Service Beter Bed mbt ruilen
Geplaatst: 06 apr 2010 18:31
Een vriend van mij gaat verhuizen en heeft een nieuw bed bij Karwei gekocht en de vaste lattenbodems en matrassen bij Beter Bed. Twee maal een lattenbodem van 80x200 cm en twee pocketvering matrassen 80x200.
Nu we de lattenbodems in het bed leggen zijn we erachter gekomen dat het matras er niet meer in past. De lattenbodem komt zo hoog, dat het matras als het ware van het bed kan schuiven. Dit omdat de zijkant van het bed op gelijke hoogte ligt met de lattenbodem (zo hoog komt het!).
Dit had Beter Bed natuurlijk niet kunnen voorzien, zeker omdat het bed niet bij hen is aangeschaft. Dat neemt niet weg dat ik vind dat Beter Bed hem wel in had kunnen lichten over de verschillende mogelijkheden. Dit zal immers vaker voorkomen...
Nu heeft mijn vriend gebeld met Beter Bed om te vragen of ze ook lattenbodems kunnen leveren waarbij de latten als het ware "in het frame" zitten in plaats van "op het frame". Dit scheelt al gauw een aantal centimeters waardoor het matras wel in het bed zou komen te liggen. Maar u raad het al: ze willen de lattenbodems noch omruilen, noch retour nemen.
Nu werk ik zelf ook in een beddenzaak en heb ik aardig wat verstand van matrassen en lattenbodems. Ik weet dat dergelijke lattenbodems te leveren zijn en ik vind het uiters klantonvriendelijk dat Beter Bed niet bereid is te helpen.
Ik ben op internet al op zoek gegaan naar de Algemene Voorwaarden die zij hanteren. Ik heb echter alleen de algemene voorwaarden gevonden voor hun webwinkel. Hier staat in vermeld dat een koop op afstand binnen 7 werkdagen na levering ontbonden kan worden zonder gevolgen.
Mij lijkt het daarom uiterst onwaarschijnlijk dat Beter Bed de lattenbodems niet om kan ruilen.
Zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt? Hoe is dat opgelost? Heeft iemand enig idee welke stappen ik kan ondernemen om toch de goede bodems te krijgen.
Nu we de lattenbodems in het bed leggen zijn we erachter gekomen dat het matras er niet meer in past. De lattenbodem komt zo hoog, dat het matras als het ware van het bed kan schuiven. Dit omdat de zijkant van het bed op gelijke hoogte ligt met de lattenbodem (zo hoog komt het!).
Dit had Beter Bed natuurlijk niet kunnen voorzien, zeker omdat het bed niet bij hen is aangeschaft. Dat neemt niet weg dat ik vind dat Beter Bed hem wel in had kunnen lichten over de verschillende mogelijkheden. Dit zal immers vaker voorkomen...
Nu heeft mijn vriend gebeld met Beter Bed om te vragen of ze ook lattenbodems kunnen leveren waarbij de latten als het ware "in het frame" zitten in plaats van "op het frame". Dit scheelt al gauw een aantal centimeters waardoor het matras wel in het bed zou komen te liggen. Maar u raad het al: ze willen de lattenbodems noch omruilen, noch retour nemen.
Nu werk ik zelf ook in een beddenzaak en heb ik aardig wat verstand van matrassen en lattenbodems. Ik weet dat dergelijke lattenbodems te leveren zijn en ik vind het uiters klantonvriendelijk dat Beter Bed niet bereid is te helpen.
Ik ben op internet al op zoek gegaan naar de Algemene Voorwaarden die zij hanteren. Ik heb echter alleen de algemene voorwaarden gevonden voor hun webwinkel. Hier staat in vermeld dat een koop op afstand binnen 7 werkdagen na levering ontbonden kan worden zonder gevolgen.
Mij lijkt het daarom uiterst onwaarschijnlijk dat Beter Bed de lattenbodems niet om kan ruilen.
Zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt? Hoe is dat opgelost? Heeft iemand enig idee welke stappen ik kan ondernemen om toch de goede bodems te krijgen.