Tegeltoko: wie kan mij helpen met een geschil?
Geplaatst: 06 apr 2010 21:04
Ik wacht vanaf 14 februari 2010 op wandtegels. Mij werd verteld dat een levertijd van 2 weken wel zou moeten lukken. Na 3 weken heb ik zelf actief gebeld en ja hoor het zou de week daarop binnenkomen. Nu ben ik inmiddels bijna 8 weken verder en inmiddels is een deel van de bestelling bij hun binnen. Vandaag (6 april 2010) heb ik ze gebeld om te vragen of ik een extra korting kon krijgen ivm het niet nakomen van de verplichting (afspraak was dat de tegels donderdag 8 april as bij mij afgeleverd zouden worden, de tegels zullen er echter wel zijn op maandag 12 april as). Aan de prijs viel niet meer te sleutelen en sterker nog ik krijg mijn tegels niet omdat ze de tegels tegen een te goedkope prijs hebben verkocht. De tegels kunnen ze niet leveren volgens de afgesproken prijs. Mijn vragen: 1. Kan dit zomaar na 2 maanden (zeker gezien het feit zij dat nav mijn vraag hebben geconstateerd) 2. Wat zijn mijn rechten als consument 3. Er is toch een contract afgesloten, volgens mij moet de leverancier zich daaraanhouden (als je je als consument er niet aan houdt dan krijg je prompt een deurwaarder en in het omgekeerde geval sta je als consument met lege handen) 4. Tegeltoko is niet aangesloten bij een beroepsgroepinstantie en je kan daarom ook niet naar de geschillencommissie gaan