter, terwijl ik het nog specifiek had gevraagd, toen ik de auto ging ophalen. Ik dus naar Nefkens in Amersfoort, werd daar keurig geholpen, auto was dezelfde dag nog klaar en gewassen. En alles was helemaal gemaakt. Samen met de monteur nog een testritje gemaakt. Dus Mobility Center Spijkenisse heeft er ook een handje van om mensen gewoon om de tuin te leiden.

hans

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door hans »

probeer je rechtsbijstand eens..

106 driver

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door 106 driver »

Ik heb sinds 1,5 jaar een 106 1.6 16v. Ik heb hier lang op gewacht het duurde 5 maanden voordat ie er was. Heb ook redelijk wat mankementen gehad (Bobine defekt, zwetende motor, piepende remmen) Op de piepende remmen na, is alles netjes opgelost. Voor het zwetende motorblok (=kleine hoeveelheden olie langs kleppendeksel) ben ik meerdere malen teruggeweest. Sommige dingen zijn ook niet zomaar op te lossen. Mijn dealer is Piet Geluk. Aan elke auto kan wat kapot gaan, nieuw of oud, maar mij gaat het vooral om hoe het opgelost wordt. Dit is tot nog toe naar alle tevredenheid gebeurd.

Marc

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door Marc »

Mijn ervaringen met Peugeot: 406 diesel, nieuw geleased in 1999. Tot vier maal toe op snelweg ineens(!) stilgevallen. Lekker gevaarlijk. Tot vier maal bij garage DAVO in Den Haag zogenaamd gerepareerd. Brieven aan directie DAVO en Hoofdkantoor leverden slechts vage excuusbriefjes op.
En dat terwijl de wegenwacht mij wist te vertellen: "bekend probleem, zeker een 406 diesel....."
Lichtpuntje: dealer Eijgenraam in Naaldwijk is ZEER kundig en klantvriendelijk.
Nooit meer Frans, geef mij maar Duits of Japans. Rijdt nu zeer tevreden in een Mazda!

Hans1

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door Hans1 »

Het blijft persoonlijk..... Wij hebben zonder problemen in diverse Japanners gereden (Nissan en Mazda), vervolgens een nieuwe Opel Astra (1.6 16v) gekocht (september 1998). Daar hebben we zoveel problemen mee gehad, dat wij nooit meer een Opel kopen. Rijden nu (vanaf juni 2001) in een Citroen Xsara Picasso (1.8 16v) en dat bevalt tot nu toe prima.

karin

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door karin »

Grappig die piepende remmen heb ik ook na een half jaar gehad. inmiddels 2 keer schoentjes vervangen nog piepende remmen.

Jippie en volgens Nefkens moet je daar blij mee zijn want er zit geen asbest meer in daarom piepen ze.

En als er nieuwe remmen in moeten vallen deze volgens de nefkens garage niet onder de 2 jarige garantie.

Het is van de idiote dat er totaal niks tegen de Peugeot te doen.

greets Karin

Jeroen

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door Jeroen »

Ik heb zelf ook een 206 gehad... gelijk de eerste en de laatste...

- ruitenwissers binnen een half jaar versleten
- berijdersstoel diverse malen kapot
- motor mangement op hol..
- niet meer werken van de afstandbieding
- lang wachten om een afspraak geregeld te krijgen bij de dealer(nederhoff in dordrecht)

gelukkig was er iemand zo vriendelijk om deze auto voor mijn deur te stelen.

Toen maar eens over gestapt op de duitse gigant VW hier zie toch wel een beter afgewerkte auto. En tuurlijk heeft een vw wel eens wat. Alleen als je er voor langs komt is het vaak nog hier heeft een bak koffie en kijken wij even naar uw auto. Problemen worden snel en vakkundig opgelost.

Ik denk dat men bij peugeot te snel een nieuw model op de markt heeft gebracht zonder deze eens goed te testen. Hierdoor kan je snel en goedkoper een auto op de markt zetten. En als deze auto er ook nog gelikt uitziet dan is het ook niet zo gek dat verkopen als een speer gaan. Alleen is de service nog niet op het zelfde nivo als de verkopen. Als men daar wat meer aandacht aan besteed kan het heus nog wel wat worden. Maar mij hebben ze zo in de steek gelaten dat ik geen peugeot meer hoef.

peusjoo

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door peusjoo »

Er is niks mis met het merk peugeot. heb zelf 9,5 jaar een 205 gehad en alleen nadat ik een keer een winterkeuring heb laten doen bij Nefkens deed hij het niet. starten en lopen :D
Ik ben ook niet altijd te spreken geweest over Nefkens. Ze hebben me in het verleden eens opgezadeld met een hele hoge rekening :(
Het lijkt me verschrikkelijk als je een "maandagochtend" auto hebt. Ik zelf zou een gesprek aanvragen bij de garage en proberen afspraken te maken. Dan weet je precies waar je aan toe bent.

Gesloten